Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otetaankohan lapseni nyt huostaan? :(

Vierailija
18.05.2010 |

Olen saamassa häädön vuokrarästien takia. Masennuin syksyllä pahasti hirveiden vastoinkäymisten takia ja en enää jaksanut huolehtia mm. vuokran maksusta. Lapsista olen pitänyt aina hyvää huolta ja he ovat iloisia ja reippaita. Nyt sosiaalityöntekijäni teki lastensuojeluilmoituksen ja minustakin se oli hyvä asia, koska tarvitsisin perusteellista apua asioiden hoitamisessa, jotta saisin asiani kuntoon. Ehkä myös hiukan lastenhoitoapua, koska olen yksinhuoltaja ja tosi väsynyt.Nyt kuitenkin, kun minulle soitettin sieltä ja sovittiin tapaamisaika ja luin muutamia huostaanottoketjuja täällä, rupesin pelkäämään, että onko nuo rästit ja masennus tarpeeksi hyvä syy ottaa lapset huostaan... Mitä mieltä olette?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron jälkeen jouduin tuohon tilaan,että häätö oli tulossa..rahat eivät riittäneet vuokraan,mutta olin niin masentunut etten edes osannut/tajunnut hakea asumistukea yms..viimein soitin sossuun kun

häätö oli jo tulossa,menin sinne juttelemaan virkailijan kanssa,ja lapset otettiin toiseen huoneeseen,missä heiltä oli kyselty kaikkea..esim.ootteko saaneet ruokaa?Juoko äiti?

Mitä leikitte äitin kanssa.Lapset olivat 5 ja 2 -vuotiaat..5-vuotias sanoi että sanoin sille tätille että meille on aina ruokaa riittänyt ja maitoa,mutta äiti joutuu juomaan vettä kun maitoa ei sille oo riittänyt=)

sossu maksoi vuokrarästit pois ja sain pitää asunnon,sillä ehdolla että haen asumistuet yms ja hoidan raha-asiat kuntoon..sainkin kaiken kuntoon,eikä ole tarvinnut enää koskaan turvautua sossuun onneksi.Tuosta kaikesta on jo 6-vuotta aikaa.En nykyään ymmärrä miten annoin itseni lamaantua erosta noin pahasti=(

Vierailija
2/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti salaa vuokrat maksamatta, lähti lopulta lätkimään... Tuli häätö ja lastikseen lähti ilmoitus:

Mitä minulle tarjottiin: muuta sinä asuntolaan ja voitko antaa lapsen hoitoon kunnes saat asunnon!!!

Ei mitään muuta! Pakkasin tavaramme, sossu maksoi tavaroille varaston ja itse majailimme äitini luona.

Pääsin vihdoin lääkäriin masennukse vuoksi, työllä ja tuskalla hankin yksityiseltä asunnon, sossu maksoi takuuvuokrat ja näin saimme elämämme uuteen nousuun.

Kun sain asiat järjestykseen kävin kerran kuukaudessa sossussa näyttämässä maksetun vuokran ja keskustelemassa.

Tuosta on nyt aikaa kaksi vuotta ja paremmin ei voisi mennä.

Älä huoli, elämä kantaa vaikka aina siltä ei tunnu. Lapsia sinulta ei tulla viemään mikäli ongelmana on vain tuo häätö ja pystyt heistä huolehtimaan.

Hali ja voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti asiat selkiytyvät. Tekstisi perusteella sinusta saa hyvän kuvan ja tunnut välittävän aidosti lapsistasi.

Muista kuitenkin, että ensisijaista on, että saat nyt itsesi kuntoon. Tämä voi vaatia ajanjakson, jolloin lapsistasi huolehtii joku toinen.

Vierailija
4/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa on ollut riittävästi,mutta mihin ne olet laittanut?

monenko kuukauden vuokran jätit maksamatta,jotta sait häädön?

Vierailija
5/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkii oon yh. mies petti jne jne ja erosin.ja vaik oon ollu masennuksen syävereis,nii ain maksanu vuokran,sähkön jne. vaikka en sit oo iha kaikest muusta jaksanu huolehtii.siivonnu oon ja ruuat laittanu ja pyykit hoitanu.muu turha touhu on jääny.en ymmärrä.kyl pitäs ap.n kaltaselta ottaakin lapset pois.t. rankan elämän kokenut yh.

Vierailija
6/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työntekijät katsovat, että pärjäät lasten kanssa sairaudestasi huolimatta avohuollon tukikeinoilla niin lapsia ei oteta huostaan.

Laskujen laiminlyönti häätöön asti on kyllä aikamoinen osoitus elämänhallinnan menetyksestä.

Miten masennustasi hoidetaan?

Vierailija
7/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloisia ja reippaita voi olla juuri sitä oireilua. Siksi ap kannattaa ottaa kaikki mahdollinen tarjottu apu vastaan myös lapsille, vaikka sinusta itsestäsi tuntuisi ettei heillä ole mitään hätää. Suhtaudu siis positiivisesti sensuuntaisiin ehdotuksiin myös. Siitä on kahdenlaista hyötyä, lapsesi saavat purkaa tuntojaan ja sinä osoitat olevasi yhteistyöhaluinen ja -kykyinen. En usko että on mitään vaaraa että lapsesi huostaanotetaan.

Vierailija
8/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkii oon yh. mies petti jne jne ja erosin.ja vaik oon ollu masennuksen syävereis,nii ain maksanu vuokran,sähkön jne. vaikka en sit oo iha kaikest muusta jaksanu huolehtii.siivonnu oon ja ruuat laittanu ja pyykit hoitanu.muu turha touhu on jääny.en ymmärrä.kyl pitäs ap.n kaltaselta ottaakin lapset pois.t. rankan elämän kokenut yh.

jo valmiiksi maassa makaavaa. Ole hiljaa jollei sulla ole rakentavaa sanottavaa. Ihmisen elämät eivät ole samanlaisia.

Vierailija
9/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nostavat omaa häntäänsä toisten kustannuksella.

Vierailija
10/23 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nostavat omaa häntäänsä toisten kustannuksella.

Vierailija
11/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin huolehtinut heidän tarpeistaan? Eli asianmukaiset vaatteet, tarpeeksi ravitsevaa ja terveellistä ruokaa ja riittävän paljon yöunta ja lepoa, ulkoilua ja niin poispäin.

Vierailija
12/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ootko sä saanut toimeentulotukea? ja käyttänyt rahat johonkin muuhun kuin vuokranmaksuun?

Ei kai se riitä huostaanoton perusteeksi, vaikka niin olisikin. Mutta on sun asiat aika kehnoilla kantimilla, jos päättelin oikein. Sun on PAKKO ryhdistäytyä, koska ei lasten tarvitse kärsiä siitä ettei äiti osaa/jaksa käyttää rahaa oikein.

Vierailija
13/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon ulkoillaan ja miten syödään jne.? Kyllähän sen varmaan huomaisi, jos olisin muuten kohdellut huonosti esim. lasten käytöksestä. Tarkoitan jos olisivat jotenkin häiriintyneitä. ap

Vierailija
14/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla ei ole akuuttia hätää ja vaaraa kotona, niin lastensuojeluilmoituksen kautta saat hyvää tukea, jottei huostaanottoon koskaan jouduttaisikaan. Sehän se on lastensuojelutyöntekijöidenkin tarkoitus! Suojella lapsia, jotta he voisivat elää turvallisesti, ensisijaisesti omassa kodissaan.

Lisäksi on paljon halvempaa antaa teille kotiin tukea kuin huostaanottaa lapset. Eli ei siihen siksikään heti ryhdytä. Paitsi jos on pakko tehdä kiireellinen huostaanotto ja sehän ei teidän tilanteessa ole vaarana.

Vierailija
15/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin siksi aikaa että olet saanut järjestettyä asiat kuntoon.

Voi toki olla mahdollista, että saat sosiaalitoimiston kautta tukiasunnon ja saaat pitää lapset. Ei me täällä sitä voida tietää, miten asiat menee, mutta apua selkeästi tarvitset ja ota tämä nyt niin kuin sanoitkin, hyvänä asiana ja apuna sinulle ja lapsillesi. Pysyvästä huostaanototsta kuitenkaan ei varmasti ole kyse, jos olet muuten kykyeneväinen lapsisita huolehtimaan.

Tarvitset apua masennukseen ja taloutesi hoitamiseen. nyt sinulla olisi mahdollisuus sitä saada. ota apu vastaan, vaikka se tarkottaisi, että olisit muutaman kuukauden ilman lapsiasi.

Vierailija
16/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset otettais huostaan. Viimeiseen asti sosiaalivirkailijat pitivät lasten äidin puolta.Lopuksi lapset saivat turvallisen kodin, äidin siskon perheen luona.Ei todellakaan lapsia oteta huostaaan, viimeiseen asti lapset pyritiin pitämään äidillään.

Vierailija
17/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikaisemmin, mutta en ole enää saanut pitkään aikaan. Ja kyllä asiani ovat huonosti. Kuten jo aikaisemmin sanoin, masennuin vakavasti syksyllä. Pyysin aikaisemmin apua silloiselta sosiaalityöntekijältä, mutta hän ei oikeen ottanut minua tosissaan, joten tilanne rupesi vain pahenemaan ja pahenemaan.

Vierailija
18/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilta on menossa koti alta, lastensuojelun on pakko katsoa, että he saavat katon päälle. Katsovat sitten varmaan muutenkin tilannettanne. Nyt sitä tarvitsemaasi tukea olisi saatavana. Valoisempia aikoja siis tiedossa!

Vierailija
19/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuitenkaan ei, koska se on tolkuttoman kallista meille muille, ja itsekin todennäköisesti pystyisit lapsesi pienellä tuella hoitamaan.

Vierailija
20/23 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kriisiasunnon ja sen jälkeen luultavasti sossu hommaa meille kaupungin asunnon. Kyllä minä lapsistani muuten pystyn huolehtimaan. Tarvitsisin vain nyt kunnolla apua, jotta pääsisin jaloilleni. Todellakin otan kaiken avun vastaan, mitä vain minulle tarjotaan. En tajua miksi joku haluaa, että lapseni huostaanotetaan sen takia, että en ole jaksanut huolehtia raha-asioistani. Olen varma, että monissa perheissä ollaan lapsille todella huonoja vanhempia, vaikka raha-asiat ovatkin kunnossa ja on oma talo ja auto jne. Olen aina pitänyt hyvää huolta lapsisani ja rakastan niitä kaikkein eniten koko maailmassa. Olen vain väsynyt ja yksinäinen.