Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on huono juttu olla rasisti?

Vierailija
17.05.2010 |

Eikö olisi parempi, että huolehtisimme ensin omiemme asiat kuntoon?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on huono juttu olla rasisti? Eikö olisi parempi, että huolehtisimme ensin omiemme asiat kuntoon?

Näin tässä toissapäivänä yksinäisen pikkutytön joka itki hysteerisesti bussipysäkillä. Rannekkeesta päätellen tytöllä oli diabetes ja se olisi varmaankin tarvinnut pillimehun tai muuta makeaa ja olisi ehkä pitänyt soittaa hätänumeroonkin.

Periaatteessa olisin voinut auttaa, mutta minusta on kuitenkin tärkeämpää hoitaa omien lasteni asiat kuntoon ensin: muutenkin menee liikaa aikaa poissa lasten luota. Lisäksi toissapäivänä kaupassa ei ollut varaa ostaa luomukirsikkatomaatteja lapsille, vaan piti ostaa tavallisia. Lisäksi äidilläni on aika pieni eläke, hänellä ei ole varaa ostaa parempaa tietokonetta, joten katsotaan sen nyt ensin. En minä vieraille mukuloille mitään pillimehuja ala ostella, ennen kuin omien lähimmäisten asiat on hoidettu.

Sitä paitsi: mitä minä muka olisin siitä hyötynyt?

Mutta on se hyvä, että löysin ap:n, joka varmasti ymmärtää, miksi jätin sen lapsen itkemään sinne penkille - pitäähän nyt omien asiat hoitaa kuntoon ensin.

Vierailija
42/48 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että autoit tyttöä soittamalla hätänumeroon ja kysymällä neuvoa tai lainaamalla puhelinta, päätit siis kerätä kaikilta kadulla liikkuvilta kolehdin, jolla perustit työryhmän, joka pohti miten tyttöä tulisi auttaa.

Päätit, että parasta olisi, jos hänet vietäisiin asumaan kaupungin toiselle puolelle kerrostaloon, ja tätä tarkoitusta varten kerättiin uusi kolehti, jolla perustettiin uusi työryhmä, joka alkoi pohtia, miten parhaiten voitaisiin löytää perhe, joka voitaisiin muuttaa tytön kanssa samaan asuntoon.

Olisit vain lainannut sitä puhelinta.

Miksi on huono juttu olla rasisti? Eikö olisi parempi, että huolehtisimme ensin omiemme asiat kuntoon?

Näin tässä toissapäivänä yksinäisen pikkutytön joka itki hysteerisesti bussipysäkillä. Rannekkeesta päätellen tytöllä oli diabetes ja se olisi varmaankin tarvinnut pillimehun tai muuta makeaa ja olisi ehkä pitänyt soittaa hätänumeroonkin.

Periaatteessa olisin voinut auttaa, mutta minusta on kuitenkin tärkeämpää hoitaa omien lasteni asiat kuntoon ensin: muutenkin menee liikaa aikaa poissa lasten luota. Lisäksi toissapäivänä kaupassa ei ollut varaa ostaa luomukirsikkatomaatteja lapsille, vaan piti ostaa tavallisia. Lisäksi äidilläni on aika pieni eläke, hänellä ei ole varaa ostaa parempaa tietokonetta, joten katsotaan sen nyt ensin. En minä vieraille mukuloille mitään pillimehuja ala ostella, ennen kuin omien lähimmäisten asiat on hoidettu.

Sitä paitsi: mitä minä muka olisin siitä hyötynyt?

Mutta on se hyvä, että löysin ap:n, joka varmasti ymmärtää, miksi jätin sen lapsen itkemään sinne penkille - pitäähän nyt omien asiat hoitaa kuntoon ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen tiettyyn pisteeseen asti siitä, että jossain muodossa ksenofobiaa on aina. Sitten pitää vain keksiä keinoja sen vähentämiseksi ja torjumiseksi.

Aivan eri mieltä olen ajatuksesta, että olisi jotain kulttuuriblokkeja, joista osa sopii yhteen meidän yhteiskunnan kanssa ja toiset eivät. Ei maailma ole niin yksinkertainen!

Se nimenomaisesti on rasismia, että olettaa, että jonkinlainen kulttuurin verho estäisi kaiken yksilöllisen toiminnan, erilaiset toiveet ja kyvyt, mitä ihmisellä on.

Suomessa on vain kaksi virallista kieltä, lähes kaikilla on evankelis-luterilainen tausta ja monella juuret maaseudulla. Silti maa on täynnä erilaisia ihmisiä, joilla on hyvinkin erilaisia näkemyksiä, arvoja ja uskomuksia. Miksi siis "jossain muualla" ihmiset olisivat vain jotain kulttuurinsa ohjaamaa samanlaista massaa??

Vierailija
44/48 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että autoit tyttöä soittamalla hätänumeroon ja kysymällä neuvoa tai lainaamalla puhelinta, päätit siis kerätä kaikilta kadulla liikkuvilta kolehdin, jolla perustit työryhmän, joka pohti miten tyttöä tulisi auttaa. Päätit, että parasta olisi, jos hänet vietäisiin asumaan kaupungin toiselle puolelle kerrostaloon, ja tätä tarkoitusta varten kerättiin uusi kolehti, jolla perustettiin uusi työryhmä, joka alkoi pohtia, miten parhaiten voitaisiin löytää perhe, joka voitaisiin muuttaa tytön kanssa samaan asuntoon. Olisit vain lainannut sitä puhelinta.

Näin tässä toissapäivänä yksinäisen pikkutytön joka itki hysteerisesti bussipysäkillä. Rannekkeesta päätellen tytöllä oli diabetes ja se olisi varmaankin tarvinnut pillimehun tai muuta makeaa ja olisi ehkä pitänyt soittaa hätänumeroonkin. Periaatteessa olisin voinut auttaa, mutta minusta on kuitenkin tärkeämpää hoitaa omien lasteni asiat kuntoon ensin: muutenkin menee liikaa aikaa poissa lasten luota. Lisäksi toissapäivänä kaupassa ei ollut varaa ostaa luomukirsikkatomaatteja lapsille, vaan piti ostaa tavallisia. Lisäksi äidilläni on aika pieni eläke, hänellä ei ole varaa ostaa parempaa tietokonetta, joten katsotaan sen nyt ensin. En minä vieraille mukuloille mitään pillimehuja ala ostella, ennen kuin omien lähimmäisten asiat on hoidettu. Sitä paitsi: mitä minä muka olisin siitä hyötynyt? Mutta on se hyvä, että löysin ap:n, joka varmasti ymmärtää, miksi jätin sen lapsen itkemään sinne penkille - pitäähän nyt omien asiat hoitaa kuntoon ensin.

nyt ymmärrä tätä vertausta. Mitä tuo puhelimen lainaaminen siis kuvastaa?

Vierailija
45/48 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin määritellä mikä on rasisti, ennenkuin väittelette onko se hyvä vai huono juttu.

Jos joku on sitä mieltä että "omia" pitää auttaa ensin, miten se tekee ihmisestä rasistin?

Mielestäni rasisti on sellainen ihminen joka pitää toista ihmistä huononpana kuin muut ihmiset jonkun tietyn asian takia, esim. ihonvärin, uskonnon tai ulkonäön..

Jos joku arvostelee maahanmuuttopolitiikkaa, ei siinä ole kyse siitä että ei saisi kukaan tulla Suomeen muualta, kysehän on politiikasta mitä valtaapitävät harjoittavat päättäessään minkä perusteella väkeä tänne otetaan, ja mitä näille ihmisille täällä tehdään ja mitä heiltä vaaditaan täällä. Eli otetaanko kaikki rikollinenkin aines ja annetaan heidän elää täällä kuin pellossa haistattaen pitkät meidän lainsäädännöllemme?

Vierailija
46/48 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei tarkoita, että jokainen kadulla itkevä tyttö pitäisi ottaa omaan kotiin asumaan.

En

Sen sijaan, että autoit tyttöä soittamalla hätänumeroon ja kysymällä neuvoa tai lainaamalla puhelinta, päätit siis kerätä kaikilta kadulla liikkuvilta kolehdin, jolla perustit työryhmän, joka pohti miten tyttöä tulisi auttaa. Päätit, että parasta olisi, jos hänet vietäisiin asumaan kaupungin toiselle puolelle kerrostaloon, ja tätä tarkoitusta varten kerättiin uusi kolehti, jolla perustettiin uusi työryhmä, joka alkoi pohtia, miten parhaiten voitaisiin löytää perhe, joka voitaisiin muuttaa tytön kanssa samaan asuntoon. Olisit vain lainannut sitä puhelinta.

Näin tässä toissapäivänä yksinäisen pikkutytön joka itki hysteerisesti bussipysäkillä. Rannekkeesta päätellen tytöllä oli diabetes ja se olisi varmaankin tarvinnut pillimehun tai muuta makeaa ja olisi ehkä pitänyt soittaa hätänumeroonkin. Periaatteessa olisin voinut auttaa, mutta minusta on kuitenkin tärkeämpää hoitaa omien lasteni asiat kuntoon ensin: muutenkin menee liikaa aikaa poissa lasten luota. Lisäksi toissapäivänä kaupassa ei ollut varaa ostaa luomukirsikkatomaatteja lapsille, vaan piti ostaa tavallisia. Lisäksi äidilläni on aika pieni eläke, hänellä ei ole varaa ostaa parempaa tietokonetta, joten katsotaan sen nyt ensin. En minä vieraille mukuloille mitään pillimehuja ala ostella, ennen kuin omien lähimmäisten asiat on hoidettu. Sitä paitsi: mitä minä muka olisin siitä hyötynyt? Mutta on se hyvä, että löysin ap:n, joka varmasti ymmärtää, miksi jätin sen lapsen itkemään sinne penkille - pitäähän nyt omien asiat hoitaa kuntoon ensin.

nyt ymmärrä tätä vertausta. Mitä tuo puhelimen lainaaminen siis kuvastaa?

Vierailija
47/48 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuuluvat tiettyyn ryhmään huonoiksi tai etenkään alempiarvoisiksi, vain erilaisiksi. Tämä on mielestäni täysin eri asia kuin rasistinen erottelu.

Olen esimerkiksi sitä mieltä, että romanialaiset kerjäläiset kaduilla eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin, vaikka olisivat kuinka rikkautta.

Samalla tavalla olen sitä mieltä, että wahhabimuslimien uskonto on niin jyrkässä ristiriidassa suomalaisen oikeuskäsityksen kanssa, että parempi paikka auttaa heitä olisi joku maa, jonka kulttuuri on lähempänä heidän käsityksiään. Esimerkiksi Saudi-Arabia on hyvin rikas valtio.

Aivan eri mieltä olen ajatuksesta, että olisi jotain kulttuuriblokkeja, joista osa sopii yhteen meidän yhteiskunnan kanssa ja toiset eivät. Ei maailma ole niin yksinkertainen!

Se nimenomaisesti on rasismia, että olettaa, että jonkinlainen kulttuurin verho estäisi kaiken yksilöllisen toiminnan, erilaiset toiveet ja kyvyt, mitä ihmisellä on.

Vierailija
48/48 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ei ymmärrä eri kansojen tapoja ei tee niitä automaattisesti huonoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä