Mitä ajattelet, jos sinun vauvastasi sanotaan hänen olleen ruoka-aikana kotona?
Ärsyttääkö se? Vai onko se mielestäsi positiivinen ilmaisu?
Kommentit (86)
mutta ei mua haitannut. Sanoin aina, että on hyvä, kun on hiukka vararavintoa sairastelun varalle ja rintaruokitun kuulukin olla pulska, kun maitomäärää ei rajoiteta. Siihen kaikki sitten nyökyttelivät, että niinpä onkin hyvä olla vararavintoa. Nyt on oikein sopusuhtainen 4 v :).
Eli hyvää ne tarkoittivat. Ja ehkä pikkasen särähti omaan korvaan mutten välittänyt.
Vauvathan syö minkä syö. Vauva ei ole pulska, mutta on kasvanut todella hyvin alusta lähtien ja tulkitsin kommentin positiivisena.
pulskat vauvat menettävät pyöreytensä kasvaessaan pituutta. Ei pyöreästä vauvasta tule läskiä ihmistä automaattisesti. :D
Vauvan pienikokoisuus ja laihuus sen sijaan todetusti on haitallista terveydelle. Googletapa tutkimustuloksia.
en tykkäisi pahaa. Mieluummin vähän pulska, tyytyväinen ja iloinen kuin laiha sinertäväsuoninen säikähtäneen oloinen vauva.
niin ei tarvitse mitään sinertäväsuonisia lapsia katsella... Miksi niillä ruoka-aikaan kotona olleilla on muuten sellainen ihmeellinen punakka iho? Niin kuin läskeillä yleensäkin? Meidän hoikalla lapsella on ihanan kuultava iho. On pyydetty kuvauksiinkin :)
olen lapseni omalla maidolla saanut noin kovin kasvamaan. Ja itse samalla laihtunut teinivuosien mittoihin.
pulskat vauvat menettävät pyöreytensä kasvaessaan pituutta. Ei pyöreästä vauvasta tule läskiä ihmistä automaattisesti. :D
Vauvan pienikokoisuus ja laihuus sen sijaan todetusti on haitallista terveydelle. Googletapa tutkimustuloksia.
en tykkäisi pahaa. Mieluummin vähän pulska, tyytyväinen ja iloinen kuin laiha sinertäväsuoninen säikähtäneen oloinen vauva.
niin ei tarvitse mitään sinertäväsuonisia lapsia katsella... Miksi niillä ruoka-aikaan kotona olleilla on muuten sellainen ihmeellinen punakka iho? Niin kuin läskeillä yleensäkin? Meidän hoikalla lapsella on ihanan kuultava iho. On pyydetty kuvauksiinkin :)
ap
ettei sylje imetysliiviin:) Olin ylpeä pikku pullukasta ja hiljaa tyytyväinen, kun maitoa vaikean alun jälkeen kuitenkin alkoi tulla niin hyvin!
tosin erästä äiti harmitti kun tokaisin takaisin, että hänenkin pitäisi antaa ruokaa vauvalleen kun se näyttää niin sairaalta ja nälkiintyneeltä rääpäleeltä.
tosin erästä äiti harmitti kun tokaisin takaisin, että hänenkin pitäisi antaa ruokaa vauvalleen kun se näyttää niin sairaalta ja nälkiintyneeltä rääpäleeltä.
ap
Minusta se oli ihanaa. Molemmat pojat olivat pyöreäposkisia vauvoja, ja söivät todella hyvin (imetin). Ja jotenkin olin kovin ylpeä siitä, että kasvoivat ;-)
Nyt ovat kasvaa hujahtaneet, kuopuskin, ja vauvanpyöreys on muistoissa vain. Vauvat on vaan niin ihania...
(Ja tämä vastaus ei sitten mitenkään ole hoikkia vauvoja tuomitseva! Ettei kukaan ota nokkiinsa.)
törttö jolla taitaa olla luonne vinksahtanut v**maiseen suuntaan. Painosta sanominen ei koskaan ole fiksua, ei IKINÄ. Oli kohde minkä ikäinen tahansa. Pitäisin huolen että toi kommentoija ei vastaisuudessa pääse, ainakaan lapsen kuullen, kommentoimaan lapsen ulkonäköä ja ominaisuuksia, koska tuskinpa tyyli muuttuu positiiviseksi myöhemminkään.
Vauva-aikana aina kun näkee vauvaa niin kehuu että on ollu ruoka-aikaan kotona!
Ja nimenomaan positiiviseen ääneen.
Meillä kaikki lapset vauvana pyöreitä, taaperona alkaa tilanne muuttumaan. Lapset liikkuu paljon ja myös syö paljon! On hoikkia, käyrällään aina hyvin kasvanu.
olen lapseni omalla maidolla saanut noin kovin kasvamaan. Ja itse samalla laihtunut teinivuosien mittoihin.
imetys tekee hyvää linjoilleni :)
Luovutin maitoa ja siellä oli mitattu maidon rasvaprosentti, mikä oli tosi korkea. Joten meillä oli rintamaitoa syövä lihava vauva.
Ehkä riippuu kommentoijan äänensävystä. Voi tarkoittaa sillä tavalla ylpeästi, että tässäpä on hyvänkokoinen vauva mutta itse näen, että kyseessä on vain kiertoilmaisu sille, että sanoo vauvaa lihavaksi. Ja vauvathan ei ole lihavia!
Mulle ei uskaltas kukaan sanoo mitää tollasta...
Toi kertookin paljon sinusta! :D
20
törttö jolla taitaa olla luonne vinksahtanut v**maiseen suuntaan. Painosta sanominen ei koskaan ole fiksua, ei IKINÄ. Oli kohde minkä ikäinen tahansa. Pitäisin huolen että toi kommentoija ei vastaisuudessa pääse, ainakaan lapsen kuullen, kommentoimaan lapsen ulkonäköä ja ominaisuuksia, koska tuskinpa tyyli muuttuu positiiviseksi myöhemminkään.
No sano tämä sitten sairaanhoitajalle, joka vauvasta näin sanoi. Eiköhän tuo vastasyntyneiden kohalla ole pelkkä kohteliaisuus, että lapsi kasvaa.
Mun vauvoistani ei koskaan ole voinut sanoa noin, ovat olleet kaikki laihoja rimpuloita.
Miksei niitä saisi sanoa lihaviksi? Nehän on suurin osa oikeita pieniä ihrapallukoita, ja niin niiden kuuluukin olla. Ylipainoisia vauvat eivät ole, koska se tarkoittaisi sitä, että painoa olisi väärällä tavalla paljon.
Mutta kyllä ne kaikki reisimakkarat sun muut ihan silkkaa läskiä on,, kuten pitääkin.
Sain kuulla useaan otteeseen tuota lapseni ollessa pieni, koska kasvoi täysimetyksellä kovaa tahtia. Monet myös vertaili lastani muihin vauvoihin tyyliin: "Jannica se näyttää vielä ihan vauvalta, mutta tuo teidän Jennika on jo niin ison näköinen, on ollut vissiin ruoka-aikana kotona, HEHHEH". Olisko pitänyt tokasta perään että "Juu, ei taideta teidän Jannicaa imettää niin ei ihme, ettei kasva nopeampaa..." No, en ole törppö ihminen, joten osaan pitää suuni kiinni.
En ymmärrä miksi ylipäänsä kenenkään painoa tarvitsee kommentoida. Ja yli käyrien kasvanut vauvani on nyt hoikka 6-vuotias eli voitte huokaista helpotuksesta, vauvaiän pulleus ei korreloi aikuisiän ylipainon kanssa.
Ja vauva kasvaa painon puolesta +2- käyrällä, pituus keskikäyrällä eli ei nyt niin hirveen pullee, toki jonkin verran.
ap