Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni kuoli ja sairaslomaa 2kk, nyt pitäis sit olla työkuntoinen...

Vierailija
15.05.2010 |

Yksi lapsistani kuoli pari kuukautta sitten ja sain tämän takia sairaslomaa ensin kuukauden, sitten pari viikkoa ja viimeksi vielä pari viikkoa, mutta lääkäri antoi ymmärtää, että tämän jälkeen pitäis sit jo palata töihin.

Miten ihmeessä voisin tehdä töitä kun en saa huolehdittua edes elossa olevista lapsistani. Ovat hoidossa päivät ja muulloin on siskoni heitä hoitamassa, koska en vaan yksinkertaisesti jaksa. Jotain pientä jaksan lasten kanssa tehdä, mutta en kyllä mitenkään ole työkuntoinen.

Pelottaa vaan mennä lääkärillekään, koska jo viimeks puhui siihen tyyliin, että laiskuuttani haen sairaslomaa. Ei tunnu ymmärtävän, etten tässä kunnossa voi palata vastuulliseen työhöni.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole teettänyt ap:lla masennustestiä ym, joista voisi sanoa, että ap on työkuntoinen. Se, että jos sattuu näyttämään sillä lääkärikäynnillä hyvävointiselta on hiukan hatara peruste, että on työkuntoinen.

Ei potilas kyllä itse sitä tiedä, vaan lääkärihän sen arvioi.

Muutenhan sairausloman voisi kuka tahansa tilata koska tahansa.

Vierailija
22/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihmeen masennustesti? Sellainen raksi ruutuunko, jossa pitää vaan ruksata että a) ei hotsita) ja b)ei tunnu kivalta, joita netti on piukassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennustesti ei ole tuollainen, mutta viestistäsi huomaa, ettet ymmärrä masennuksesta mitään saati siitä millaista on menettää oma lapsi. Meidän lapsi eli "vain" 2v, mutta olin sen jälkeen sairaslomalla vuoden.

69

Ja mikä ihmeen masennustesti? Sellainen raksi ruutuunko, jossa pitää vaan ruksata että a) ei hotsita) ja b)ei tunnu kivalta, joita netti on piukassa...

Vierailija
24/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä olit sairaslomalla vuoden on sitten taas oma asiasi. Ei se liity ap:n tilaan mitenkään.

Vierailija
25/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin syvästi masentuneena ymmärsin itsekin, ettei minusta ole vielä töitä tekemään.

Minä olin vuoden sairaslomalla, koska lapsemme kuoli. Tietenkään tätä ei voi verrata ap:n tilanteeseen, koska ihmiset toipuu yksilöllisesti, mutta sen voin omasta kokemuksesta sanoa, ettei syvästä masennuksesta toivuta parissa kuukaudessa, varsinkaan jos oikeaa lääkitystäkään ei ole vielä löydetty.

69 ja 71

Se että sinä olit sairaslomalla vuoden on sitten taas oma asiasi. Ei se liity ap:n tilaan mitenkään.

Vierailija
26/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tiedä mistä ihmeen masennustestistä puhut.

Lääkäri arvioi kunkin tilanteen - ja ap:lla varmaankin katsotaan, että se kotiin jääminen ei ole hyvä ratkaisu.

Mistä ihmeestä diagnosoit ap:lle vaikean masennuksen???

Vierailija
27/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kertonut

69, 71 ja 73

En edelleenkään tiedä mistä ihmeen masennustestistä puhut.

Lääkäri arvioi kunkin tilanteen - ja ap:lla varmaankin katsotaan, että se kotiin jääminen ei ole hyvä ratkaisu.

Mistä ihmeestä diagnosoit ap:lle vaikean masennuksen???

Vierailija
28/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea masennus, hän olisi saanut sairauslomaa.

Vierailija
29/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritelty 2kk. Jos suru vie työkyvyn tätä pidemmältä ajalta puhutaan jo depressiosta. Ja tämä taas vaatii testit ja diagnoosin. Kaikilla työpaikoilla ei katsota hyvällä depressiodiagnooseja, niin julmaa kuin se onkaan.

Itse suruun (usein diagnoosina akuutti stressi) ap ei siis saa enää sairauslomaa. Depressioon hän voi saada.

Uudelleen vain lääkäriin ja pyydä lähetettä psykiatrille. Ota vaikka mukaan toisen lääkärin luona tehty testi. Lääkärin luona tehty testi on validi ja niitä käytetään pohjana diagnoosille.

Osanotto suureen suruusi.

Vierailija
30/79 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omani. Minun puolisoni kuoli 5v sitten. Sain yhteensä kuukauden sairaslomaa viikon pätkissä ja saadessani viimeisen viikon sairaslomaa työterveyslääkärini sanoi suoraan, että ens viikolla pitäis sitten palata töihin, että hän ei enää kirjoita sairaslomaa. Tiesin, etten selviytyisi töistäni ja hakeuduin yksityiselle lääkärille. Tämä diagnosoi minulla erittäin vaikean masennuksen ja kirjoitti sairaslomaa ensin 3kk ja tuon jälkeen olin vielä toisen 3kk saikulla, mutta kuukauden välein arvioitiin olenko työkuntoinen. Minun työpaikalla on siis niin, ettei tarvitse olla työterveyslääkärin sairaslomatodistusta, kelpaa muukin.

Ihan outoja vastauksia olet ap saanut, että oisit muka lapsesi hylännyt ym. Kyllä se lapsen kuolemasta toipuminen vie aikansa ja jos palaa liian aikaisin töihin niin siitä voi hyvinkin tulla entistä pidempi saikku myöhemmin. Näin kävi ystävälleni.

Vierailija
31/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä lääkäri on.

Vierailija
32/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIMIA!

Vierailija
33/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia täältäkin.

Vierailija
34/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskityt vain omaan perheeseen ja suret kun surettaa ja jos jokin asia mitenkään ilahduttaa, iloitse. Se on vaan sun nyt pakko jaksaa eteen päin. Otan osaa suruusi. :(

Vierailija
35/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti mennä "kontrolliin" ja tuli vielä toiset 3kk. Sit rupeskin tuntumaan itestäki että vois tehäkkiin jotain.(tosin kävin psykiatrilla)

Vierailija
36/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syynä voi olla vaikkapa masennus.

Vierailija
37/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syynä voi olla vaikkapa masennus.

Vierailija
38/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkisi perheen talouden, palkallista sairauslomaa kun yleensä saa max 3 kk (työsopimuksesta riippuen). Ehkä lääkäri ajatteli, että sairausloman jatkaminen vain pahentaa kokonaistilannetta.

Vierailija
39/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisen kuoleman takia sairaslomaa ei voi antaa. Se ei kelpaa ainakaan palkalliseksi lomaksi.

Vierailija
40/79 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis työterveyslääkäri, joka ei enää suostuisi saikkua kirjottamaan. Toista lääkäriä mietin itsekin, mutta voiko mennä hakemaan toiselta lääkäriltä sairaslomaa jos/kun työterveyslääkäri ei sitä kirjoita?

Niin ja käyn siis myös terapiassa, se alkoi kolmisen viikkoa sitten. Työterveyslääkäri ei neuvonut mitään mitä tehdä tai mistä saada apua, mutta onnekseni siskoni näitä selvitteli. Kävin siis myös yksityisellä lääkärillä ja siellä tein masennustestin ja sen mukaan minulla on vaikea/syvä masennus ja tällä hetkellä haetaan oikeaa lääkitystä.

ap