Miten kuvittelisit reagoivasi siihen, että läheisin ystäväsi haukkuu sinut?
Kommentit (18)
Läheiseksi ystäväksi luulemani ihminen haukkui minut yhtäkkiä huonoksi äidiksi: syy: minun lapseni on hidas kuivaksi oppija. Olisko mun pitänyt korva höröllä kuunnella tuo ja ottaa opikseni. Ei kovin rakentavaa.
Ei se aina ole lapsesta kiinni missä tahdissa oppii kuivaksi, kyllä siinä on paljon vanhemmillakin tekemistä. Ja jos muukin äitiytesi on samalla tasolla, ehkä kyse oli vaan totuudesta, jota et tahdo nähdä.
On julmaa pitää lähes 3-vuotiasta ja todella julmaa pitää yli 3-vuotiasta tervettä lasta vaipoissa oman laiskuuden takia. JOhan niille kaikialla nauretaan ja pidetään vajakkeina.
Läheiseksi ystäväksi luulemani ihminen haukkui minut yhtäkkiä huonoksi äidiksi: syy: minun lapseni on hidas kuivaksi oppija. Olisko mun pitänyt korva höröllä kuunnella tuo ja ottaa opikseni. Ei kovin rakentavaa.
No onko se vika lapsessa vai äidissä?
Ei se aina ole lapsesta kiinni missä tahdissa oppii kuivaksi, kyllä siinä on paljon vanhemmillakin tekemistä. Ja jos muukin äitiytesi on samalla tasolla, ehkä kyse oli vaan totuudesta, jota et tahdo nähdä.
On julmaa pitää lähes 3-vuotiasta ja todella julmaa pitää yli 3-vuotiasta tervettä lasta vaipoissa oman laiskuuden takia. JOhan niille kaikialla nauretaan ja pidetään vajakkeina.
Tuli selväksi, sinä uskot siihen, että kuivaksi oppiminen on vain ja ainoastaan vanhemmista kiinni. Taidat haukkua tässä myös minua julmaksi ja lastani vajakiksi ja yleensäkin koko äitiyttäni. :D Kiitos ja kumarrus! :)
T: se hitaan kuivaksioppijan äiti
Yökuiva ei ole, koko talo on pissassa ja kakassa jos pitää ilman vaippoja :D. Kokeiltiin viikko, sitten riitti. Ei edes tiedosta kakkaavansa!
t. toisen hidastelijan äiti
ihan ensiksi menisin hämilleni, koska sellaista ei ole tapahtunut. Sen jälkeen menisin itseeni ja pohtisin asian juurta jaksain, sillä lähin ystäväni on tuntenut minut jo 35 vuotta, joten hän tuntee minut ja hän ilmeisesti näkee jotain, mitä minä itse en kykene näkemään. Yrittäisin siis nähdä saman asian.
että musertuisin - olen aikalailla rajoilla itsetuntoni kanssa muutenkin. Mutta nousisin kyllä äkkiä ja alkaisin pohtimaan onko ystävän puheissa perää vai onko kyse hänen ongelmistaan...
että pakko siinä jotain tottakin on olla ja ainakin yrittäisin katsoa peiliin. Vaikka vaikeeta vois olla.
itseppä tuossa taannoin annoin läheisen ystäväni kuulla kunniansa ja ilmoitin "jos ei tolloilu lopu, niin välit on poikki."
luulisin että minusta se tuntui pahemmalta kuin tästä ystävästä, taitaakin olla melkoisen piittaamaton tapaus........
jos haukut saa ne ystävän suusta yleensä myös ansaitsee, ja kokemuksen pitäisi olla mun mielestä ainakin herättävä....
suoraa ja sensurimatonta palautetta ja hän saa sitä takaisin. Millään välien poikkasuilla olla koskaan uhkailtu, miksi olisimme?
Teillä taitaa olla aika hataria ystävyyssuhteita jos parhaan kaverin seurassa pitää miettiä sanomisiaan tai loukkaantua niistä. Kukaan ei tunne minua niin kuin ystäväni, ei vanhemmat tai puoliso.
Jos kaveri erityisen terävästi huomauttaa jostain on syytä kuunnella.
Ystäväni ei koskaan kritisoisi minua tai ketään muutakaan ilman hyvää syytä.
KUN mulla on hyvä ystävä, voin tapella sen kanssa, ja odotan saavani totuuden mukaista kommenttia,jota sit annan takaisin.Pelkäämättä että menetän ystäväni. On siinä iloisiakin hetkiä,vähän kuin avo liitto. Vaikka mies olenkin.
koko elämäni ja jos hän haukkuisi, hänellä olisi siihen todella perusteltu syy. Varmasti aiheesta haukut tulisivat, joten kuuntelisin tarkasti.
Tai sitten joku ihme trauma tuosta kuivaksi oppimisesta. Tai muuten huono päivä ja pohjimmiltaan ehkä tuntee itsensä huonoksi ja onnettomaksi (äidiksi?)?
mua ei hauku ystävät.naapurin akat vaa selän takana,ku naaman edes ei uskalleta.:D
vai vain vihjasiko että olisit voinut olla aktiivisempi opettamaan lastasi kuivaksi? Näissä kahdessa kun on todella suuri ero...
Jos paras ystäväni haukkuisi minua huonoksi äidiksi niin itkisin ja olisin aivan pois tolaltani. Jos hän muuten vain puuttuisi lastenkasvatukseeni niin sanoisin lyhyesti vastaan ja antaisin sen jälkeen olla.
Jos lapsesi on alle 14v Niin viimeistään murros iässä oppii kuivaksi, Joskus lapsi jostain syystä kyllä rupee joskus kasteleen petiään siinäkin iässä.vaikka olis ollut yli 10v kuivana. Sillä on jotain hormoonien kanssa tekemist. olen sen lukenut monesta paikaa.Olen eläessäni tuntenut ns pissa poikia ja tyttöjä. Joista on tullu maan johtoonkin työväkee.Kun se kosteus oli onneks alapäässä. joten ystäväs ei tiedä mitä phuu. t:iso isä
Läheisimpien ystävien kanssa ollaan totuttu sanomaan suoraan omat mielipiteet jos niitä kysytään.
1: Tämän kanssa ei olla kyllä kertaakaan riidelty kunnolla, mutta sanotaan kyllä suoraan asiat jos jokin harmittaa tai ärsyttää toisessa. Tämä on nainen.
2. Jos toinen meistä tolloilee ihan urakalla, on ollut tapana antaa kovaa rakkautta. Tyyliin "ymmärrätkö s**tanan idiootti että tuota menoa olet haudassa". Tunnetaan toisemme sen verran hyvin että voidaan puhua toisillemme sillä tunteella mikä on päällimmäisenä. Joskus ollaan joo huudettu toisillemme keskellä kaupunkia ja hetken päästä syöty samaa hampurilaista. Mies on tässä tapauksessa kyseessä.
No jos jompikumpi näistä haukkuisi pystyyn, se tapahtuisi syystä. Tuskin järkyttyisin.