Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva on puolivuotias enkä raaskisi jättää koko illaksi isän hoidettavaksi

Vierailija
18.05.2010 |

elikkäs mulla olisi tässä kesän kynnyksellä luokkatapaaminen mihin olen kyllä ilmottautunut mutta nyt jo mietityttää miten osaan olla illan ilman vauvaa. tähän asti olen ollut vauvasta erossa max. 2 tuntia ja tosi harvoin vähemmänkään. minulle on aivan itsestään selvää, että tulen tapaamisesta kotiin "yötissiksi", mitä moni ihmettelee. olenko ihan normaali äidinvaistolla varustettu esikoisen äiskä vai olenko takertunut vauvaan? mielipiteitä ja omia kokemuksia saapi laittaa. tuskin kai olen ainut äiti, jolle oma pieni lapsi on tärkeämpi kuin omat menot. missä iässä teidän on ollut helppo jättää vauva isälle pidemmäksikin aikaa? entä perheen ulkopuoliselle hoitajalle?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus että mitä jos mun mies ajattelisi noin mun äitiydestä!

Ettei voisi jättää lasta sen hoitoon, ajattele: sun ukko jättää sut hoitamaan lastanne. Mitä jos sitä harmittaa tai se ei haluisi?

Miksi hemmetissä nainen antaa itselleen luvan olla ylimaallisen hyvä vanhempana?

Mää häpeisin itseäni jos tollanen olisin ukolleni. Vai onko se vaan siitä että mulla on niin hyvä ukko?

Miksi sun tarttee ajatella että jos menet, on se tärkeämpää kuin sun lapsi?

Jokseenkin sairas ajatusmaailma. Miten ihmeessä voit jättää miehen hetkeksikään yksinään? Eikö parisuhde tarkoita mitään?

T. Neljän lapsen äiti

Vierailija
22/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin esikoistani isälle jo parin viikon ikäisestä pariksi tunniksi. Kun lapsi oli 2½ kk, oliva jo viikonlopun sukulaisissa keskenään isän kanssa. Isä ei meillä edelleenkään lapsen ollessa nyt 7-vuotias, ole kakkosvanhemman roolissa. Isä on ollut tasavertainen vanhempi jo synnäriltä.

Et ole tainnut rintaruokinnasta kuulla, kun 2-kuinen on viettänyt viikonloppua isänsä kanssa kahden. Huh huh.

Mutta oletko tietoinen siitä että korvikkeellakin vauva kasvaa :) Ei ole ollenkaan huono äiti vaikka ei imetäkään! Se ei ole äitiyden mitta.

Ja ap:lle, anna miehesikin kehittää sitä suhdettaan lapseen. Minullakin on ihan alusta asti lapset viettäneet isänkin kanssa aikaa. Eikä meillä ole ollut mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin esikoistani isälle jo parin viikon ikäisestä pariksi tunniksi. Kun lapsi oli 2½ kk, oliva jo viikonlopun sukulaisissa keskenään isän kanssa. Isä ei meillä edelleenkään lapsen ollessa nyt 7-vuotias, ole kakkosvanhemman roolissa. Isä on ollut tasavertainen vanhempi jo synnäriltä.

Et ole tainnut rintaruokinnasta kuulla, kun 2-kuinen on viettänyt viikonloppua isänsä kanssa kahden. Huh huh.

t. hyvä äiti.

Vierailija
24/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isä ollut vauvan kanssa alusta asti yhtä paljon kun minäkin..imetyksen olen tietysti itse hoitanut,mutta lypsänyt maitoa joka päivä vähän ja huoleti oon voinut jättää vauvan miehelle..en koe että vauva on hoidossa kun on isän kanssa..mies ei tee lasten kanssa asioita niin kuin minä,mutta hoitaa lapset hyvin omalla tyylillään.

Vierailija
25/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi saisi viettää viikonloppua isän kanssa ennen kouluikää?

http://www.break.com/usercontent/2008/6/Breastfeeding-at-8-years-old-51…

Vierailija
26/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jätit lapsesi ensimäisen kerran isän hoiviin viikonlopuksi?

Vai oletko jättänyt koskaan? Entä edes pariksi tunniksi?

Vierailija
27/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lapsia, niin missä roolissa lastesi isä on heidän elämässään?

Vierailija
28/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 2,4 ja 6-vuotiaat. En hetkeäkään epäile etteivätkö pärjäisi mutta ei mulla ole ollut tarvetta lähteä mihinkään viikonlopuksi. Onko tässä sitten jotain outoa? Kai se isä voi toteuttaa isyyttään vaikka minä olisinkin kotona, ei se ainakaan mun äitiyteni toteutusta estä että hän on kotona?

Vierailija
29/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 2,4 ja 6-vuotiaat. En hetkeäkään epäile etteivätkö pärjäisi mutta ei mulla ole ollut tarvetta lähteä mihinkään viikonlopuksi. Onko tässä sitten jotain outoa? Kai se isä voi toteuttaa isyyttään vaikka minä olisinkin kotona, ei se ainakaan mun äitiyteni toteutusta estä että hän on kotona?

Mielestän kunnon isän tulee kyetä olemaan lapsensa kanssa viikonlopun ilman tissit omaavaa äitiäkin.

Vierailija
30/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassaoloni vuoksi vuoden sisällä yhteensä 3 kk keskenään isänsä kanssa kotona (tai päivät oli hoiodssa). Hyvin meni miehillä keskenään, minäkin parannuin.

Vierailija
31/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi kaksin vauvan kanssa koko illaksi tämän ollessa 1kk, teki mieli soitella koko ajan että miten pärjäävät... Mut yhtä paljon vauva on isin kuin äidinkin, ja mies sanoi jälkikäteen, että oli todella VOITTAJAFIILIS, kun osasi olla niin pienen kanssa. Ja he ovat nykyään lapsen kanssa todella läheisiä, varmasti on vaikuttanut se, että ovat saaneet "omaa aikaa" keskenään ihan pienestä pitäen!