Menkat myöhässä: Teenkö raskaustestin ensin yksin vai yhdessä miehen kanssa
Heipä hei kaikki!
Mietin täällä nyt kuumeisesti raskaustestin tekoa. Menkat ovat nyt päivän myöhässä ja ekaa lasta yritämme. Aikaisemmin kuukautiset ovat tulleet kellon tarkasti, joten nyt olisi ensimmäistä kertaa saumaa, että jotain saattaisi olla virellä.
Tekisinkö raskaustestin itsekseni ja kertoisin mahdollisesta tuloksesta miehelleni vai ehdottaisinko hänelle, että tehdään yhdessä? Mies ei vielä tiedä, että myöhässä ollaan, joten ei osaa odottaa asiaa.
Tämä on meille molemmille iso asia... :-)
Vinkkejäm kiitos!
Kommentit (42)
olen aina tehnyt testit yksin enkä ole edes puhunut mitään raskausepäilyistäni etukäteen. Viikko sitten tein juuri testin josta tuli vähän viivästynyt plussa, tein seuraavana päivänä uuden testin ja sainkin selkeämmän plussan. Vasta sitten kerroin miehelle sopivan hetken tullen. Eilen kyllä mies kyseli että onko se nyt ihan varman että olen raskaana joten tiedä sitten pitäisikö tässä vielä kerran testata...
Uskokaa, ei miehiä kiinnosta tällaiset jutut! Sitten alkaa (ehkä) kiinnostaa, kun vatsa kunnolla näkyy.
mies kannattaa pyytää mukaan tai edes kysyä haluaako hän, että tehdään yhdessä vai teetkö itse ja ilmoitat sitten hänelle. Kannattaa ottaa mies heti alusta asti näihin asioihin mukaan.
Rasakausaika menee muutenkin miehiltä enimmäkseen ohi.. ei siinä oikeastaan ole kuin ultrat ja sitten lapsen potkujen tunnusteleminen. Kyllä sitä saa sitten myöhemminkin kuulla ihan tarpeeksi, kuinka Sinä päätät kaikesta lapseen liittyvästä, ja mies ei saa päättää mitään... elämä on.
Meilla on kolme lasta, ja jokaisen kohdalla olemme odottaneet tulosta yhdessa. Eihan se sita tarkoita etta miehen pitaisi katsoa kun sina pissaat tikkuun; mina menin vessaan, pissasin tikulle, laitoin siihen tupin takaisin, pesin kateni ja sitten menin tikun kanssa mieheni vierelle odottamaan mita siihen nayttoon tulee.
Nain mies oli mukana ihan alusta asti.
Yksi rakkaudenosoituksesta kai sekin, että miehen kanssa yhdessä räplätään pissakokeiden kanssa.... ja pian nuo raskaustestit on jo varmaan niin herkkiä, että tuloksia saa jo välittömästi hedelmöityksen jälkeen.
Joo, mä olen paatunut kolmen äiti, pyydän anteeksi että pilaan herkän hetkenne.
Tein testin muutama päivä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Miehelle kerroin vasta reilun viikon päästä. Jos olisi tullut varhaine keskenmeno, ei mies olisi sitä halunnut tietää. Uskokaa, ei miehiä kiinnosta tällaiset jutut! Sitten alkaa (ehkä) kiinnostaa, kun vatsa kunnolla näkyy.
toi aikaisempi oli huijari.
Eli teimme miehen kanssa illalla yhdessä testin. Menkat siis oli kaksi päivää myöhässä. Minä siis pissin tikkuun ja yhdessä katsottiin tulosta silmä kovana.
Mutta ei siis plussaa.
Mutta ei kyllä vieläkään ole alkaneet menkat.
Tänä aamuna tehtiin miehen pyynnöstä uusi testi. Eikä vieläkään plussaa. Eikä menkat ole alkaneet.
Jos ei huomennakaan ala menkat, niin on se nyt aika kummaa, kun menkat ovat aina tulleet kellon tarkasti.
ap - se tämän ketjun aito aloittaja
Täällä toinen joka odottaa menkkoja pisimmän kierron mukaan jo toista päivää,lyhyemmän mukaan viidettä päivää. tein ma ja ti testin ja olivat kumpikin negatiivisiä. Menkkakipuilua oli viime viikolla,hieman on väsymystä ja palelua. Mutta tiedä taas noista :D itsekkin ihmettelen missä menkat viipyvät kun eivät ole aikaisemmin näin myöhässä oleet. Odottelen kuun loppuun ja alan sitten soittamaan lääkäriin jos testitkin vielä negaa näyttävät. ensi viikolla varmaan teen kolmannen testin.saa nähdä..
ainakin mies haluaa tietää missä mennään.. voit sitten kysyä haluaako hän, että teette testin yhdessä. Omani ainakin haluaisi näin. Haluaisi myös tietää, vaikka negakin tulisi testattua. Näin isossa asiassa ei kannata pitää salaisuuksia.
jos ehdottaisin, että hän tulisi katsomaan, miten pissin tikkuun.
Ja jos yritätte ekaa lasta niin ei kai miehelle voi tulla yllätyksenä se, että olet mahdollisesti raskaana?
sitten snaot että nyt menen vessaan tekemään testin ja kun pissamiset on hoidettu niin pyydat miehen vahtaamaan kanssasi tulosta :) tsemppiä! Itsellä nyt neljättä päivää myöhässä menkat,eilen vielä näytti negatiivistä testi
ihan jo siksi, että jos raskaus menee kesken, niin mies osaa tukea sua paremmin, kun hänellä on edes se yksi konkreettinen todiste raskaudesta. Mä en ekassa näyttänyt testiä miehelle, ja kun se meni kesken niin kadutti tosi paljon - mä olin jotenkin niin yksin sen asian kanssa. Toisessa sit näytin tikun heti ja yhdessä iloittiin siitä.:)
Ollaan yritetty lasta jo kohta vuosi ja nyt on eka kerta, kun on edes menkat myöhässä. Ei mun mies ole enää syksyn jälkeen laskenut päiviä, kun ei sitä heti ruvennut kuulumaan. Siksi se ei ole vielä huomannut, että nyt vois olla ehkä jotain...
Musta olisi kiva, jos asiasta nyt saisi miehelle kivan muiston :-)
Ap
Ennen iltavuoroa tajusin aamulla että menkat 4 päivää myöhässä pisimmästä kierrosta. Menin apteekista hakeen sinäaamulla testin, yhdessä se katsottiin.
Menin töihin ja se oli kyllä paras perjantaivuoro ikinä! :D
Kerroin osalle työkavereista asian samantien.
Meillä yritys vei vuoden ja kalenteriin merkkasin milloin kuukautisten pitäisi alkaa.
sinä käydä hakemassa sen testin jo valmiiksi. Jos haluat ja maltat niin voithan odotella vielä huomis aamuun testaamista, ja testaatte yhdessä. näkyypähän tuloskin sen varmemmin, mitä enemmän menkat on myöhässä.. ;)
Meillä on testejä valmiiksi odttamassa jo kolme kappaletta. Kaksi sellaista clearbluen normitestiä ja yksi sellainen digitaalinen, jonka pitäisi näyttää viikotkin. Miehen kanssa kävimme jo syksyllä ostamassa, että jos joskus niille tulisi käyttöä.
Eli nyt on kyse vaan siitä, että kun uskaltaisi tehdä testin... :-)
Ap
testin yksin sillä välin kun mies oli treeneissä..
Sitten kun tuli kotiin, näytin tikun ;) Miehelle pieni positiivinen ylläri, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä :D
Mutta tokihan voitte tehdä yhdessäkin, riippuu ehkä vähän siitä tykkääkö miehesi yllätyksistä, ja siitä, arveletko että käsittelet mahdollisen pettymyksen paremmin silloin jos mieskin on paikalla todistamassa negaa, tai haluatteko iloita yhdessä mahdollista plussaa!?
Joka tapauksessa, toivotaan, että on tärpännyt :)
ja laita sen miehes kännykkään...Mä tein noin kolme päivää sitten ja mun mies ainakin tykkäs :)
Eli pissin ja tikun jätin vessaan siksi 2 minuutiksi kun ohjeessa käskettiin. Mies kävi sitten katsomassa ja tuli kertomaan mulle.
Kiva että mieskin voi raskaudessa kokea jotain "ensin".