Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksini on 19 ja mahanympärys paksuimmasta kohdasta 86cm.

Vierailija
18.05.2010 |

Olen erittäin hoikka mutta maha on kuin raskaana olisin. Huolestuttaa rasvamaksa.

Millaisia lukemia teillä on?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niukin naukin normaalipainoisen alarajan yli, mutta vyötärönympärys on 86cm. synnytyksestä aikaa noin 9kk. muuten tosi hoikka, mutta ihmeellinen babyvatsa.

Vierailija
2/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvää läskiä vai onko maha ehkä vain turvoksissa kaasusta? Joku hoitamaton keliakia tms voi tehdä pallomahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap:n lukemat on siitä kohtaa mitattuna?

Vierailija
4/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on kiinteä pallo ja näyttää eriparilta muuhun kroppaan. Yli 10v sitten viimeksi synnytin ja tämä on kyllä jotain muuta kuin raskauden jälkeistä pyöreyttä.

Aiemmin maha turposi ennen menkkojen alkua mutta tämä on ja pysyy. Alkoholia käytän noin 1kk-2kk välein. Kotiruokaa syön, joskus roskaruokaa.

Taidan varata lääkärille ajan ja lopettaa tämän pähkäilyn. Tulen sitten kertomaan mikä oli diagnoosi.

ap

Vierailija
5/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma kuin ap:lla. Pituus 170, paino 56 mutta vyötärö 82 cm ! Siis pömppömaha,jenkkakahvojen alkua, osa läskiäkin ...Synnytin 9 v sitten, silloin 51 kg ennen raskautta ja vyötärö about 60, synnytyksen jälkeen (n 6 kk) takas 51 kg ja about 65 cm vyötärö...tässä vuosien varrella on tullut muutama kilo mutta että samalla vyötärölle yli 15 cm...ei ymmärrä. VAlokuvista muutoksen huomaa ! Ja siitä ettei löydä vyötäröstä sopivia kivoja farkkuja saati suoria housuja... Tosi rumaa kun on vyötärölihava, siis varsianainen vyötiäinen. Rinnat 75 B.

Ymmärrän ap.ta tosi hyvin ja myönnän että olen vähän kadekin tiimalasimallisille .. Olisin mieluummin persevä tai reitevä tai jotain mutta kun peppu on pieni, jalat pitkät ja hoikat mutta maha kuuluu jollekin muulle !!

Vierailija
6/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat. Tiesitkö, että jokaisella on napa vähän eri kohdassa? entäs sitten kun se maha roikkuu monta kymmentä senttiä (ja tosi lihavilla jopa polvissa) ja se napa sen mahan mukana? Lasketaanko sillon vyötärönympärys sieltä polvista? VYÖTÄRÖ on keskivartalon kapein kohta naisella. Miehellä mitataan suunnilleen keskeltä.

Minulla on n. 2 cm navan yläpuolelta mitattuna ympärys 94cm mutta VYÖTÄRÖNYMPÄRYS 88cm. Ja siitä se on myös aina mitattu.

Vierailija
7/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oireista on vyötärölihavuus. Varsinkin muuten hoikilla on suuri riski sairastua.

Vierailija
8/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskirajaa varten mitattava vyötärönympärys ei ole se kapein kohta vaan just 2cm navan yläpuolelta kuten kerroit.

Terv. BMI 21, vyötärö 92cm

Vierailija
9/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä myös 180 senttiä pitkä, joten luonnollisesti mun vyötärön kuuluukin olla paksumpi kuin 150-senttisellä naisella.

Itselläni on suht litteä vatsa, mutta vyötärönympärys jotain 78cm, koska olen myös pitkä. Minua 30cm lyhyemmällä ihmisellä tuo vyötärönympärys näyttäisi varmaan aika paljolta. Ihmetyttää, että siinä 80cm suosituksessa ei ole otettu ollenkaan pituutta huomioon...

Vierailija
10/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten se läski keskivartalostakin lähtee !

Vierailija
11/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokua noin 20-30 km viikossa ja bodypump / kuntosali 2 x vko. Mutta läski on ja pysyy vatsassa vaikka muuten olen hoikka. En juo olutta enkä limuja, siideriä ehkä 2-2 plloa kuussa ja silloinkin kuivaa. Punaviiniä pari lasillista viikonloppuisin.

Vierailija
12/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskirajaa varten mitattava vyötärönympärys ei ole se kapein kohta vaan just 2cm navan yläpuolelta kuten kerroit. Terv. BMI 21, vyötärö 92cm

Napa tosiaan voi olla eri kohdassa eri ihmisillä. Riskiraja mitataan lonkka- ja kylkiluiden puolivälin korkeudelta uloshengityksen loppuvaiheessa.

Joillain ihmisillä se on jopa kapein kohta ja napakin saattaa sille korkeudelle sattua:-)

Vierailija
13/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea, mistä kohti vyötärönympärys pitäisi mitata. Amerikassa neuvotaan mittaamaan juuri lonkkaluiden yläpuolelta, nimenomaan silloin kun halutaan selvittää, onko keskivartalon lihavuutta. Naisilla raja on 32 tuumaa eli n.82 cm.

Vierailija
14/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokua noin 20-30 km viikossa ja bodypump / kuntosali 2 x vko. Mutta läski on ja pysyy vatsassa vaikka muuten olen hoikka. En juo olutta enkä limuja, siideriä ehkä 2-2 plloa kuussa ja silloinkin kuivaa. Punaviiniä pari lasillista viikonloppuisin.

Alkoholi kertyy rasvaksi sisäelimiin.

Vierailija
15/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun en juo, en polta, en syö makeaa, syön ihan monipuolista ruokaa pienin annoksin ja kuitenkin olen vyötiäinen ?!

Käyn vesijuoksemassa 2 * viikossa samaten salilla sekä reippaalla kävelyllä pari 3-4 krt /vko. Painan siis 56, pituus 170, vy 82... Mitä enää voi tehdä paitsi pukeutua säkkiin...

Vierailija
16/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis pötkö ja sivusta näytän kun olisin raskaana. Mutta eipä rasvamaksa ole tullut mieleeni kylläkään. Pitäisikö sellainen nyt tutkia?

Vierailija
17/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on pömppömaha.

Vierailija
18/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö 65 cm ja kurvit siellä missä pitää:-)

Vierailija
19/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun indeksi on 24, että aika oudot lukemat ap:lla..

teetkö vatsalihaksia?

turvottaako leipä, vilja hiiva?

Vierailija
20/31 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vatsalihasjumppaa ja ruokavalio terveellisemmäksi. Juotko paljon olutta siideriä tm makeita juomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän