Painoindeksini on 19 ja mahanympärys paksuimmasta kohdasta 86cm.
Olen erittäin hoikka mutta maha on kuin raskaana olisin. Huolestuttaa rasvamaksa.
Millaisia lukemia teillä on?
Kommentit (31)
mulla hiukan pienempi ympärys (82) ja indeksi 32. Mutta olen kyllä todella tiimalasi ja reidet on ihan kamalan paksut. Hoikkana mulla on vatsa kuopalla.
Lantio 85cm. Reisi 49cm ja käsivarsi 25cm.
Oikeesti mua huolestuttaa. ap
Onko sulla turvotusta?
Itselläni on BMI 24,9 ja vyötärö kapeimmasta kohtaa 70cm ja navan alta (paksuin kohta) 88cm. Lantio 90cm. (Rinnan ympärys on 90cm, enemmän tai vähemmän tiimalasi olen)
Joillakin se läski yksinkertaisesti kertyy vatsaan. MInulla esim. on oikein hoikat reidet ja peffa, mutta vyötärö ylittää kirkkaasti aikuistyypin diabeteksen riskirajat. Kun BMI:ni oli 22, vyötärö ylitti riskirajat silloinkin.
Kannattaa siis vähentää turvottavia ruokia ja panostaa keskivartalon lihaksiin. Niiden mukana saa sitten parempaa ryhtiäkin.
Eikös 80 cm ole riskiraja? Kannattaa siis vähentää turvottavia ruokia ja panostaa keskivartalon lihaksiin. Niiden mukana saa sitten parempaa ryhtiäkin.
Mutta ap:n vatsan paksuin kohta ei välttämättä ole se kohta josta vyötärönympärys mitataan.
Onneksi en ole itse siitä kohtaa mittaillut :b
Joo, luin viestin huonosti, sori :) Onneksi en ole itse siitä kohtaa mittaillut :b
Riittää että vyötärönympäryksen tietää, se on jo ihan tarpeeksi :D
Vy on paksuimmasta kohdasta 85 cm ja kapeimmasta 80 cm. Painoindeksini on 20. Liikun paljon, teen vatsalihaksia jne.
Vyötärönympärys kuitenkin pieneni, kun aloin karpata ja turvotus hävisi. Nyt vyötärö on jo ihan kohtuulukemissa, mutta paksuin kohta on yhä lähellä 80 senttiä. Tähän vaikuttaa myös huonot, ulospäin pullottavat vatsalihakset.
Olen kyllä myös 180 senttiä pitkä, joten luonnollisesti mun vyötärön kuuluukin olla paksumpi kuin 150-senttisellä naisella.
ap paljonko on kapein kohta?