Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mulle, ettei miehen lapset ole uhka omalle tulevalleni...

Vierailija
24.05.2010 |

Joo, tiedän, olen itse valinnut miehen, jolla lapsia. Aluksi kaikki meni hyvin, mutta nyt kun olen raskaana, en jotenkin mitenkään jaksaisi enää miehen lapsia (ovat alle kouluikäisiä ja asuvat meillä). Luulen (toivon), että johtuu nyt vain jotenkin tästä raskaudesta? Olisiko niin...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasten oikeudet menee sun itsekeskeisyyden edelle. Muista se!

Vierailija
2/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita nyt tähän, millaista konkreettista uhkaa miehesi lapsista voisi sun lapselle olla, niin varmasti huomaat itsekin, että hormonit tekevät nyt sulle tepposia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajattelen, että en ehdi tarpeeksi olemaan oman pikkuiseni kanssa, kun ne miehenkin lapset on siinä koko ajan..

ap

Vierailija
4/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen valitsemaan. Joko sinä ja vauva tai nuo isommat lapset. Yleensä mies ymmärtää, että uusi nainen ei pidä entisiä lapsia hengissä.

Vierailija
5/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen valitsemaan. Joko sinä ja vauva tai nuo isommat lapset. Yleensä mies ymmärtää, että uusi nainen ei pidä entisiä lapsia hengissä.

ja olen kyllä jo useamman vuoden huolehtinut näistä "entisistä" lapsista.

ap

Vierailija
6/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajattelen, että en ehdi tarpeeksi olemaan oman pikkuiseni kanssa, kun ne miehenkin lapset on siinä koko ajan..

ap

miten paljon seuraa vauvasi saa sisaruksista, ja miten tärkeitä sisarukset lapsille ovat!

Vierailija
7/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet uhka miehen lapsille, tuleva itsekäs äitipuoli. Toivottavasti mies tajuaa erota sinusta.

Vierailija
8/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajattelen, että en ehdi tarpeeksi olemaan oman pikkuiseni kanssa, kun ne miehenkin lapset on siinä koko ajan.. ap

miten paljon seuraa vauvasi saa sisaruksista, ja miten tärkeitä sisarukset lapsille ovat!

yrittänyt ajatella..mutta sitten käännän sen niin, että haluan kuitenkin itse useamman oman lapsen, niin että kyllä sisaruksia tulee..

ap

Vierailija
9/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä väistämättä sillä olisi sitten sisaruksia viemässä äidin aikaa.

Vierailija
10/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kuvitellut, että kerkeät olemaan seuraavien lasten kanssa jotka syntyy, jos edellinen on tiellä? Teette yhdessä asioita. Onhan niitä hetkiä, kun voi olla hetken kaksin vauvan kanssa, vanhemmat lapset leikkii, nukkuvat tai ovat isän kanssa. Näinhän se menee perheessä, jossa on enemmän kuin yksi lapsi, olivat ne sitten kaikki omia tai toisten :). Kyllä se siitä .

Vierailija
11/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet uhka miehen lapsille, tuleva itsekäs äitipuoli. Toivottavasti mies tajuaa erota sinusta.

haluan ihan todella tietää. Ja äitipuoli olen tosiaan ollut jo kolme vuotta (siis kolme vuotta asunut näiden lasten kanssa), ja todella voin käsi sydämellä sanoa, että olen heitä hyvin hoitanut.

ap

Vierailija
12/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajattelen, että en ehdi tarpeeksi olemaan oman pikkuiseni kanssa, kun ne miehenkin lapset on siinä koko ajan.. ap

yrittänyt ajatella..mutta sitten käännän sen niin, että haluan kuitenkin itse useamman oman lapsen, niin että kyllä sisaruksia tulee..

ap

miehen lapset ole yhtä hyvää seuraa, kuin omat tulevat lapsesi? Meinasin jo kirjoittaa noille toisille vastaajille, että älkääpäs nyt uomitko ap:ta heti itsekkääksi tämän avauksen takia, mutta nyt kyllä alkaa mustakin tuntua, että sun pitäis ehkä vähän miettiä asioita uusiksi...

Vierailija
13/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kuvitellut, että kerkeät olemaan seuraavien lasten kanssa jotka syntyy, jos edellinen on tiellä? Teette yhdessä asioita. Onhan niitä hetkiä, kun voi olla hetken kaksin vauvan kanssa, vanhemmat lapset leikkii, nukkuvat tai ovat isän kanssa. Näinhän se menee perheessä, jossa on enemmän kuin yksi lapsi, olivat ne sitten kaikki omia tai toisten :). Kyllä se siitä .

eihän tässä mun "logiikassa" mitään järkeä olekaan, mutta minkäs teet tunteille...

ap

Vierailija
14/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollisesti vaikeampaa, kun itselläsi ilmeisesti ensimmäinen lapsi, joka sitten ei olekaan perheensä esikoinen. Noin käytännön kannalta ajatellen ei varmaankaan oma lapsesi tule olemaan mitenkään heitteillä, koska syntyyhän suurperheisiinkin niitä pikkusisaruksia, vaikka vanhemmatkin lapset on hoidettavana, ja usein myös ihan tulevat kaikki selviämään hyvissä ruumiin voimissa täysi-ikäiseksi ja huomiotakin jopa saavat vanhemmiltaan. Suhtautuminen voi olla vaikeampaa, siinä mitä keneltäkin odotetaan ja mitä kenellekin sallitaan. Luulisin että ne miehen lapset alkavat omissa silmissäsi näyttämään niiin paljon isommilta ja jopa häiritseviltä, kun itse ehkä suhtaudut suojelevasti omaan esikoiseesi. Tätä ehkä täytyy itsessäsi tarkkailla, muuttuuko käytöksesi heitä kohtaan. Se pienimmän suojelu voi mennä vähän yli ja kääntyä itseään vastaan, jos lapset huomaavat että nuorimmainen on porukan ylimpänä ja muiden oikeuksia poljetaan. Lapsi voi nähdä pikkusisaruksen syntymän kovinkin dramaattisena loukkauksena, ja toisaalta vähän vanhempana sekä miehen lapset että epäilemättä sinun lapsi oppivat hyvin manipuloimaan perheen sisäisiä suhteita, jos huomaavat omaavansa valtaa vanhempiin.

Suosittelisin ihan oman mielenrauhan vuoksi perehtymään asiaan, varmasti on erinäisiä sosiologian ja psykologian kirjoja aiheesta, miten helpottaa kaikkien perheenjäsenten oloa tässä tulevassa muutoksessa.

Vierailija
15/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt ajatella..mutta sitten käännän sen niin, että haluan kuitenkin itse useamman oman lapsen, niin että kyllä sisaruksia tulee.. ap

miehen lapset ole yhtä hyvää seuraa, kuin omat tulevat lapsesi? Meinasin jo kirjoittaa noille toisille vastaajille, että älkääpäs nyt uomitko ap:ta heti itsekkääksi tämän avauksen takia, mutta nyt kyllä alkaa mustakin tuntua, että sun pitäis ehkä vähän miettiä asioita uusiksi...

sitä en ole missään vaiheessa väittänyt! Kai sitä jotenkin siihen omaan ensimmäiseen haluaisi jotenkin niin antaa kaikkensa, että kaikki muut ympärillä olevat tuntuvat olevan "tiellä", en tiedä, ajatuksiani vain kirjoitan...

ap

Vierailija
16/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet pystynyt tähänkin asti rakastamaan niin pystyt edelleen. Omat tietysti ovat omia, mutta kyllä nämä miehesikin lapset rakastavat koska ovathan ne myös tulevan ja ehkä tulevien "sisaruksia".

-vanhan kansan sanonta "kyllä ainakin lapset sopeutuu".

-entä sinä?

Ja olethan siä pakostakin oman lapsesi kanssa paljon tekemisissä jo pelkästään vauvan tarpeiden takia.

Vierailija
17/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet noin hölmösti, niin eikö olisi aika ottaa järki käteen eikä nyyhkiä täällä olemattomia. Itselläni on poikapuoli, joka asuu kanssamme ja yhteisiä lapsia miehen kanssa on 2. Siinä se on miehen poika mennyt samassa kuin omatkin ja todella hieno isoveikka ja suuri idoli on pienemmilleen. Olet itse tekenmässä ongelmaa itsellesi.

Vierailija
18/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian huomaat, että ne muut on tiellä. Noinhan se menee, joten en ymmärrä uusperheitä ollenkaan, koska se ei useinkaan toimi.

Vierailija
19/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet noin hölmösti, niin eikö olisi aika ottaa järki käteen eikä nyyhkiä täällä olemattomia. Itselläni on poikapuoli, joka asuu kanssamme ja yhteisiä lapsia miehen kanssa on 2. Siinä se on miehen poika mennyt samassa kuin omatkin ja todella hieno isoveikka ja suuri idoli on pienemmilleen. Olet itse tekenmässä ongelmaa itsellesi.

samaa mieltä, siksi tämän alotuksen teinkin, koska halusin neuvoja tähän tilanteeseen. Voit toki sanoa, että tunnen hölmösti, ja varmasti tunnenkin, mutta sanopa mitä teen, etten tuntisi näin hölmösti?

ap

Vierailija
20/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi sanoa että "tuntee hölmösti" tai ei saisi tuntea sitä ja tätä, eri asia ilmaiseeko sitä mm. lapsille. Eiköhän ole ihan hyvä keskustelupalstalla pohtia omia tuntemuksiaan, kuin olla pohtimatta yhtään ja huomata muutaman vuoden päästä toimineensa hölmösti. Tunteita saa olla ja pitääkin olla, kun odottaa vauvaa, pitääkin haluta sille antaa kaikkensa. Ei se tarkoita että ap olisi nyt sulkemassa perheen muita lapsia siivouskomeroon, jotta saa olla rauhassa esikoisvauvansa kanssa omassa kodissaan. Vaan eiköhän ap:llä ole jo hyvä käsitys lapsiperheen arjesta ja niiden vanhempien lasten tarpeista ja persoonista, eikä se suhde heihin häivy noin vaan oman vauvan myötä.

T. 15