Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä tapauksessa saa kotiinsa perhetyöntekijän?

Vierailija
24.01.2009 |

Olen katsellut, että lähiseudun yh:t ovat työllistäneet aika monta perhetyöntekijää ja ihmettelen, että miksi? Lapset ovat viikonloput isillään ja äidit bilettää senkin ajan baareissa. Sitten minä, kunnollinen perheenäiti, raadan niska limassa 24/7 ilman tukiverkostoja ja mies työssä. Miksi minun pitää jaksaa? En ole kateellinen, mutta vihaksi pistää yhteiskunnan varojen väärinkäyttö :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluapua. Lasteni isä on mielenterveysongelmainen, eikä minulla ole ikinä vapaapäivää. Enimmillään olen ollut erossa neljästä lapsestani kolme ja puoli tuntia.

Raadan niska limassa. Enkä aina jaksa.

Vierailija
2/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran esikoisen vauva-aikana, kun hän nukkui todella huonosti ja heräili läpi yön 1-2 kertaa tunnissa. Neuvolassa, kun kysyttiin miten sujuu, puhkesin itkuun, vaikkei ollut tarkoitus. Silloin sain kolmisen kertaa perhetyöntekijän, joka vei vauvan vaunukävelylle, että sain hetken levätä ja nukkua. Toisen kerran saimme apua, kun sain keskosen. Perhetyöntekijä vei vanhempaa lasta puistoon, hän kävi meillä ehkä viitisen kertaa parin kuukauden aikana. Kolmannen kerran perhetyöntekijä lähetettiin, kun yksi lapsista kuoli. Silloin arviointikäynti tuli lähestulkoon heti, kun neuvola kuuli asiasta. Apua tuli nelisen kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi, että jos hän hankkisi lapsen, niin hän saisi kaupungilta hoitoapua säännöllisesti. Hän sairastaa ms-tautia. On muuten vielä hyvässä kunnossa, mutta unentarve on valtava, nukkuu jopa yli puolet vuorokaudesta.

Ainakin vielä 5 v sitten Tampereella sai edullisesti perhetyöntekijän, joka kyllä siivosikin ja hoiti lapsia, eikä tarvinnut olla mikään kriisiperhe. Meillä esim. pesi jääkaapin vauvanhoidon ohessa. Itse olin shoppailemassa :)

Vierailija
4/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan meno oli hankalaa. Olimme myös eroamassa mieheni kanssa.

kerroin neuvolassa tilanteesta ja sieltä tuli täti kylään.

Seurasi tilannetta ja antoi neuvoja kuinka toimia vaikeissa tilanteissa.

Emme olleet lastensuojelun piirissä, emmekä joutuneet.

Vierailija
5/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitten saisit apua....

Vierailija
6/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita sähköpostia kokeneelle lastenhoitajalle salla.saari@phnet.fi

Vierailija
7/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkailee lastesi ja sinun välistä vuorovaikutustanne. Arjen askareisiin perhetyöntekijä saattaa antaa apua vain niin, että vahtii lapsiasi kun sinä itse siivoat.

Kotipalvelusta taas ei ole juurikaan mahdollisuutta saada apua koskse palvelumuoto on ajettu alas ja apua saavat käytännössä vain useampilaiset perheet tai sitten jos äidillä vaikkapa joku sairaus kuten reuma, jalka poikki tms..

Vierailija
8/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten joku aiemmassa viestissä totesi, hankkiudu lastensuojelun asiakkaaksi, niin saatat päästä perhetyön piiriin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei se yh:n arki välttämättä niin ruusuista ole, miltä naapurin näkökulmasta näyttää. Yh on lastensa arjessa usein totaalisen yksin, vaikka isä olisi aktiivisestikin mukana lasten elämässä, on vastuu ja paineet lapsista pääsääntöisesti äidin harteilla. Ydinperheessä eläville ystäville ei voi elämästään valittaa, koska itsehän on tilanteensa valinnut. Olisi kannattanut vähintään valita mies paremmin...

Vierailija
9/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse lastensuojelun asiakkuutta.

Vierailija
10/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kun sossuun ruikuttaa että mies juo ja hakkaa teitä

Vierailija
11/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tarjottiin neuvolasta perhetyöntekijää kun vauva nukkui yönsä 15min pätkissä ja isovelikin oli vasta taapero, tämä täti olisi tullut ulkoilemaan lasten kanssa että olisin saanut nukkua, enkä ole yh. En tahtonut kuitenkaan apua.

Vierailija
12/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli sellainen, että varsin hankalan raskauden päätteeksi vauvamme syntyi keskosena. Vauvan kotiuduttua sairastuin pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mieskin oli tilanteessa aika kovilla, koska mulle päivästä toiseen selviäminen vauvan kanssa oli tosi vaikeaa. perhetyöntekijä kävi meillä kerran-pari viikossa ja oli yleensä tunnin-puolitoista. Sain nukkua kun hän vei vauvan ulos, tai sitten vain juttelimme.

Vierailija
13/13 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vielä kieltäydyt perhetyöntekijästä, niin uhkaillaan lastensuojelulla.