Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "pakottamassa" minua palaamaan töihin, lapsi 1v9kk

Vierailija
18.05.2010 |

Tänään mies sanoi, että hän ei laiskoja elätä :( Ollaan puhuttu, että palaan kokonaan työelämään, kun lapsi täyttää 3v, kun kaikki tuet loppuvat. Tätä ennen ollaan sovittu, että voisin aloittaa osa-aikaisesti /2-3krt/vko työt syksyllä.

Nyt mies on kuitenkin sitä mieltä, että lapsi laitetaan päiväkotiin ja minä menen heti täyspäiväisesti kesän jälkeen töihin. Rahasta ei siis ole kyse, pärjäämme kyllä. Mutta miestä ilmeisesti ärsyttää, kun olen kotona ja EN MUKA TEE MITÄÄN :(

Täällähän minä siivoan, teen ruuat, pesen pyykit, hoidan kodin, lapsen yms. Miehen mielestä se ei kuitenkaan riitä

Ahdistaa tuo niskaan hengittäminen ja painostus. Ja mikä parasta, mies alkaa vaatimaan lapsen täytettyä 2v, minulta puolia kaikista rahallisista menoista. Eli pakkohan minun on sillon täyspäiväisesti töihin mennä, kun muuten en pysty maksamaan.

Mikä kumma miestä risoo ja on saanut sen mielen muuttumaan? Mitä olette mieltä?

Ja vielä tiedoksi; minulla ei ole mitään töihin paluuta vastaan, mutta ihmetyttää tämä miehen äkkinäinen mielen muutos. Lapsen takiahan minä olen kotona ollut ja lastahan tässä etusijalla ajattelen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän on vain kateellinen, onhan se työelämässä oleminen kuitenkin erilaista kuin kotona

Vierailija
2/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaavuoden, ja sinä menisit töihin.

-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
4/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. äiti joka menee töihin syksyllä kun lapsi n. 2-v.

Vierailija
5/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat sitten miehelle, että kaikki kotityöt menevät sitten puoliksi, kun palaat töihin. Pääseehän mies sitten töiden jälkeen laittamaan ruokaa ja siivoilemaan. Varmasti häntä ilahduttaa kotitöiden keskellä ajatus, että pääsipä hänkin osallistumaan kyseiseen laiskotteluun. Mikäpäs sen mukavampi rentotumiskeino kuin kotityöt.

Olen itse kotiäiti enkä koe elämäni olevan superrankkaa, mutta eipä tarvi miehenikään työpäivän jälkeen alkaa laittaa ruokaa jne. Kilpailu siitä, kummalla on rankempaa (eli kumpi on arvokkaampi ihminen näinä päivinä) on aina hedelmätöntä.

Vierailija
6/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on kerran etukäteen jo puhuttu, niin mies voisi mennä itseensä. Sano sille, ettet sinäkään kireepiposta ääliötä katsele.

Vierailija
7/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienen lapsen kanssa kotona olo on lomaa. Sovimme sitten, että koska olin määräaikaisesta toimesta jäänyt työttömäksi äitiysloman vuoksi, niin alan etsiä töitä ja mies jää kotiin. Sain uuden työpaikan vauvan ollessa 8 kk ikäinen, (ja siihen vaikutti osaltaan se että kerroin miehen jäävän koti-isäksi). Mies oli iloinen kotiinjäämisestä, nythän olisi aikaa sille ja tälle, vauva vain vaunuihin urheilukentän laidalle ja lenkkiä juoksemaan.

Joo, juoksihan hän. Puoli kierrosta. Sitten kuului BYÄÄÄÄ....ja taas BYÄÄÄÄ...on nykyisin monet kerrat nauranut tyhmyyttään.

Laita ukkosi hoitovapaalle!

Vierailija
8/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun sanoit miehen olevan yrittäjä. Firmalla menee varmaankin näinä aikoina huonommin kuin oli etukäteen kuvitellut. Ei ehkä kehtaa/halua kertoa sinulle ihan kaikkea ja ajattelee teidän taloutenne kohentuvan riittävästi sinun töihinmenosi seurauksena.

Vierailija
9/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienen lapsen kanssa kotona olo on lomaa. Sovimme sitten, että koska olin määräaikaisesta toimesta jäänyt työttömäksi äitiysloman vuoksi, niin alan etsiä töitä ja mies jää kotiin. Sain uuden työpaikan vauvan ollessa 8 kk ikäinen, (ja siihen vaikutti osaltaan se että kerroin miehen jäävän koti-isäksi). Mies oli iloinen kotiinjäämisestä, nythän olisi aikaa sille ja tälle, vauva vain vaunuihin urheilukentän laidalle ja lenkkiä juoksemaan. Joo, juoksihan hän. Puoli kierrosta. Sitten kuului BYÄÄÄÄ....ja taas BYÄÄÄÄ...on nykyisin monet kerrat nauranut tyhmyyttään. Laita ukkosi hoitovapaalle!

Vierailija
10/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän haluaa vähän pomottaa sua. Sun mies on varmasti muutenkin aika omaehtoinen tyyppi ja tykkäis että sais kontrolloida ympäristöään.

Sä olet lapsen äiti ja ilmeisesti teistä kahdesta se joka lapsen parasta ajattelee, joten pidä puolesi. Toi sun suunnitelma osa-aikatyöstä on ihan loistava.:)

Vierailija
11/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun sanoit miehen olevan yrittäjä. Firmalla menee varmaankin näinä aikoina huonommin kuin oli etukäteen kuvitellut. Ei ehkä kehtaa/halua kertoa sinulle ihan kaikkea ja ajattelee teidän taloutenne kohentuvan riittävästi sinun töihinmenosi seurauksena.

kyse ei ole rahasta. Firmalla menee hyvin. Kyse siis ihan jostain muusta. Voisin toki kysyä tuota hänen kotiin jäämistään, mitä on mieltä ;) ja pitääpä vielä muistuttaa, että kotityöt menee puoliksi, jos/kun täysipäiväisesti töihin palaan. Epäilen nimittäin suuresti, että oikeasti pystyisi hoitamaan omaa osuttaan kotitöistä. Jos se ääni muuttuisi kellossa.

-ap-

Vierailija
12/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun sanoit miehen olevan yrittäjä. Firmalla menee varmaankin näinä aikoina huonommin kuin oli etukäteen kuvitellut.

Nousukaudella oli varmasti isommat tulot ja tuntui helpolta luvata tuo 3v asti.

Mutta yritä kertoa tätä naisille, jotka ovat tottuneet julkisen sektorin tasaisiin tuloihin, ymmärtämättä mitään tosielämästä.

Vierailija
13/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden ja että enemmän tienaava puoliso on lain mukaan velvoitettu elättämään vähemmän tienaavaa, jos tällä ei ole tuloja. Vähemmän tienaava voi osallistua sitten yhteiseen elatuksen esim. juuri lapsia hoitamalla ja kotitöistä huolehtimalla. Avoliittoa tämä ei koske.

Vierailija
14/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. toimeentulotukea laskettaessa otetaan huomioon molempien puolisoiden tulot ihan samalla tavalla sekä avioliitossa että avoliitossa asuvilta --> avoliitto = avioliitonomaiset olosuhteet = puolison elatusvelvollisuus

puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden ja että enemmän tienaava puoliso on lain mukaan velvoitettu elättämään vähemmän tienaavaa, jos tällä ei ole tuloja. Vähemmän tienaava voi osallistua sitten yhteiseen elatuksen esim. juuri lapsia hoitamalla ja kotitöistä huolehtimalla. Avoliittoa tämä ei koske.

Vierailija
15/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies sanoi, että hän ei laiskoja elätä :( Ollaan puhuttu, että palaan kokonaan työelämään, kun lapsi täyttää 3v, kun kaikki tuet loppuvat. Tätä ennen ollaan sovittu, että voisin aloittaa osa-aikaisesti /2-3krt/vko työt syksyllä.

Nyt mies on kuitenkin sitä mieltä, että lapsi laitetaan päiväkotiin ja minä menen heti täyspäiväisesti kesän jälkeen töihin. Rahasta ei siis ole kyse, pärjäämme kyllä. Mutta miestä ilmeisesti ärsyttää, kun olen kotona ja EN MUKA TEE MITÄÄN :(

Täällähän minä siivoan, teen ruuat, pesen pyykit, hoidan kodin, lapsen yms. Miehen mielestä se ei kuitenkaan riitä

Ahdistaa tuo niskaan hengittäminen ja painostus. Ja mikä parasta, mies alkaa vaatimaan lapsen täytettyä 2v, minulta puolia kaikista rahallisista menoista. Eli pakkohan minun on sillon täyspäiväisesti töihin mennä, kun muuten en pysty maksamaan.

Mikä kumma miestä risoo ja on saanut sen mielen muuttumaan? Mitä olette mieltä?

Ja vielä tiedoksi; minulla ei ole mitään töihin paluuta vastaan, mutta ihmetyttää tämä miehen äkkinäinen mielen muutos. Lapsen takiahan minä olen kotona ollut ja lastahan tässä etusijalla ajattelen.

Tätä hän kaikki sanoo kuka sit näin ajatteleee.Tähän ois ruma sana kin paikalla,mutta kun entiedä teidän kokonais elämää,niin en sano enempää.

Vierailija
16/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisit hoitaa lasta kotona kysymättä mieheltä lupaa. minä en ainakaan tuollaista kuuntelisi mieheltä.

Vierailija
17/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua? Oletteko te kaikki yksinhuoltajia, jotak yrittävät tartuttaa vaivansa kuin nistit kavereihinsa?

Vierailija
18/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pitääpä vielä muistuttaa, että kotityöt menee puoliksi, jos/kun täysipäiväisesti töihin palaan. Epäilen nimittäin suuresti, että oikeasti pystyisi hoitamaan omaa osuttaan kotitöistä. Jos se ääni muuttuisi kellossa. -ap-

Ja lapsen kanssa kotiin jääminen tämän sairastuessa, kaikki puoliksi!

Vierailija
19/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lakkaat osallistumasta miehen kuluihin? Et laita miehelle ruokaa, saa ostaa ja kokata itse ruokansa, samoin saisi osallistua rahallisesti lapsen elatukseen, lasta saisi hoitaa täsmälleen yhtä monta tuntia kuin sinä itsekin. Mies tekee myös puolet kodin siivoustöistä ja pesee omat sekä puolet lapsen vaatteista. Noin kovapäiselle miehelle pitää ihan kädestä pitäen näyttää mikä on todellisuus silloin kun ei itse sitä tajua.

Vierailija
20/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS kerran lapsen siiätää kumpaninsa kanssa molemmat on vastuussa lapsesta,jos ei lain niin ihmisten edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi