Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proput nielurisoissa!!

Vierailija
11.05.2010 |

Hyi hitto..Aina oon ihmetellyt pahan hajuista hengitystäni joka välillä katoaa hetkeksi...Sitten eräs kerta netin ihmeellisen maailman innoittamana kurkkasin kipeään kurkkuuni ja kappas, nielurisoissa on niitä ihania vaaleita kökköjä jotka haisevat ihan jumalattoman kaameelle!!

Miten helposti nielurisoja leikataan aikuisilta? Mun risat on näköjään aika isot ja ilmeisesti nielutulehduksia on aika usein...

Miten noi proput saa pysymään poissa kotikonstein?! Oon kokeillut kaikki mahdolliset suuvedet ja viimeisin kikka on tää hammasharjan päällä niiden poistaminen mutta mulla on ihan mahtava oksennusrefleksi joten... :P

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nielurisoja ei nykyään juurikaan leikata ilman nukutusta. On joskus aikoinaan leikattu, mutta nykyään voi sanoa, että kaikki nukutetaan.

"Ei mulla ole ainakaan kroonista tulehdusta"

ap

Vierailija
102/146 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun monet ammattilaisetkin ovat keskenään eri mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinojen vuoksi tehtiin lähete. Tilanne rauhoittui angiinoista, mutta proput jäi. Leikattiin kuitenkin. Tosi kivulias toipuminen, mutta kertaakaan en ole katunut. Ääni ei muuttunut. Ainoa muuttunut asia on se, että ruoka, etenkin vesi meni alkuun helposti "väärään kurkkuun". Vielä 15 v leikkauksen jälkeen ruokaa usein menee henkeen. Ennen leikkausta ei näin siis ollut!

Tytöltäni leikattiin nielurisat pari vuotta sitten nielupaiseen takia. Kertaakaan sen jälkeen ei ole ollut korvatulehduksia, joita ennen leikkausta oli 5-8 krt vuodessa. Nielurisat olivat täynnä märkää, kuulema.

Vierailija
104/146 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kukaan lääkäri diagnosoinut mitään "kroonista tulehdusta", vaikka mulla on ollut noita proppuja tosi kauan, ei myöskään äitini kohdalla kukaan puhunut tulehduksesta.

Mulle lääkäri sanoi, että johtuu siitä, että nielurisoissa on arpia, johon sitä likaa kerääntyy. Arvet taas on peräisin angiinoista. Kai tuosta kroonisesta tulehduksesta nyt olisi jotain muitakin indikaattoreita kuin nuo proput?

Vierailija
105/146 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylähengitystietulehduksia diagnosoitu varmaan kymmenen per vuosi, joten ihan tosi ihanata päästä sinne leikkaukseen :)

täytyy vaan toivoa, että proput sitten häipyisivät myös..

AP

Vierailija
106/146 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällasta aparaattia saa ostaa ja mitä maksaa suunilleen? Täälläkin yks proppuinen ja yritän parhaillaan opetella poistamaan niitä tuolta nielurisoista.

Vierailija
107/146 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällasta aparaattia saa ostaa ja mitä maksaa suunilleen? Täälläkin yks proppuinen ja yritän parhaillaan opetella poistamaan niitä tuolta nielurisoista.

sai ainakin joskus muutama vuosi sitten. Maksaa muutamia euroja, en muista tarkkaa hintaa.

Vierailija
108/146 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai ainakin joskus muutama vuosi sitten. Maksaa muutamia euroja, en muista tarkkaa hintaa.

Ei tee hyvää tonkia niitä nielurisoja ihan verille, jos on herkät limakalvot. Että omalla vastuulla. Ei tätä mullekaan kukaan lääkäri neuvonut, ihan itse keksin.

Vierailija
109/146 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etten oikeeseeti oo ainut jolla on tää ogelma.?? O_o Oon eläny aivan siinä uskossa että oon ainut jolla on aivan hirveitä haisukökköjä risoissa. Ite poistan niitä apteekistasta saatavilla 15cm vanupuikoilla :D

Vierailija
110/146 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sairaanhoitaja...tuo mulle aina töistä muutaman sellasen tikun kun pyydän :)

Vierailija
111/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen aparaatti on mustapäärauta...?

Vierailija
112/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa

Vierailija
113/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herkille

Vierailija
114/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ja pääsin proppuongelmasta eroon.

Vierailija
115/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisaleikkaus oli elämäni tähän asti karmein kokemus, ikinä en voi kellekkään suositella, viikon vuodepotilaana ja kivut oli kovat, todella kovat. Ja vahcemmat särkylääkkeet oksensin ulos, joten eipä paljoa auttanut kuin pärjäillä melko peruslääkkeillä. Yhteensä kipeenä olin n. 4-5 viikkoa.

Kovia kipuja ei ollut ollenkaan, särkylääkettä otin parina eka päivänä. Otin varmuuden vuoksi viikon varovasti ja sen jälkeen elelin ihan normaaliin tapaan. Eli minä taas voin suositella.

Vierailija
116/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tuotoksena kurkusta puski noita saakelin pahalta haisevia pallukoita.

Pääsin ihan terveyskeskuslääkärin lähetteellä leikkaukseen ja ikinä en mihinkään leikkaukseen ole ollut niin tyytyväinen kuin tuohon.

Vaikkakin kurkku oli seuraavat kaksi viikkoa aivan järkyttävän kipeä niin silti olin tosi tyytyväinen, loppui kaameanhajuinen hengitys ja sain sosiaalisen elämäni takaisin.

Vierailija
117/146 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin ollut proppuja mutta ei onneksi noin massiivisia...

Vierailija
118/146 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt nielurisaleikkauksessa muutama vuosi sitten muun vaivan takia (leikkaus on kyllä ihan samanlainen kuin "proppujen takia tehty leikkaus"!) Ettekö te ymmärrä, että proppuja voi tulla ihan milloin tahansa, olipa nielurisat leikattu tai mitä tahansa?!

Vierailija
119/146 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt nielurisaleikkauksessa muutama vuosi sitten muun vaivan takia (leikkaus on kyllä ihan samanlainen kuin "proppujen takia tehty leikkaus"!) Ettekö te ymmärrä, että proppuja voi tulla ihan milloin tahansa, olipa nielurisat leikattu tai mitä tahansa?!

Kuten tuossa edellä olevassa viestissäkin mainittiin niin asiasta saa todella huonosti tietoa! Olen jopa tavannut lääkäreitä, jotka eivät edes tiedä mikä tämä proppu on..

Kerrotkos sitten viisaampana meille, että mistä nämä johtuvat? Hygienian puutteesta eivät varmasti vaan mistä...?

Vierailija
120/146 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheaa! Tunnen jatkuvasti pahan maun ja hajun suussani ja nielusta tulee lähes päivittäin haisevia klönttejä :(((

Meneekö tämä raskausvaivojen piikkiin ja loppuuko aikanaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi