Suomalaiset kakkasaunat - miksi haluatte sellaisen?
En kehtaa tätä muualla kysyä, mutta onneksi täällä estot poistuu ;)
ELi siis olen aina ihmetellyt sitä miksi Suomessa saunan yhteyteen laitetaan se wc-pytty. Itelleni ei tulisi mieleenkään istua siinä pytyllä, kun muut saunoo. Enkä halua kattoo ketään siinä pytyllä jos suihkuttelen. Miksei se pytty voi olla erikseen?
No, olen sitten ajatellut, että syy on pienet suomalaiskämpät. Säästää ehkä tilaa kun saunot, väännät torttua ja suihkuttelet samassa tilassa.
MUTTA MUTTA nyt olen törmännyt useaampiinkin perheisiin, jotka ovat rakennuttaneet itse talon ja ehdoin tahdoin haluavat sinne tällaisen kakkasaunan. Toisilla on joku pieni kaakelisermi siinä edessä jossa sitten "kivoja" kynttilöitä päällä tuomassa tunnelmaa.
Siis miksi? Miksi ei rakenneta erillistä pikku wc:tä saunan yhteyteen. Jos täällä nyt on kakkasaunojia niin pliis kertokaa mulle, kun mua nyt niin vaivaa tää kysymys?
uusi talo ja 2 vessaa.toinen isossa kylppärissä lasitiiliseinän takana.itse haluttiin koska perheessä pienet lapset ja lähes joka kerta jollakin on hätä.on paljon mukavampi käyttää samassa tilassa kuin alkaa kuivailemaan kesken jalkoja.hyvin toimii ja kaikki ketkä meillä käyneet,niin ihastelleet valoisaa suurta ja modernia kyppäriämme.et se siitä sun kakkasaunasta.ei meillä kukaan paskalle mene jos saunotaan,eikä saunasta suoraa näköyhteyttä paskapönttöön.