Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luunappi, onko pahoinpitelyä?

Vierailija
25.05.2010 |

Sain selville että lasteni isä on alkanut harrastaa luunappeja lasten tehdessä jotain "väärin"(mm. toinen poika kattoi maidon pöydälle vahingossa ja sai ohtaansa luunapin ja huudot päälle). Toinen poika ei pelkää silti isäänsä.. Toinen on asiasta ahdistunut ja pelkää isäänsä. Miten tulisi toimia? En voi puhua lasten isälle asiasta kun hän alkaa heti uhkailee kaikella mahd. paskalla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pahoinpitelyä. Mitäs sitten? Ilmoittaisin poliisille.

Vierailija
2/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen itse nollalinjalla kaiken tälläisen suhteen. Eli ei luunappeja, ei mitään fyysistä kuristusta koska lapseni ovat herkkiä jo pelkälle kovalle sanalle. Eli komentamiselle. Uskovat kyllä ilman luunappejakin.

Toivoton tilanne. poika ei halua enää isälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa ruumiillisen kurituksen koska onnistuu kaatamaan maidon?

Ootteko te pimeitä?

Jos hakkaat vasaralla sormeesi niin voiko miehesi tukistaa tai antaa luunapin sulle?

Jos ette pysty puhumaan kasvatuksellisista asioista, varsinkaan kun joku perheenjäsen pelkää toista niin pitäisikö hakea mielenterveyteen apua?

En voisi elää tollasessa perheessä ja sun lapsella ei ole mitään vaihtoehtoa kuin olla kotonaan ja pelätä. Kiva lapsuus!

Vierailija
4/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteishuoltajuus. Lapset isällään joka toinen vk-loppu ja tämä asia tuli esille vasta viikko sitten. Nyt mietinkin tässä annanko lapsia enää isälleen ja mihin olen yhteydessä, miten toimin! Toinen lapsi haluaa kumminkin isälleen!

Vierailija
5/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot suoraan miehelle, että ruumiillinen kuritus on laissa kiellettyä ja että lapset eivät kohta enää voi tulla, jos kuritus jatkuu. Otat vielä konkreettisesti esille, mitä tarkoitat: ei luunappeja, ei läpsäytyksiä, ei tönimistä, ei hiuksiin tarraamista.

Lapsille on tärkeää tavat isäänsä ja on oikein, jos otat asian puheeksi. Miehen käytös voi muuttua ja tarina voi päättyä hyvin. tai sitten ei. Muttet tiedä ennen kuin kokeilet.

Vierailija
6/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan asian esille pelkään että hän hylkää lapset lopullisesti. Minua se ei haittaisi jos lapset olisi luonani "aina", mutta toinen poika kärsisi kyllä siitä ettei tapaisi isäänsä. Joskus kun olen antanut palautetta jostain niin saan hirveät haukut päälle ja uhkauksia että hän hakee yksinhuoltajuutta. Minulla ei ole nyt voimia mihinkään oikeustaisteluihin.

Taidan ottaa yhteyttä lastensuojeluun ja kysästä.

Vierailija
7/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi kenenkään lapsen kärsiä vanhemmiltaankaan.

Minua ei mies saa läpsiä, eikä antaa luunappeja, vaikka mitä tekisin. Saatika kun sattuu vahinko.

Kaipa te puhua pystytte tästä asiasta, aika heikoilla kantimilla on yhteishuoltajuus jos puhe ei onnaa.

Silloin suosittelen kyllä menemään ammattimiehen pakeille.

Ota asia kerrallaan nyt asiaksi tuo kuritus, elä mene pitemmälle ajatuksissasi, että jos ja jos ja jos...tapaamiset jne.

ASIA kerrallaan, älä oleta, vaan vain toimit.

Vierailija
8/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta annoin itse lapselle luunapin kun kaatoi maidon kolmannen kerran saman ruokailun aikana ja ihan tahalleen.

Se oli ensimmäinen ja varmasti viimeinen luunappi minkä annan. Lapsella tuli itku ja itellä myös.

Typerä ja turha teko, meni vaan hermo. Viikonloppu ilman lapsia alkaisi olla paikallaa.

Vierailija
9/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin exäni harrastaa tukkapöllyä ja luunappeja, (on itse vakavan perheväkivallan uhri) ja tästä on todellakin käyty keskusteluja!! Mutta ei tuon vuoksi ainakaan meidän kunnassa tapaamisiin voi vaikuttaa!

Pahinta oli aikanaan päiväkodissa vasukeskustelussa (nyt lapsi on jo koulussa) eräs nuori lto, joka sanoi kannattavansa itsekin "kevyttä fyysistä kuritusta". Hmm... asia on toki kaksipiippuinen, jos esim. teiniä ei muuten saa tottelemaan, mutta mielestäni laki on tässä aika yksiselkoinen!!

Eikä vahingoista pitäisi rangaista! Ymmärtäisin ärtymyksen, jos lapsi tosiaan tahallaan heittelisi ruokia ja astioita...

Vierailija
10/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei tapaamisiin muka voisi vaikuttaa!! Totta helvetissä voi, jos asiasta oikeaan osoitteeseen valitat! tukistaminen ja luunappien antaminen on laissa kiellettyä, pahoinpitelyä. Pahoinpitelevälle vanhemmalle ei tapaamisia varmasti annettaisi, jos asia tiedetään.

minunkin exäni harrastaa tukkapöllyä ja luunappeja, (on itse vakavan perheväkivallan uhri) ja tästä on todellakin käyty keskusteluja!! Mutta ei tuon vuoksi ainakaan meidän kunnassa tapaamisiin voi vaikuttaa! Pahinta oli aikanaan päiväkodissa vasukeskustelussa (nyt lapsi on jo koulussa) eräs nuori lto, joka sanoi kannattavansa itsekin "kevyttä fyysistä kuritusta". Hmm... asia on toki kaksipiippuinen, jos esim. teiniä ei muuten saa tottelemaan, mutta mielestäni laki on tässä aika yksiselkoinen!! Eikä vahingoista pitäisi rangaista! Ymmärtäisin ärtymyksen, jos lapsi tosiaan tahallaan heittelisi ruokia ja astioita...

Vierailija
11/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyse on nyt siitä että poika(toinen pojista) on todella herkkä jo pelkälle kovalle äänelle. Kova komennus saa molemmat jo ojentumaan, eli EI OLE MITÄÄN SYYTÄ antaa luunappia tai mitään muutakaan fyysistä saadakseen lapseni uskomaan! Joten pidän isän toimia todella järkyttävänä kun ottaa huomioon että toinen pojista käy läpi tällä hetkellä todella rankkoja asioita ikäisekseen. Lapseni ovat todella herkkiä jo tälläinen asia järkyttää heidän perusluottamustaan radikaalisti.

Itse olen lapsena saanut selkääni paljonkin(tukkapöllyä, luunappeja, korvapuustia) mutta olin sen verran vahva lapsi ettei se hetkeuttanut minun perusluottamustani. Itse en IKINÄ koskisi lapseeni fyysisesti koska tunnen heidät ja tiedän että toisen pojan luonne ei kestä mitään tuollaista.

Lasten isä on ammatti-ihminen, eli tekee töitä lasten parissa.. Lukenut paljon lapsista ja kasvatuksesta. MIKSI, MIKSI hän nyt tekee omille lapsilleen näin!!

Olen niin raivoissani ja surullinen kun en tiedä mitä voin sanoa tai tehdä! Pelkään... Kukaan ei usko alle kouluikäisiä lapsia jos heitä vastaan on isän sana joka on tunnettu ammatissaan!

Vierailija
12/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö itse sitä tajunnut? Ei millään pahalla. Fyysinen satuttaminen on pahoinpitelyä, ja vielä erityisen törkeäksi tuon tekee se, että isä pahoinpitelee lastaan vielä vahingonkin vuoksi.

On sinun tehtäväsi puolustaa lastasi, vaikka sinua kuinka pelottaisi tai mies uhkailisi. Lapset eivät siihen vielä pysty.

Sain selville että lasteni isä on alkanut harrastaa luunappeja lasten tehdessä jotain "väärin"(mm. toinen poika kattoi maidon pöydälle vahingossa ja sai ohtaansa luunapin ja huudot päälle). Toinen poika ei pelkää silti isäänsä.. Toinen on asiasta ahdistunut ja pelkää isäänsä. Miten tulisi toimia? En voi puhua lasten isälle asiasta kun hän alkaa heti uhkailee kaikella mahd. paskalla.

Vierailija
13/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itse alalla jossa näitä asioita puidaan! Joten jos hän sitä harrastaa niin moni voisi olettaa sen olevan ok! Siksi tämä asia onkin hankala ja en tiedä kenen puoleen kääntyä koska kaikki ammatti-ihmiset ovat hänen kolleegoitaan!

Vierailija
14/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei tapaamisiin muka voisi vaikuttaa!! Totta helvetissä voi, jos asiasta oikeaan osoitteeseen valitat! tukistaminen ja luunappien antaminen on laissa kiellettyä, pahoinpitelyä. Pahoinpitelevälle vanhemmalle ei tapaamisia varmasti annettaisi, jos asia tiedetään.

minunkin exäni harrastaa tukkapöllyä ja luunappeja, (on itse vakavan perheväkivallan uhri) ja tästä on todellakin käyty keskusteluja!! Mutta ei tuon vuoksi ainakaan meidän kunnassa tapaamisiin voi vaikuttaa! Pahinta oli aikanaan päiväkodissa vasukeskustelussa (nyt lapsi on jo koulussa) eräs nuori lto, joka sanoi kannattavansa itsekin "kevyttä fyysistä kuritusta". Hmm... asia on toki kaksipiippuinen, jos esim. teiniä ei muuten saa tottelemaan, mutta mielestäni laki on tässä aika yksiselkoinen!! Eikä vahingoista pitäisi rangaista! Ymmärtäisin ärtymyksen, jos lapsi tosiaan tahallaan heittelisi ruokia ja astioita...

En usko, että keneltäkään evätään tapaamisoikeutta luunappien tai tukkapöllyn takia enkä sitä että kukaan vanhempi saa tuomiota käräjillä ko.asioiden takia.

Oliko tuo maitolasin kaatuminen vahinko vai tarkoitus koetella isän hermoja? Minusta aika iso asia tässä on se, että lapsesi pelkää isäänsä eikä halua mennä hänen luokseen (niinkö se oli?)Nämä asiat on hyvä tuoda esille, kun/jos sinne lastensuojeluun otat yhteyttä tapaamisasioissa. Saahan se sinun miehesi kaikkea uhkailla, mutta millä perusteella hän sen yksinhuoltajuuden saisi, jos sinä vastustat asiaa?

Vierailija
15/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun asiaa otsikossa itse kysyt.

Ilmeisesti asutte tosi pienellä paikkakunnalla, jos kaikki ammatti-ihmiset koko kunnan sosiaalitoimessa ovat miehesti kollegoita. NO, siinä tapauksessa otat yhteyttä vaikkapa naapurikunnan sosiaalitoimeen ja kysyt neuvoa. Tai siten vaikkapa Mannerheimin lastensuojeluliittoon. POintti nyt on se, että varmasti löydät Suomen maassa ammattilaisia jotka sinulle voivat konkreettisesti antaa apua, miten toimia.

Se EI ole selitys toimimattomuudelle, että "mies tuntee kaikki".

18

Vierailija
16/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele nyt hyvä ihminen itseäsi: "EI KOVIN VAKAVAA VÄKIVALTAA". Näinkö sanot minulle, jos minä vaikkapa sinun työkaverinasi alan sinua päivittäin tukistamaan tai antamaan luunappeja?!?!

Ja kyllä, moisesta "ei vakavasta väkivallasta" saa Suomen lain mukaan tuomion käräjillä.

Vierailija
17/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa luunappi omaan otsaanne noin 3 tai 4 kertaa omaa sormeanne suurempi sormi.

'Kyllä se sattuu pientä ja on pahoinpitely. Sellaista joka antaa luunapin lapselle tulisi napauttaa nyrkin rystyllä ohimoon vähän maistiaista. Tietäisi miltä tuntuu.

Vierailija
18/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät koettele kenenkään kärsivällisyyttä kun eivät sellaisen päälle vielä mitään ymmärrä, eli ei todellakaan ole kaatanut maitolasia tahallaan. Hyvin tottelevaisia, herkkiä lapsia. Jotenkin tullut tunne että alistaako isä heitä jotenkin, viime aikoina molemmat ovat olleet jotenkin alakuloisia ja lamaantuneita kun tulevat isältään. Toinen lapsista itkee iltaisin pahaa oloaan ja sanoo ettei halua isälleen "kun isä näyttää siltä". En saa selville mitä hän tuolla tarkoittaa vaikka paljon puhumme. Tämä luunappi asia selvisi ihan vastikää ja tässä harkitsenkin kokoajan miten tilanteen ratkaisen.

Toi oli hyvä pointti, siis että mitä ei omalta mieheltään suvaitsisi ei pitäisi suvaita myöskään että lapselle tehdään! Siis en ikinä suvaitse mitään väkivaltaa perheessä! Jos minulle annettaisiin EDES se luunappi niin se riittäis syyksi eroon tai ainakin olisi vakavan keskustelun paikka. Eli kyllä, alan hahmottamaan että kyse on vakavasta asiasta!

Vierailija
19/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa luunappi omaan otsaanne noin 3 tai 4 kertaa omaa sormeanne suurempi sormi.

'Kyllä se sattuu pientä ja on pahoinpitely. Sellaista joka antaa luunapin lapselle tulisi napauttaa nyrkin rystyllä ohimoon vähän maistiaista. Tietäisi miltä tuntuu.

Vanhemmat jotka jakelevat lapsilleen luunappeja voisivat kokeilla toistensa päihin rentoa rystylyöntiä. Ranne rentona näppäsette vuoron perään toistenne otsiin.

Vierailija
20/40 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten esim. perheneuvola suhtautuu jos menen ja kerron tästä! Jos saan poikani puhumaan asiasta niin uskookone 6vuotiaan sanaa? Jos isä kieltää tehneensä mitään.

Pelkään juuri sitä että isä sanoo ettei mitään ole tehnyt ja laittaa kaiken minun syyksi. Alkaa hakemaan minusta syitä(osaa hyvin manipuloida ihmisiä). Poikani kyllä kertoo asiasta jos vaan ahdistukseltaa pystyy puhumaan vieraalle ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi