Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö isät tykkää isänpäivästä?

Vierailija
12.11.2023 |

Meillä on kaksi lasta, iät kolme ja kuusi. Oltiin eilen lasten kanssa käytetty tunteja siihen, että käytiin ruokakaupassa, valmisteltiin isänpäiväbrunssille syötävää ja leivottiin kermakakku. Ja tänä aamuna laitettiin brunssi valmiiksi ja tarjolle ja sen jälkiruoaksi kakku vielä. Lahjakin oli lapsilta. Mies söi ruoan ja palan kakkua, mutta ei kiitoksen sanaa. Minäkin siinä yritin saada syötyä jotain samalla kun autoin pienempää lasta syömään. Mies ei viitsinyt edes jutella brunssin aikana isomman kanssa. Ei kiitoksen sanaa edes kakusta lapsille, vaikka lapset oli itse sen tehneet (minun avustuksella). Nyt mies on yksin lenkillä. Sen jälkeen kuulemma lähtee käymään kaverilla. Ja isompi lapsi on pettynyt kun isä ei olekaan isänpäivänä kotona eikä ottanut lasta mukaan lenkille edes isänpäivänä.

Millä selitän tilanteen pettyneille lapsille? Sanonko että isät ei tykkää isänpäivistä?

Miksi edes yritän?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä typerän miehesi käytöstä muihin. 

Vierailija
2/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä yleistäkään. Ihan oman perheen tilanteesta kirjoitin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kirjoitit isät monikossa.

Vierailija
4/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vaan on pssska mies ja isä. Turhaan yleistät ja vertaat luuseriasi muihin miehiin.  

Vierailija
5/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tätä niin väkisin väännettynä päivänä. Onneksi lapset ovat jo aikuisia. Niiden takia vietin isänpäiviä muuten ei pahemmin kiinnosta. 

Vierailija
6/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivät pitäisi lopettaa koska se on pakkopullaa ja teennäistä roskaa.

-Neljän isä-

Vierailija
7/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi miksi hän on mulkku? 

Vierailija
8/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että teillä ei vietetä isänpäivää vaan vaimon ja lasten päivää jossa isällä on sinun asettama (sivu)rooli johon hänen tulee mukautua. 

Vierailija
9/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu pakkopullana

Vierailija
10/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Silloin ei kannata otsikoida.. Eikö isät tykkää isänpäivästä. Vaan mieheni ei pidä isänpäivästä. 

Ehkä miehelläsi on joku trauma omaan isäsuhteeseensa liittyen. 

Vierailija
11/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että teillä ei vietetä isänpäivää vaan vaimon ja lasten päivää jossa isällä on sinun asettama (sivu)rooli johon hänen tulee mukautua. 

Mitä minun olisi sitten pitänyt tehdä? Jättää brunssi ja täytekakku laittamatta? Ja unohtaa koko isänpäivä?

ap

Vierailija
12/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isät eivät halua leikkiä juhlakalua.

Sori, tuosta tulee kaksimielinen mielleyhtymä.

Vierailija
13/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Silloin ei kannata otsikoida.. Eikö isät tykkää isänpäivästä. Vaan mieheni ei pidä isänpäivästä. 

Se otsikko liittyi mieheeni siten, että miten selitän tilanteen lapsillemme? Väitänkö heille, että isät ei tykkää isänpäivästä? En minä voi lapsille totuutta sanoa tästä asiasta.

ap

Vierailija
14/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun olisi sitten pitänyt tehdä? Jättää brunssi ja täytekakku laittamatta? Ja unohtaa koko isänpäivä?

ap

Ensi vuonna unohdat. Lapset antakoot koulussa ja tarhassa askartelemansa kortit. Tosin te saitte itsekin syödä herkkuja. Miten teillä vietetään äitienpäivää? Joudutko järjestämään myös sen itse?

Ehkä miehesi on kyllästynyt perhe-elämään ja hankkinut toisen naisen.

Vierailija
15/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Unohditko jo otsikkosi?

Eikö isät tykkää isänpäivästä?

Vierailija
16/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Teillä on nyt jo kuudes isänpäovä. Miten aikaisemmat ovat sujuneet?

Vierailija
17/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olisin ollut iloinen jos mies olisi ollut edes neutraali, nyt vetää aivan ihme marttyyrishowta ja mikään ei kelpaa. Sitten ihmettelee kun lapset ei halua viettää aikaa isän kanssa. Ihme juttu.

Vierailija
18/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Exäni joskus sanoi, kun tein yhden asian hänen vuokseen, jotta ei olisi menettänyt omaisuuttaan " Pyysinkö? En". Minä tein sen rakkaudesta, mutta tottahan on se, että hän ei pyytänyt ja siksi se ei merkinnyt hänelle mitään. Ei se, että säästin hänen omaisuuttaan eikä eleeni, koska hänen logiikallaan kaikkea pitää pyytää, kukaan ei tee asioita vain hyvää hyvyyttään. Joten sinun olisi pitänyt jättää kaikki tekemättä, hän ei pyytänyt saada sellaista. Ensi vuonna muistat olla huomioimatta mitenkään ja hän pyytää jos haluaa jotain. 

Vierailija
19/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Exäni joskus sanoi, kun tein yhden asian hänen vuokseen, jotta ei olisi menettänyt omaisuuttaan " Pyysinkö? En". Minä tein sen rakkaudesta, mutta tottahan on se, että hän ei pyytänyt ja siksi se ei merkinnyt hänelle mitään. Ei se, että säästin hänen omaisuuttaan eikä eleeni, koska hänen logiikallaan kaikkea pitää pyytää, kukaan ei tee asioita vain hyvää hyvyyttään. Joten sinun olisi pitänyt jättää kaikki tekemättä, hän ei pyytänyt saada sellaista. Ensi vuonna muistat olla huomioimatta mitenkään ja hän

Totta, ei mieheni pyytänyt järjestämään mitään. Mutta lapset oli päiväkodissa tehneet kortit ja siellä oli puhuttu isänpäivän vietosta niin lapset halusi että me laitetaan täytekakku ja brunssi. Ja ostetaan lahja. Ei ne minulta olleet vaan lapsilta.

ap

Vierailija
20/61 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se otsikko liittyi mieheeni siten, että miten selitän tilanteen lapsillemme? Väitänkö heille, että isät ei tykkää isänpäivästä? En minä voi lapsille totuutta sanoa tästä asiasta.

ap

Sanot vain totuuden, että isäkin tietää ettei ole hyvä isä eikä tykkää että häntä muistutetaan omalla päivällä kaikesta siitä tekemättömästä mitä hänellä olisi tehtävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi