Menkat myöhässä: Teenkö raskaustestin ensin yksin vai yhdessä miehen kanssa
Heipä hei kaikki!
Mietin täällä nyt kuumeisesti raskaustestin tekoa. Menkat ovat nyt päivän myöhässä ja ekaa lasta yritämme. Aikaisemmin kuukautiset ovat tulleet kellon tarkasti, joten nyt olisi ensimmäistä kertaa saumaa, että jotain saattaisi olla virellä.
Tekisinkö raskaustestin itsekseni ja kertoisin mahdollisesta tuloksesta miehelleni vai ehdottaisinko hänelle, että tehdään yhdessä? Mies ei vielä tiedä, että myöhässä ollaan, joten ei osaa odottaa asiaa.
Tämä on meille molemmille iso asia... :-)
Vinkkejäm kiitos!
Kommentit (42)
Tänä aamuna tehtiin miehen pyynnöstä uusi testi. Eikä vieläkään plussaa. Eikä menkat ole alkaneet. Jos ei huomennakaan ala menkat, niin on se nyt aika kummaa, kun menkat ovat aina tulleet kellon tarkasti. ap - se tämän ketjun aito aloittaja
Sinänsä raskaushormonien erittyminen (ja testien tarkuus, niin merkkien kuin yksilöiden välillä) vaihtelee, ja negaa voi saada alkuraskaudessa.
Toisaalta menkat voi myöhästyä stressin ja jännityksen takia.
"kyllä aika kova ressi saa olla että menkat myöhästyy sen takia!!"
Minulla ihan normaalia. Tuollaista siftausta tulee väh. kerran vuodessa. Elimistö vielä tasoittaa niin, että jos menkat tulee esim. 4 pvä aiemmin kuin normaalisti, niin seuraava kierto on lähes vastaavan määrän pidempi. Ja näin on ollut ihan teini-iästä asti.
Miksi pitää testata jatkuvasti? Odota rauhassa viikkoa (kyllä 7 päivää) ja tee sitten vasta seuraava testi. Et tee raskaustiedolla vielä tässä vaiheessa mitään.
kerran vuodessa menkat jopa kuukadella ja on pahoinvointia koko ajan, mutta eiraskaana. Täällä podetaan sekundääristä lapsettomuutta.Stressiä veikkaan aiheutajaksi.
pitänyt salassa sen, että menkat on myöhässä. Olen odottanut reilusti, viikon parikin, ennen testin tekemistä. Itse en jaksaisi niitä negatiivisten testien pettymyksiä jatkuvasti. Siinä vaiheessa, kun testit olen tehnyt, olin jo lähes varma raskaudesta (oireina rintojen turvotus jne). Silloin riittää yksi testi, apteekin halvin. Ja miehen kanssa olen aina testitulosta jännännyt. Alkuraskaus on minusta todella piinaavaa, kun jännittää ja pelkää kaikenlaista keskenmenosta tuulimunaan jne. Mielellään siis lyhennän tätä jännitystä sillä, että teen testin vähän myöhemmin. Jotenkin en stressaa niin paljon, kun raskaus on vasta epäily:)
Miksi pitää testata jatkuvasti? Odota rauhassa viikkoa (kyllä 7 päivää) ja tee sitten vasta seuraava testi. Et tee raskaustiedolla vielä tässä vaiheessa mitään.
Silloin kun lasta oikein kovasti odottaa ja haluaa, niin viikko on pitkä aika odotella testin tekoa! Jokaikinen päivä tuntuu tuskastuttavan pitkältä... Me yritämme toista lastamme ja varmasti teen taas monen monta turhaa testiä, jos on pieninkin toive uudesta raskaudesta! :D
mutta pidin sen typeryyden kyllä omana pikku salaisuutenani, miehelle kerroin vasta sitten kun testi näytti ihan oikeesti plussaa.
kun ovuloimisesta ja hedelmöittymisestä ja plussaamisesta jo stressataan kympillä. Hyvä ihme sentään! Ottakaa elämä vähän rennommin! Jos lapsia alkaa tehdä lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä, todennäköisesti onnistuu nopeammin.
kun ovuloimisesta ja hedelmöittymisestä ja plussaamisesta jo stressataan kympillä. Hyvä ihme sentään! Ottakaa elämä vähän rennommin! Jos lapsia alkaa tehdä lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä, todennäköisesti onnistuu nopeammin.
Ei meillä mitään ongelmia ollut raskautumisessa, neljännestä kierrosta tärppäsi! Eikä stressiä, vaan sellaista positiivista jännitystä, kun odottaa tapahtuvan jotain onnellista ja elämää mullistavaa.
Mielestäni on omituisempaa, jos ei ole kiinnostunut asiasta/testeistä/lopputuloksesta? Onko vauva silloin oikeasti todellatodella toivottu? Kun minun biologinen kelloni alkoi tikittää, ei päähän paljon muuta mahtunutkaan kuin se tikitys! Ja olen ylpeä siitä, äitiys on minulle iso juttu eikä mikään elämän pieni sivuseikka :)
että haluaa tietää heti kun mahdollista, jos sitä kerran toivoo. ehkä niille jotka sitä pelkäävät lykkäävät kauemmas ettei todellisuus tule.
ja odottavan aika on pitkä.
Älä nyt vielä sitä testiä tee, odottele ainakin huomiseen. Itse tein testi yksin ja kerroin sitten miehelleni. Ei tullut mieleenkään kertoa hänelle etukäteen - olisi mennyt hyvä yllätys ihan pieleen!!
En halua, että kukaan mun lisäksi tietää tulosta heti testin teon jälkeen. En tiedä, miksi näin, mutta näin se on. Mies on sanonut, ettei se ole hänelle merkityksellistä.
odotat miehen mukaan. Lapsi on kuitenkin tehty yhdessä.. yhteinen koko loppu elämänsä. Eihän tämä ole mikään vaan toisen projekti.
Eli nyt on kyse vaan siitä, että kun uskaltaisi tehdä testin... :-) Ap
Tein testin muutama päivä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Miehelle kerroin vasta reilun viikon päästä. Jos olisi tullut varhaine keskenmeno, ei mies olisi sitä halunnut tietää.
Uskokaa, ei miehiä kiinnosta tällaiset jutut! Sitten alkaa (ehkä) kiinnostaa, kun vatsa kunnolla näkyy.
ihan jo siksi, että jos raskaus menee kesken, niin mies osaa tukea sua paremmin, kun hänellä on edes se yksi konkreettinen todiste raskaudesta. Mä en ekassa näyttänyt testiä miehelle, ja kun se meni kesken niin kadutti tosi paljon - mä olin jotenkin niin yksin sen asian kanssa. Toisessa sit näytin tikun heti ja yhdessä iloittiin siitä.:)
mä tein yht äkkiä kun mies oli jo töissä ja soitin heti ja kun mies tuli kotiin heiluttelin tikkua. molemmat oltiin(ollaan) niin onnellisia
Tein testin muutama päivä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Miehelle kerroin vasta reilun viikon päästä. Jos olisi tullut varhaine keskenmeno, ei mies olisi sitä halunnut tietää.
Uskokaa, ei miehiä kiinnosta tällaiset jutut! Sitten alkaa (ehkä) kiinnostaa, kun vatsa kunnolla näkyy.
yksi testi meidän kanssamme! Etenkin jos on plussaa, niin teette sitten vielä uudenkin.
päivää myöhässä ja olin tehnyt useamman negatestin yksikseni parina edellisenä päivänä kunnes viimein tuli tosi hailakka viiva. Näytin tuon tikun miehelle ja seuraavana päivänä käytiin ostamassa digitesti, joka tehtiin sitten seuraavana aamuna "yhdessä". Tuli positiivinen tulos ja oltiin niin onnessaan :)
Eli testisi voi näyttää negaa vaikka olisit raskaana, kuten mulle kävi. Vasta kun menkat oli kuusi päivää myöhässä tuli haalea plussa.
Pitääkö sitä oikeesti tunnin välein syynätä?