Meillä on tukiperhevkl, lapsi tuli eilen....
yllään PITKÄT KALSARIT verkkahousujen alla. Jes, onneks onkin tällanen viileempi keli.. ei minkäänlaisia säänmukaisia vaatteita paitsi t-paita. Onneks nyt on lainata omien lasten vaatteita, mutta hitto että sylettää.. jos on märkä loskakeli niin sit on varmasti kuomat ja kosteussuojaton toppahaalari (eikä varavaatteita)..
Ei auta sanominen.. ja lapsen perhe on ihan tavallinen, ei mt-ongelmia, ei alkoholismia, ei mitään sellaista tämän vaateongelman selittävää..
Kommentit (62)
tukiperhe jossa meidän 2 lasta käyvät kerran kuussa yhtenä viikonloppuna.
Nämä kaksi jotka tukiperheessä käyvät ovat saaneet sen kehitysvammahuollon kautta eikä asialla ole mitään tekemistä sosiaali toimen kanssa.
Meillä on siis 4 lasta joista 2 on kehitysvammadiagnoosilla
Mulle ei ainakaan tulisi mieleenkään käydä kadehtimaan sijaisvanhempina toimivien ihmisten mahdollisuutta "vapaaseen viikonloppuun" ja tukiperheeeen.
Sijaisvanhempina toimivat ihmiset tekevät tärkeää työtä sellaisten lasten hyväksi, jotka todella apua tarvitsevat.
Minä olen yksinhuoltaja, eikä minulla ole ketään, joka ottaisi lasta hoitoon, jotta saisin vapaata... eikä tulisi mieleenkään valittaa asiasta muutenkaan, saatika sitten tällaisessa yhteydessä. Toisaalta... mun läheisiäni toimii sijaisvanhempina, joten mä olen nähnyt sen totuuden. Hatunnosto kaikille heille, jotka tätä tärkeää työtä tekevät.
ps. mäkin olen kyllä vähän sitä mieltä, että tämän aloituksen olisi voinut jättää tekemättä.
yhteiset lasten vaatteet tai varasto jossa on kaikenlaista vaatetta, jota sijaislapsi/et käyttää.
He voi olettaa, että teillä on myös yhteisiä, ylimääräisiä vaatteita.
täällä myös perhe joka toimii tukiperheenä sekä bioperheissä, että sijaisperheissä asuville lapsille. Olisiko mitenkään mahdollista, että jatkossa hoidat tällaiset asiat suoraan lapsen bio-/sijaisvanhempien kanssa? Tämä netissä huutelu kun ei asiaa mitenkään korjaa vaan aiheuttaa vaan muuta törkyhuutelua ihmisiltä, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Ja sijaisvanhempien lomia kadehtivat, lomaa lapsesta kertyy peräti yksi päivä kuukaudessa eli vuodessa 12 päivää. Joten ei varmaankaan kannata olla kateellinen. Ja todellakaan kaikki sijaisvanhemmat eivät tätä "etuutta" käytä. Sijoitettu lapsi on aina erityislapsi taustansa vuoksi.
puki eilen paksun pipon, sormikkaat, fleecetakin ja goretex takin. En ollut vahtimassa pukemista mut huomasin ku tuli kotiin.... ehkä tätä teidän tukilastakaan ei ollut autettu pukemisessa. Vanhemmat välttämättä edes tietä et oli lapsi pukenut kalsarit vielä verskojen alle.
Vanhemmat välttämättä edes tietä et oli lapsi pukenut kalsarit vielä verskojen alle.
Olisin voinut hyvinkin jättää aloittamatta, mutta toisaalta aika hyvä ketju tästä on virinnyt kaikkine haaroineen.. Muutamakin harhaluulo on oikaistu.
Kaikenlaisista asioista kai voi keskustella..
Mutta kyllä äiti tiesi kalsareista kun sanoi, että ne _voi_ riisua, jos tulee kuuma.. Ja ihan säätiedotusten mukaan olisi voinut pakata shortsit mukaan, tämä on nyt jo 3. vuosi kun lapsi on meillä, mutta keskusteluista huolimatta tämä ei suju.
Anteeksi vielä, päätän tähän..
ap
ovat vain tulleet puskan takaa, yllättäen ja pyytämättä. Kun vielä hetki sitten tuskailtiin valtavien lumikuormien kanssa ja alkuviikollakin oli varsin koleaa, eivät kaikki välttämättä vielä ole sisäistäneet sitä että Hei, nyt tosiaan tarkenee jo shortseilla. Kyllä minä näin kaupungilla keski-ikäisiä naisia, joille oli "unohtunut" tuulipuku päälle ilmeisesti vanhasta muistista ja taaplasivat sitten eteenpäin aika hikisen näköisinä.
fiksulta ihmiseltä tukiperheen vanhemmaksi kun tulet avautumaan tänne tuollaisista asioista...ennättikö lapsi edes kunnolla ovesta sisään kun jo riensit koneelle tilittämään??? Tosi onnekas lapsi kun saa viettää viikonlopun kaltaisesi kanssa...
Meitä tukiperheitä on kuule aika monta. Itsekin tunnen varmasti kymmenen. Siitä nyt vaan miettimään, että kuka meistä hirviöistä tänne nettiin asti tulee urputtamaan.
täällä myös perhe joka toimii tukiperheenä sekä bioperheissä, että sijaisperheissä asuville lapsille.
Olisiko mitenkään mahdollista, että jatkossa hoidat tällaiset asiat suoraan lapsen bio-/sijaisvanhempien kanssa?
Tämä netissä huutelu kun ei asiaa mitenkään korjaa vaan aiheuttaa vaan muuta törkyhuutelua ihmisiltä, jotka eivät asiasta mitään tiedä.
Ja sijaisvanhempien lomia kadehtivat, lomaa lapsesta kertyy peräti yksi päivä kuukaudessa eli vuodessa 12 päivää. Joten ei varmaankaan kannata olla kateellinen. Ja todellakaan kaikki sijaisvanhemmat eivät tätä "etuutta" käytä.
Sijoitettu lapsi on aina erityislapsi taustansa vuoksi.
ihminen on??? Siinä vaiheessa kun ihminen sitoutuu tukivanhemmaksi niin hän lähtökohtaisesti tietää, etteivät asiat aina ole täydellisesti, olipa lapsi sitten sijoitettu tai biologisesta perheestä. Pikkumaista tulla nettiin urputtamaan noikin lapsellisesta aiheesta mutta ilmeisesti sinulla on jonkinlainen tarve tuntea itsesi hieman paremmaksi kuin lapsen sijaisvanhemmat...no-oh toivottavasti onnistut.
Pikkuasia, mutta miten siitä ny näin iso tuli. Palsta on pullollaan pikkuasioista valittavia ties mitä opettajia, lääkäreitä, lastentarhanopettajia, naapureita, vanhempia, isovanhempia, äitiä, tyttäriä... Miten tämä nyt eroaa muista vastaavista?
T: Olga
omien pikkutyttöjen shortseja.
Väkisin survoo ne sille jalkaa, vaikkei mahtuiskaan.
poikia tukiperhelapsina? Tuli vaan mieleen, että olisko Olga ap?
mitenkään...kaikki jotka tilittää täällä muiden ihmisten asioista ovat aivan yhtä typeriä mutta se, että sinun täytyi edes kysyä tätä kertookin jotain olennaista! Mutta täytyhän sitä edes jossain päästä pätemään...eikö?
Eikö esim. kriisisijoitetulle vauvallekin tukiperhevanhemmat ostele vaatteita ja varusteita.
Miten voi olla pokkaa valittaa tällaisesta.
Eikö ap:lla ole varaa ostaa h&m:stä 5e shortisit lapselle(vaikkei olekaan oma lapsi)?
Ja sitäpaitsi ei ole kovin vakavaa vaikka kulkisi koko kesän pitkissä kalsareissa,minua ei ainakaan häiritse yhtään!
täällä myös perhe joka toimii tukiperheenä sekä bioperheissä, että sijaisperheissä asuville lapsille.
Olisiko mitenkään mahdollista, että jatkossa hoidat tällaiset asiat suoraan lapsen bio-/sijaisvanhempien kanssa?
Tämä netissä huutelu kun ei asiaa mitenkään korjaa vaan aiheuttaa vaan muuta törkyhuutelua ihmisiltä, jotka eivät asiasta mitään tiedä.
Ja sijaisvanhempien lomia kadehtivat, lomaa lapsesta kertyy peräti yksi päivä kuukaudessa eli vuodessa 12 päivää. Joten ei varmaankaan kannata olla kateellinen. Ja todellakaan kaikki sijaisvanhemmat eivät tätä "etuutta" käytä.
Sijoitettu lapsi on aina erityislapsi taustansa vuoksi.