Mitä ajattelet, jos sinun vauvastasi sanotaan hänen olleen ruoka-aikana kotona?
Ärsyttääkö se? Vai onko se mielestäsi positiivinen ilmaisu?
Kommentit (86)
PIENTEN, ISOJENKIN LASTEN SAATIKA VAUVOJEN PAINOJA!
MEILTÄ löytyy kaksi hyvää esimerkkiä:
Esikoinen oli hieman pyöreä vauvana (painoi 3640 ja pituus 49) kyllä kuultiin kuinka pojalla on pullaposki, oikea isäntä.... Poika kasvoi kokoajan syntymänjälkeen + 2 käyrällä sekä pituudessa että painossa. Poika syntyi viikolla 37.
Kuopus syntyi viikolla 38, painoa pojalla oli 3110 ja pituutta 51. Paino laski reippaasti alle kolmen kilon ja kesti kaun ennenkuin lähti nousuun. Meillä oli jo uhka joutua takaisin sairaalaan. Pojan paino on kokoajan ollut - 20 - (-)27 ja pituus taas -1 - +1 välillä. Kuulimme aina ihmisiltä saako tuo vauva EDES RUOKAA, KYLLÄ SAI JA SAA EDELLEENKIN, MUTTA PAINOA EI VAIN TULE.
Olemme käyneet kaikki mahdolliset testit sairaalassa läpi ja todettiin että poika ON OK, PAINOA EI VAIN TULE.
Käytiin ravitsemusteraupeutin luona; hän kyseli mitä poika syö?
Kerroin, vastaukseksi sain; jos hän olisi ylipainon vuoksi täällä sanoisin, että puolet riittää, mutta syököön kun kerran maittaa.
esikoinen on oikea nirppanenä, mutta painoa tulee paaaaaaaaaaaaaaljon helpommin kuin tuolle laiheliinille.
Kyllä otti sydämmestä, kuunnella arvosteluja ihmisiltä ja samalla juostiin sairaalassa peläten milloin mitäkin epäilyjä aina sydämmestä lähtien.
Nyt, kun tiedän että poikani ovat terveitä ja hyvin erilaisia ei arvostelut satuta enää niin paljoa minua, poikia kylläkin kun he kasvavat ja ymmärtävät kuinka ilkeitä ihmiset osaavat olla!
ANTAKAA LASTEN KASVAA OMAA TAHTIAAN, ÄLKÄÄ OLKO AINA VERTAAMASSA, KIITOS.
Miksi ihmeessä kukaan haluisi toisen lasta haukkua? Ei tajuu näitä yliherkkiä äitejä, huoh.
Jos vauva on pullea (mikä on ihan neutraali asia), niin miksei sitä saa sanoa ääneen?
Eikö voi vain pitää suunsa kiinni, jos ei ole varma siitä, miten toinen osapuoli suhtautuu asiaan. Ei vissiin, pakko päästä mainitsemaan, että "onpas sulla siinä hyvin syönyt lapsi" tai "eikö teidän vauvalle ruoka maistu, kun on niin pikkuruinen"
Eikö vain kannattaisi pitää suunsa kiinni? En kyllä ikinä sanoisi, että "eikös teidän vauvalle ruoka maistu". Musta tuo "on ollut ruoka-aikaan kotona" on ihan positiivinen kommentti sellaisesta ihan tavallisesta vauvasta, joka on selvästi pyöreä tai ikäisekseen huomattavan iso, kuten erään kaverini lapsi.
Miksi ihmeessä kukaan haluisi toisen lasta haukkua? Ei tajuu näitä yliherkkiä äitejä, huoh.
Jos vauva on pullea (mikä on ihan neutraali asia), niin miksei sitä saa sanoa ääneen?
Eikö voi vain pitää suunsa kiinni, jos ei ole varma siitä, miten toinen osapuoli suhtautuu asiaan. Ei vissiin, pakko päästä mainitsemaan, että "onpas sulla siinä hyvin syönyt lapsi" tai "eikö teidän vauvalle ruoka maistu, kun on niin pikkuruinen"
Eikö vain kannattaisi pitää suunsa kiinni? En kyllä ikinä sanoisi, että "eikös teidän vauvalle ruoka maistu". Musta tuo "on ollut ruoka-aikaan kotona" on ihan positiivinen kommentti sellaisesta ihan tavallisesta vauvasta, joka on selvästi pyöreä tai ikäisekseen huomattavan iso, kuten erään kaverini lapsi.
jos et keksi muiden vauvoista mitään muuta sanottavaa kun painoon liittyviä huomautuksia.
niin ei tarvitse mitään sinertäväsuonisia lapsia katsella... Miksi niillä ruoka-aikaan kotona olleilla on muuten sellainen ihmeellinen punakka iho? Niin kuin läskeillä yleensäkin? Meidän hoikalla lapsella on ihanan kuultava iho. On pyydetty kuvauksiinkin :)
jos et keksi muiden vauvoista mitään muuta sanottavaa kun painoon liittyviä huomautuksia.
Luuletko sä, että mä automaattisesti kommentoin jokaisen vauvan painoa? Mites sitten, kun äiti itse puhuu vauvansa painosta? Ei varmaan sun mielestä saa sanoa mitään?
Mun sukulaiset ja ystävät ovat onneksi huumorintajuisia ihmisiä, jotka eivät todellakaan pahastu turhista. Eivät kaikki ole sitä mieltä, että pulleassa vauvassa on jotain hävettävää.
se mulle tulee mieleen. kun nyt kerran kysyit.
Omalla lapsellani on pyöreät posket ja etenkin talvella ulkona muun vartalon ollessa toppapuvussa sain kuulla koko ajan, että hänelle on ainakin ruoka maistunut.
Tämä huvittaa siksi että oikeasti lapsi on hyvin hoikka. Paino on miinuskäyrällä. Nyt 76cm pitkä ja 8,8 kg.
Ottakaa ihan huumorilla, ihmiset ottaa asiakseen heittää aina jotain tökeröä kommenttia milloin mistäkin :)
en ymmärrä miten joku voi vetää tuosta lauseesta herneet nenään?! Sehän on positiivinen kommentti, vauvojen kuuluu olla "hyvässä lihassa". Aina tämä palsta osaa yllättää mut!
Omat lapseni ovat olleet vauvoina todellisia pullaposkia ja niitä myös naurettiin, hyväntahtoisesti. Nyt isompina lapset ovat ehkä jopa liian hoikkia joten eipä tuosta "rintamaitolihavuudesta" voi päätellä mitään tulevaisuuden mitoista!
loppuu aina kun toiselle ihmiselle nauretaan, oli tämä vanha tai nuori. Mun mielestä siinä liikutaan aina yhtä ohuella jäällä ja vaarana on, että toisen tunteita loukataan. Mä en ole vielä tavannut ihmistä, josta ois hauskaa ja hyväntahtoista, että hänen ominaisuuksilleen nauretaan.
eikä häirinnyt mua. Sanoin itsekin omasta lapsestani näin, mielestäni se on hyväntahtoinen lausahdus. Jos nyt kuitenkin kyse vauvasta joka pääsääntöisesti juo maitoa ja soseutettua ruokaa niin harvemmin nyt kukaan oikeasti ns lihavaksi haukkuu. Herkut ne sitten hiukan isompien juttu eikä yleensä leikki-ikäisestä noin sanotakaan.
Vauvan kohdalla ei siis ärsytä vaan on ihan hyväntahtoinen juttu..
Huumoria ei saa viljellä. Sellaiseksi tarkoitettu aivan ystävällisessä mielessä tarkoitettu kommentti pyöreydestä tai poskien leveydestä on haukkumista. Ravinnonsaanti on traumaattista lapsen äidille ja hän ahdistuu.
Toisaalta jos ei sano mitään, äiti tulkitsee senkin epäystävällisyydeksi ja ahdistuu.
Muutetaan kaikki asumaan korpeen susien keskelle, niin ei tarvitse kuunnella kenenkään kommentteja eikä tarvitse myöskään kommentoida mitään.
Aikuiset ihmiset (?) tappelee mitä vauvalle saa sanoa ja mitä ei. Hei haloo, onks valoo?
Jos jätän puhumatta vauvallesi niin sekin on pahasta. Tuo sanonta ei viittaa mitenkään jatkossa lihavuuteen vaan siihen että vauvasi on kasvanut hyvin. Voi älämölö näitä joitain vastaajia.
Aikuisista ja lapsista, omista ja vieraista, älkää herkät tulko meitille kylään ;)
joten ole hyvä ja älä äksyile minulle!
Ei kai vaan ollut joku lääkefirman "ennen ja jälkeen" kuvaus ja lapsesi se ennen???
sinertäväsuonisia ja säikähtäneen näköisiä. Mutta kyllähän se on totta, että hoikka sinertää ja palelee helpommin kuin pyöreä. Näkee mun anopistakin, hänen pitää laitta villapaita päälle, kun lämpö laskee sisällä alle 26:n.
Ja olivat sen näköisiäkin! :D Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
No minulla on hieman toisenlainen huumorintaju. En näe mitään huumoria hoikkien vauvojen haukkumisessa.
Huumoria ei saa viljellä. Sellaiseksi tarkoitettu aivan ystävällisessä mielessä tarkoitettu kommentti pyöreydestä tai poskien leveydestä on haukkumista. Ravinnonsaanti on traumaattista lapsen äidille ja hän ahdistuu. Toisaalta jos ei sano mitään, äiti tulkitsee senkin epäystävällisyydeksi ja ahdistuu. Muutetaan kaikki asumaan korpeen susien keskelle, niin ei tarvitse kuunnella kenenkään kommentteja eikä tarvitse myöskään kommentoida mitään.
Joko sun täytyy kommentoida vauvan painoa tai sitten olla hiljaa? Mitään muuta "hyvää sanottavaa" et toisten ihmisten vauvoista keksi?
sinertäväsuonisia ja säikähtäneen näköisiä. Mutta kyllähän se on totta, että hoikka sinertää ja palelee helpommin kuin pyöreä. Näkee mun anopistakin, hänen pitää laitta villapaita päälle, kun lämpö laskee sisällä alle 26:n.
No, oliko siinä kolmosen viestissä jotenkin yksilöity, että mihin laihaan vauvaan hän viittaa? Entä oliko sellaisia sanoja kuin "jotkut", "eräät", "useat", tms. Ei ollut. Minusta hyvin leimaava ja ruma viesti, jota ei mitenkään voi verrata tuohon ruoka-aika-kommenttiin.
EIköhän ne vauvatkin ole ihmisiä ihan niinkuin me "täysikasvuisetkin" ja kasvavat ja kehitttyvät eri tahtia, kaikilla kun on erilainen ruumiinrakenne :)
Mutta jos nyt sopii oman mielipiteen ilmaista niin vauvojen kuuluukin olla hieman pulskan näköinen. Tämä on oma mielipiteeni eikä siitä saa nämä hoikkien vauvojen äipät ottaa itseensä.
Oma vauvani on iso, oli jo syntyessään ja minulle on monesti sanottukin, että teidän poika on ollut ruoka-aikaan kotona. Minusta se on ihan hauskasti sanottu, tulee sellainen olo, että voin ylpeänä kertoa ruokkineeni vauvani omalla maidollani näinkin "tuhdiksi" :)