Olen korviani myöten täynnä 2-vuotiaan kitinää.
Mitään asiaa hän ei voi sanoa, AINA naristaan ja kitistään. Ei puhu juuri mitään, ei siis osaa. Mutta ei kuitenkaan käytä niitä sanoja, jotka osaa. Ei siis sano "anna" kun haluaa jotain vaan narisee ja kitisee ja minun pitäisi tajuta. Aina kun hän haluaa jotain niin narisee ja kitisee tai yleensäkin hänen puheensa on narinaa. Miksi? Hermot menee! En jaksa enää kuunnella!
Kommentit (2)
Vaadin kyllä lasta käyttämään niitä sanoja jotka osaa. Esim. vaadin sanomaan "anna", kun haluaa vettä tai jonkun lelun ylhäältä, mutta silti se kitinä tulee aina ensin.
Jätän jotkut kitinät huomioimatta, mutta välillä se pahenee niin, että pakko on taas ymmärtää lasta.
Luulen, että lapsi on itsekin vähän turhautunut siihen, ettei häntä ymmärretä. Onneksi lähete puheterapiaan on jo saatu, nyt vaan odotellaan, kun on 6kk jono.
ap
Anoppini kertoi vaimoni olleen tuollainen pienenä. Kertoi sitten neuvolassa sanotun, että jättää kitinän huomiotta. Että kyllä lapsi käyttää vähiä sanojaan, kun huomaa että ne toimivat paremmin kuin marina. Tiedä en, kauanko anoppini joutui tätä seikkaa lapselle opettamaan.
Sen kyllä uskon, että jatkuva kitinä rassaa ankarasti. Jos voisin, tarjoaisin sulle oitis kitinänvaimentimen.