20-40 v. suomalainen joka ei edes auttavasti osaa englantia, on mielestäni sivistymätön.
Kommentit (83)
kun tuli ekan kerran Suomeen. Mä sille sanoin, että se pääsee kyllä ongelmitta tänne meille, mä haen sen sitten bussiasemalta. Kyllä sitä mahtoi jännittää, että miten muka selviää tänne meidän kaupunkiin asti. Kun kaveri sitten tuli, niin kyllä sillä oli silmät teevadin kokoiset hämmästyksestä, kun sanoi, että "täällähän ihan tavalliset linja-autonkuljettajatkin osaa selvittää englannin kielellä miten pääsee mistä mihin. Aivan uskomatonta"
Eli ei oo muissa maissa ihan itsestäänselvää tää suomalaisten tavisduunareiden kielitaito.
Juuri ap:n tyyppiset ihmiset aiheuttavat sen, että englantini on surkeaa. Minulla ei juuri ole kielipäätä ja kielten oppiminen on aina ollut vaikeaa.
Vieraassa seurassa minua nolottaa puhua surkeaa englantiani, kun tuntuu että kaikki muut sitä osaavat hyvin ja asenne on juuri kuten ap:llä. Olenkin sitten mieluummin hiljaa, kuin palajstan osaamattomuuteni. Minulla ei myöskään ole usein tarvetta englantia puhua. En tunne ulkomaalaisia, enkä juuri matkustele.
Tämä on aiheuttanut sen, että se vähäinenkin koulussa hankittu taito on unohtunut. :(
Kun harvoin suomalainen edes osaa suomeksi sanoa naapurilleen terve tai moi.
Kävelläään vaan tuppisuuna ohi katse rappusissa.
Sattaa moni osata kieliä. Niitä ei vain käytetä tässä kultuurissa. Ei edes omaa äidinkieltään.