Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
...kun minun takiani viitsit lämpösi mitata :) Kyllä mie aavistelen, että tää on nyt sitä ittiänsä. Ja mulle on tullut aivan totaalisen uus oire, nimittäin järkyttävät halut! Eilenkin mun piti herättää mies keskellä yötä, vaikka hällä herätys ennen klo 05. Hän oli siis menny aiemmin nukkumaan ja ite menin vasta puolen yön maissa. Mies oli ensin ihan puulla päähän lyöty, ko normisti mulla katoaa halut täysin, jos/kun olen raskaana. Nyt oli vain tyytyväinen ;) Ja rinnanpäät ovat hellinä...
Pepita: Mulla on tullut kiinnitysvuotoa kahesta nuorimmaisesta ja nyt tästä. Vuodon kesto on ollut apaut 3 päivää ja on vaihdellut kirkkaasta verestä rusehtavaan tuhruun.
ettette tän päivän testailijat vieläkään päässeet jännityksestä eroon! Aika lupaavia merkkejä kuitenkin kaikilla!
AmaliaJoel, noista lämmöistä...mulla on tosi usein oviksen jälkeen lämmöt selvästi koholla mutta ne laskee pari päivää ennen kuin menkat alkaa. Jos menkat ei ala niin lämmöt jää koholle. Mites muilla, oletteko tarkkailleet?
Pepita, mulla ei ole koskaan ollut mitään kiinnittymisvuotoja, joten niiden puuttumisesta ei voi vetää kovin suuria johtopäätöksiä.
Mulla on tosi ärsyyntynyt olo ollut tänään ja sehän yleensä merkkaa tädin tuloa...eli ärsytys on kahta suurempi:( Mitään muita oireita ei sitten olekaan...Toivotaan, että negat muuttuu teillä testanneilla vielä plussiksi! Aika myöhään noi testit kyllä plussia näyttää, kun niin mainostetaan, että ovat nykyään superherkkiä...T. Wilpuri kp24/27
No mutta, tuohan kuulostaa hyvältä =) Jotta eiköhän se viiva siitä tummu. Ihanaa! Mullakin nyt kuumemittari kainalossa..
Suski kyseli siitä hiivaongelmasta. Mulla on joskus ollut, niin että se uusiutui kuukauden välein. Se oli todella raivostuttavaa. Sitten sain jonkun reseptin yhteen tablettiin, jonka piti poistaa hiiva elimistöstä.. no kohta se uusi taas. Syyksi osoittautui liukuvoide jota joskus käytettiin. Että näin. Onneks se ei tarttunu mieheen.
Ja hei AmaliaJoe, mulla on kans aika hektistä halujen suhteen =)
Voi että nyt toivotaan ettei tätit tuu kyläileen..
Ja jospa niille, joille testi vielä negaa näytti, pärähtäis kohta plussat.
Ja lämpö on +36,6. en ees tiedä mikä mun normaali lämpö on, joten tuosta on paha sanoa mitään. Damn.
Olipa jännittävää lukea teidän kuulumisia tänään ja aikamonellahan kuulosti hyvälle....
Mä tosiaan testasin negan eilen, mutta koska sitä tätiä ei vielä näy niin toivoa on! Olen jo kehitellyt itselleni vähän oireitakin ; )
Onnea jatkoon ja kertokaahan lisäuutisia!
Mä sanoin vielä vuodenvaihteessa etten ole koskaan kärsinyt hiivasta. Sitten tajusin, että se ihan siedettävissä oleva kirvely toisinaan limakalvoilla on juurikin ollut hiivaa, ja että oon kärsinyt siitä koko aikuisikäni. Noh, oon nyt saanut sen kokonaan poistettua ihan vaan sairaalloisella varovaisuudella, etten vessassa käydessä sotke aukkojen bakteerikantoja keskenään (sorry jos liikaa infoa), eli että pyyhin eri aukot joko edestä taaksepäin taikka eri papereihin. Useimmitenhan hiiva tulee ulosteiden mukana syödystä ruoasta ja tarttuu sukuelimiin ulkokautta.
Noh. Mitäs muuta...
Mä meinasin taustailla nyt jatkossa vähän enempi, koska totesin tän keskenmenon myötä, että kyllä meidänkin aika vielä koittaa, ja puoli vuotta odotuksen odotusta saa luvan riittää. Eli jatketaan tjot-linjalla ja toivotaan parasta.
... mut tuskinpa tää päätös estää mua roikkumasta täällä silti jatkuvasti...
Mulla tosiaan tosta ekasta oli kiinnitysvuotoa, kuvittelin et se oli jotain välivuotoo... siks en edes osan kuvitella olevani silloin raskaana. Vuoto tais silloin kestää n 2 pvää ja vaihteli just ton tuhrun ja kirkkaan veren välillä... Nyt kuitenkaan ei ole vuotoa ollut, ehkä sit en ole raskaana. Et tätiä odotellessa :( Tai sit tästä ei tule sitä kiinnittymisvuotoa :) Kuunnellaan...
Hiivakeskusteluun pitänee itekkin nyt osallistua - ite aikoinaan oon kärsinyt hiivasta ja siihen ainakin mun kohallani vaikutti paljon se, mitä söin. Eli kaikki vaaleaan jauhoon tehty leipä/pulla aiheutti mahottomat kutinat ja sitten, jos kovin söi sokerista/herkkuja. Ne, kun jätti pois, nii hiivavaivatkin katosivat. Ja yks kotikikkakolmonen, joka auttaa suht nopeeaan, on (tää kuulostaa vistolta) jugurtti. Eli ihan vaan sinne alapäähän sivellä ja toistaa se muutaman kerran päivässä. Jos siitä ei ole apua, nii sitten apteekkiin hakemaan niitä apuja =)
Mulla oli kans ton ekan raskauden kanssa mielettömät halua ;) Ja kun mies oli aika "arka", oli ihan sitä mieltä, et menee kesken tms. jos seksiä... Oli sit pakko loppupeleis turvautua apuvälineisiin ;) Ja kyllä se mieskin sit tajus, ettei seksi ole kiellettyjen listalla :) Mut olin myös jotenkin poikkeuksellisen tuntoherkkä... tuntui ettei tarvin kun huulille laittaa ja tää rouva oli valmista kamaa... Muilla samoja kokemuksia? (sorry suora puheeni)
Pitihän se heti kipasta tänne lukemaan kotiuduttua, kuinka Teillä kävi testien kanssa! Kyllä ne viivat sieltä tulee, plussatuulia kaikille :)
Tohon hiiva probleemaan, joskus tuli riesaksi, kuukausi välissä.Apteekin avuilla eka kerran menin, toisella kerralla ruokavaliosta myös aivan kaikki vaaleat jauhot, sokeri pois. Mahdollisimman happamat tuotteet muutamaksi päiväksi ja olo helpotti. Bulgarian jugurtti loisto tuote tähän, vaikka on a-i-v-a-n järkkyä ilman makeutusta, niin hapanta.Vedet silmissä niellä vaan lusikka kerrallaan :) Tätä varmaanki voi käyttää myös suoraan alapäähän helpottamaan kutinaa? Ja taisin vedellä myös puolukoita, appelsiiniä jne.
Otinkin tavaksi silloin tällöin muutenkin syödä tuota bulgariaa purkin. Ja heilua ilman kalsareita , kun mahdollista :)
Tätiä ei vieläkään näkynyt..joko tohtisin tosiaankin huomenna testailla..? Nyt alkanut jännittää niin ja veskissä tulee hypättyä tsekkailemassa. Jos sunnuntaihin.. :)
Ihanaa ja helteistä viikonloppua kaikille!
Huokaus. Niin tyhjää täynnä oli testi-ikkuna kuin vain olla ja voi. Ärrrsyttää ihan sairaasti. Mulla alkoi kesälomakin tänään ja olen silti aivan maassa. Itkettää ja suututtaa.
No tädistä ei silti merkkiäkään ja huono olo ja nipistelyt jatkuu, jotenkin on semmoinen olo että olisin raskaana, mutta kun esikoista tässä kuumeillaan niin paha sanoa mikä on sitä itseänä ja mikä kuvittelua. Jos nyt ihan pisimmän kierron mukaan laskee niin tää olis vasta kp30/29, joten ei kai tässä voi vielä kirvestä kaivoon heittää. Mutta jotenki vaan olen asennoitunut jo täysin että nega on nega, ja mulla on vaan taas tulossa joku pitkä kierto, eli pillereiden jälkeen ei vieläkään oo kroppa vielä tasaantunut.
Kuinka kauan täällä on ihmisillä kestäny että nega on muuttunut plussaksi? Jos laskee ekasta tuhrupäivästä niin nyt olis jo kp36/29, joten ei anna oikein toivoa...
No, testaan joskus hamaassa tulevaisuudessa seuraavan kerrran jos ei oikeesti noi menkat ala.
ponityttö
AmaliaJoel, Henna ja Ponityttö: kyllä me ne negat ja haamut vielä saadaan kunnolla plussiksi :D
Täällä on aika väsynyt tapaus. Normaalisti olen kiukkunen ja tosi ärtynyt ennen menkkoja. Ja jestas tätä vessassa ravaamista. Bussimatkalla meinasi tulla pissat housuun ja juosten sitten kotio kupla otsassa. Vaikea nyt oikein enää sanoa, mikä johtuu mistäkin. Maanantaina ajattelin sitten vasta testailla, eli kp32, jos nyt täti ei tule kylään ennen sitä. Meneekin sitten viikonloppu kivasti jännittäessä.
Nauttikaahan huomisista helteistä, joita Pouta lupaili koko Suomeen =)
Heipähei taas kaikille!
Harmi, ettei vielä ihan varmoja plussia ole enempää tullut. Mutta jaksetaan vaan sinnikkäästi odottaa :)
AmaliaJoel, Katmandoo ja Pepita noista haluista kirjoittivat, mulla on kanssa jostain iskenyt ihan täysillä päälle. Luulen, että on osaksi perua siitä kierukasta, sen aikana ei kyllä ollut mitään haluja... Ihan olin melkein unohtanut, että sellaisiakin voi olla :( Kyllä nyt on paljon kivempaa kun löytyivät uudestaan.
Mulla ei hiivaan oo mitään hyviä vinkkejä, vuoteen ei ole onneksi nyt ollutkaan (kopkop). Eikä toivottavasti tulekaan, ei se mitenkään kiva kaveri ole.
Tänään olen keksinyt ihan ihmeoireita, kahteen yöhön en ole nukkunut kunnolla, kun on liian kuuma. Tänään on ollut huono olo ja tissejäkin jomottaa. Taitaa päästä mielikuvitus täälläkin valloilleen :)
Jopas sitä tulee nyt rampattua täällä :D
AnnaNanna: Mulla oli muuten kans aivan sama, että kierukan kans mun halut oli totaalisesti kuolleet ja nyt, ko se on pois ja oon ollu jonkun aikaa ilman sitä, nii kylläpäs juna jyskyttää ;)
Varsin tossa mittasin taas oman lämpöni, nii 37,2 paukuttaa, mutta se on kyllä mitattu korvakuumemittarilla. Ja sitten mulle ei oikein ruokakaan maistu :/ En kyllä yhtään ihmettele, kun puhutaan piinaviikoista :)
Meillä mies lähti viettämään kaverin varpajaisia, että tässä sitä vietetään lasten kans perjantai-iltaa kotona, mutta huomiseen ja aamulla varmaan saadaan taas kuulla lisää testiuutisia :D
Pakko taas vähän tilittää. Mulla alkaa raskausoptimismi nyt kääntyä kuukautisten odottelun puoleen. PRKL. Nyt on kp 28/30 ja tissijomotus on häipynyt kuin tuhka tuuleen. Ja alavatsassa on jo niin tutun tuntoinen menkkajomotus. Viime yönä oli ihan tuskaa! Aavistus vaaleanpunaista näkyi jo tänä aamuna paperissa vessakäynnillä. Että näin. Harmittaa kyllä vietävästi. Toki pisin kierto on se 33 päivää, joten vielä vois olla pieni mahis.. mutta kyllä nuo oireet enteilee mulle kuukautisia. Ja eilen oli jo semmonen käsittämätön (ja täysin selittämätön) vitutuskin päällä, joka tietää tätiä. Mies parka.. Aivan sama mitä se sano tai koitti sanoa, niin minullehan se ei passaa! Mua siis oikeesti hävettää oma käytös ja silti sille ei voi mitään. Hiivatin hormonit. Mutta jospa luonto ois tehny miehistä luonnostaan rauhallisempia, jotta ne pystyis ongelmitta sulattamaan meidän naisten oikuttelut. Toivon niin!
Ja hitto, siinä paha missä mainitaan. Ku ollaan tätä hiivakeskustelua täällä käyty, niin arvatkaapas pukkaako senkin oireet nyt päälle. Heh. Kuka sitä ehdottikaan bulgarianjogurttia ja puolukoita, kuulosti kivalle. Lähen siis jogurttikauppaan.
Jaahans, nyt ku saanut vaahdota heti aamusta nämä ajatukset ulos, niin vois jatkaa hieman levollisemmin mielin tätä päivää.
Nautitaan auringosta ja toivotaan vauvoja =)
Katmandoo: Elä ihan vielä luovuta! Alkaako sulla muuten menkat yleensä pienellä tiputtelulla ja sitten hanat aukeaa vai tuleeko heti holisemalla? Mulla itellä tulee heti, ko saavista kaatais.
Ja tänään pitis tosiaan menkkojen alkaa, mutta vieläpä ei oo näkynyt. Ei ees haluta käyä veskissä, ko pelkää löytävänsä verivanan :/ Mutta lämmöt oli tänä aamuna nyt 37,5 ja uutena juttuna on tullut nyt semmonen, että on nälkä, muttei ruoka oikein maistu! Normisti ennen menkkoja syön, ko hevonen :D Mutta katellaan taas..
helou =) mulla vähän vaihtelee se kuinka kuukautiset alkaa. Yleensä ne alkaa aamuyöllä niinku saavista kaatais. Aina heräänkin siihen ku tuntee ett nyt holahtaa. Mutta on poikkeuksiakin, joskus alkaa pienen pienellä tiputtelulla. Toivottavasti tämä ei ois sitä. Mulla ihan sama tuon veskissä käynnin suhteen, ei viittis käydä ettei näkis jotain mitä ei halua =) sitä on hyvä huijata itseään! No onneks ei ainakaan vielä mtn uutta rintamalla.
AJ, nuo sun oireet kyllä kuulostaa tosi lupaavilta. Aika hurjat lämmöt! Jokos aiot testata?
Mä kävin aamulla apteekista hakeen hiivalääkkeitä ja pyörittelin käsissäni raskaustestejäkin.. Läheltä piti ettei tarttunut mukaan. Aion malttaa odottaa nyt sen pisimmän kierron mukaan ton testauksen. Huhhuh.
Jännittää niin kaikkien puolesta.. Palataan taas =)
Katmandoo: älä nyt vielä luovuta =)
*muoks*
Eli juuri, kun olin viestin kirjottanut, niin Täti tuli kylään.. Huhtikuisiin sitten siirtyy tämä tyttö.
Plussauutisia täällä näköjään olis kovasti odoteltavissa, toivottavasti niitä pian saadaan roppakaupalla! :)
Mulla olis nyt menossa kp 18/32-36, dpo 2 tai 3, miten se nyt sitten lasketaankin (eli lasketaanko alkavaksi ovulaatiopäivästä vai vasta seuraavasta päivästä?).
Viimekierrossa mulla näytti clearbluen digitaalinen ovistesti positiivista ainakin kolmena aamuna peräkkäin, mutta tässä kierrossa hymynaama ilmestyi vain yhtenä aamuna Vähän tätäkin ihmettelen, että miten voi olla mahdollista, mutta ehkä se ovis vain nyt ajoittui sitten niin, että kun testailin vain aamuisin, niin tuo oli ainoa mikä jätti jäljet testiin asti. Onko teillä muilla tietoa tai kokemusta siitä miten pitkään ovistestit on teillä mitäkin näyttäneet?
Pääasiahan tuossakin oli nyt se, että pupuiltua tuli ahkerasti, sekä edellisenä päivänä että oviksen bongaamis-aamuna. Eli, ainakin ovis on yritetty hyödyntää parhain päin. Mitään oireita ei ole toistaiseksi, piinaviikkoa odotellessa.. Testailemaan pääsen aikaisintaan ei ensi vaan sitä seuraavan viikon loppupuolella; voihan venäjä kun sinne on ikuisuus aikaa... huoh!
...kävin sitten hakemassa pari niitä apteekin omaa testiä ja meinasin huomenna sitten aamusta lorotella tikkuun :D Oon aivan satavarma siitä, että nega sieltä tulee, mutta mie oon jo niin tottunut siihen, että niin kauan, ko menkat pysyy poissa, on toivoa bd Voishan sitä testata jo tänäänkin, mutta otetaan nyt aamupissasta se testi :D
Huomenta... Toivotaan plussatuulia kaikille haamuille ja vielä testaamattomille:) Ja halit negan testanneille ja km:n saaneille :(
Ja kiva kun joukkoon uusiakin saapunut :) Yhdessä mukavampi jännätä ja kuulostella tuntemuksia. Mulla tosiaan tais toi ovis olla ja mennä, ilman suurempia pupuiluja. Toivotaan et oli kestäviä simppoja liikkeellä :) Mut enpä aseta suurempia toiveita täälle kuulle... Olen täysin oireeton, ei mitään oireita suuntaan eikä toiseen... Paineen tunnetta ehkä hieman alavatsassa, kun oikein kuulostelee. Mut kun odotin poikaani, mulla tuli kiinnitysvuotoa... nyt ei ainakaa viel mitää... Tuleeko kiinnitys vuoto aina ja kaikille??? Epäilen...
Aika näyttää, mut odottavan aika on piiiiiiiiiiiiitkä!