Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista koiraa suosittelet?

Vierailija
17.04.2010 |

Eli asutaan erään kaupungin keskustan tuntumassa, kuitenkin hyvien lenkkeilymaastojen vieressä. Asunto on 55 neliön kaksio ja vauva tulossa loppuvuodesta. Koira hankitaan sen jälkeen kun vauva on tullut. Mutta mitä koirarotuja suosittelette? Pieni pitäisi olla ihan jo asunnon koon takia. Muita ominaisuuksia jota arvostan on lapsiystävällisyys, se että tykkää olla lähellä ja kohtuu oppivainen luonne.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, ties vaikka löytäisi uusia rotuja joita ei ole tullut itselle mieleen aikaisemmin!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että otatte koiran vasta vauvan synnyttyä, eli tuskin otatte :)

Vierailija
2/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulen että koiran hankinta siirtyy parilla vuodella ja sitten voikin olla taas uusi vauva käsissä.

Mutta hyvähän se on harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni haukkuva pehmokoira. Ensin vauva vanhemmaksi ja sitten lapsen kanssa yhdessä suunnittelette koiraa ehkä teillä jo silloin isompi asuntokin.

Vierailija
4/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudeleista, spanieleista, terriereistä, pystykorvista...? Vähän vaikeaa heittää kun et anna mitään osviittaa.

Vierailija
5/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ei koskaan tiedä, harkittu ollaan jo vuosia ja toivottu, mutta ollaan asuttu aina asunnoissa joihin ei saa ottaa koiraa. Nyt tulee ensimmäinen asunto johon saa.

Ollaan molemmat kasvettu koirin keskellä, joten kaipuu on kova. Mutta juuri siksi odotamme vauvan syntymää ensin ja katsomme sitten tarkemmin.

Mutta edelleen haluaisin kuulla suosituksia että minkä tyyppinen koira voisi sopia meille juuri noiden aloitusviestissä esitettyjen asioiden perusteella?

Vierailija
6/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tuttava on sanonut, että oli kauhea koirakuume ennen lapsia, mutta heti ensimmäisen syntymän jälkeen se häipyi. Eivät kuulemma mistään hinnasta ottaisi enää koiraa siihen kaiken lapsihärdellin päälle. Kiva pukea lapset 3-4 kertaa päivässä vain sen takia, että koira pääsee pissalle. Siihen menee päivästä aika iso osa, varsinkin, jos lapsia on useampia ja yksikin niistä "hankala puettava".

Eli paras aika ottaa koira joko ennen lapsia (ehditte opettaa sen ja tottua sen vaivaan) tai sitten, kun lapset ovat sen ikäisiä, että alkavat itse kinuta ja osallistuvat hoitoon.

Vierailija
7/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida siis saada vastausta siihen mitä kysyin! En ole omistanut spanieleita ja puudeleita, vain isoja koiria. Siksi kysynkin, että suositteleeko joku tällaiseksi "kaupunkikoiraksi" jotain tiettyä rotua ja mainistin myös että saisi olla lapsiystävällinen ja sellainen läheisyydestä tykkäävä. Haluan siis vinkkejä sopivista koiraroduista! Itse olen rakastunut mäyräkoiriin, avopuoliso taas englannin bulldogiin. Mietin, mitä muita vaihtoehtoja meillä olisi, kenties parempia vaihtoehtoja kuin nuo kaksi rotua.

Vierailija
8/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii lapsiperheeseen, tykkää läheisyydestä, helppo kouluttaa :) Eikä ole kovin haukkuherkkä.

Vierailija
9/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin lukea lisää kyseisestä rodusta :)

Vierailija
10/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tykkään spanieleista sekä näistä perinteisistä labbiksesta ja kultsista. Jälkimmäiset helposti koulutettavissa ja yleensä ihmisrakkaita.

Mutta luulen minäkin että mieli muuttuu kun se vauva tulee :) Varsinkin kerrostalossa asuessa aika vaiva vauvan kanssa kun joka koiran pissatukselle pitää pukea, ottaa vaunut jne. Okt:ssa helppo päästää aamulla pihalle pikapissalle ja rauhassa sitten aamutoimien jälkeen ulos koiran kanssa.

Vierailija
11/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää lapsista ja on todella seurallinen. Jos otatte bulldogin, niin sitten ei huumoria elämästä puutu :)

Vierailija
12/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoit on paras. Ja joku millä ei ole hillitön ebergianpurkaustarve joka päivä. Tulee ihan mieleen kääpiökoirat, chihuahua tms. Mullakin silti kokemusta vain isoista koirista, tarviikohan nuo pienet silti yhtä paljon liikuntaa...? Bichon Frise on hyvä siitä puolesta, ettei tarvitse karvoja siivota.

Vierailija
13/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.jackrussellinterrieri.fi/rotu.shtml

Siinä pieni ja terhakka kaveri. :) Ainut rotu, jonka itse ottaisin tuon sekarotuisen seuraksi, joka itselläni on. Sekarotuisia kannattaa myös harkita, niitä on niin paljon ja niistä luullaan, "ettei tiedä mitä paketissa saa", asia on kuitenkin päinvastainen. Sekarotuiset on helppo kouluttaa, niitä löytyy mitä kokoja tahansa ja ainakin mulla kaikki sekikset ollu todella kilttejä ja pääasia terveitä ja elävät pitkään, toisin kun pikkufifit, joiden päälle meinaa astua kun imuroi. :-) Eli itse en tosta jackkarista pienempää ottaisi, jyrsijä ajaa saman asian.

Vierailija
14/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiltti, nöyrä ja miellyttämisen haluinen jack russel, mutta tämän koiran sisko yritti hyökätä vauvamme kimppuun. Sai suullisen hiuksia napattua vauvan päästä, kun hyppäsi puremaan mun sylissä rauhassa köllivää puolivuotiasta vauvaa. Oma jack russelimme ei ole koskaan lapsille mitään tehnyt, mutta pennun ottaessaan ei välttämättä onnaa. Aikuinen koira voisi olla teille vaihtoehto.

Vierailija
15/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten juuri bichon frice tai (cavalier) kings charlesin spanieli.

Pikkuterrierit jättäisin pois, voivat olla haukkuherkkiä ja eivät täysin luotettavia vauvan/taaperon kanssa, sekä esim jack russelin terrieri on todella aktiivinen koira, joka vaatii paljon tekemistä.

Kerros/rivitaloihin en myöskään ottaisi kovin haukkuherkkää rotua joten tyyliin kääpiöpystykorvat ja chipperke jäisi pois. Liian hentoisia kuten chicuhua ja italianvinttikoira en ottaisi pienen lapsen kanssa. Kääpiöpinsereitä varoisin luonteen vuoksi pienten lasten kanssa.

Vierailija
16/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottais mitää turkkirotua tai sellaista jota pitää pukea! Mites Westie? Trimmata se pitää, mutta ei ole niin vaikee ku bichon.

Vierailija
17/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti koulutettavissa, ystävällinen ja pieni kokoinen.

Vierailija
18/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiibetinspanieli, cavalier kingcharlesinspanieni tai kingcharles... Meillä on cava ja aivan unelma luonteeltaan lapsiperheeseen. Ja todellakin viihtyy lähellä... Oppivainen ja miellyttämishaluinen rotu.

Vierailija
19/43 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mopsi ja se rakastaa lapsia. Helppo hoitoinen turkki, ei mene rikki helposti

(vrt. chihu), ei kaipaa paljoo liikuntaa, mutta lähtee kyllä pitkällekin lenkille ilomielin. Ei hauku älyttömästi. Juu juu se lyttynokkaisuus voi olla ongelma!

Vierailija
20/43 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhuh! et sitten taida tietää mistään roduista yhtään mitään. englanninbulldoggi on yksi vanhimmista koiraroduista ja ollut alun alkaenkin samanlainen kuin tänä päivänä,ainostaan luonne on tietenkin jalostettu juuri sellaiseksi ihanaksi rakkauspakkaukseksi kuin se onkin! EB ei TODELLAKAAN ole yhtään sen sairaampi koira kuin mikään muukaan! ihan tiedoksi vaan, että kyllä niitä sairastilastojen kärkisijoja pitää hallussaan esim, "aina niin terveet" kultaisetnoutajat,labradorit,seefferit jne jne jne.. että otappa selvää ennen kuin mitään paskaa sitä lauot apina!! nm.kokemusta todellakin löytyy!!!!