Proput nielurisoissa!!
Hyi hitto..Aina oon ihmetellyt pahan hajuista hengitystäni joka välillä katoaa hetkeksi...Sitten eräs kerta netin ihmeellisen maailman innoittamana kurkkasin kipeään kurkkuuni ja kappas, nielurisoissa on niitä ihania vaaleita kökköjä jotka haisevat ihan jumalattoman kaameelle!!
Miten helposti nielurisoja leikataan aikuisilta? Mun risat on näköjään aika isot ja ilmeisesti nielutulehduksia on aika usein...
Miten noi proput saa pysymään poissa kotikonstein?! Oon kokeillut kaikki mahdolliset suuvedet ja viimeisin kikka on tää hammasharjan päällä niiden poistaminen mutta mulla on ihan mahtava oksennusrefleksi joten... :P
Kommentit (146)
Minulla taas oli vain yksi kevät, kun näitä alkoi ilmestymään. Tai en ollut ainakaan ennen havainnoinnut niitä. Mutta silloin oli pakko, koska niitä irtoili sitten itsekseen ja menin peililstä katsomaan, että mikä ihme. Ei ollut flunssaa ei mitään. Yksi angiina on ollut nuorena. Tuosta proppukeväästä on jo parikymmentä vuotta, eikä proppuja ole ollut. On saattanut olla joku yksittäistapaus, mutta tuollaista jatkuvaa proppuilua ei.
En tiedä, miksi ne katosivat, mutta hyvä näin! Aftoja sitten taasa tuli jossain vaiheessa...
Yli 10 vuotta taistelin proppujen kanssa, kunnes uskaltauduin leikkaukseen. Minulla leikkauksen jälkeinen aika oli liki kivuton, vaikka peloteltiin aikuisten nielurisaleikkauksen jälkeisen ajan olevan todella kivulias. Olen yli 40v. Olis pitänyt mennä jo vuosia sitten, eikä kokeilla kaikkia netistä löytyneitä konsteja proppujen poistoon 😀 Ihmiset jotka vähättelevät proppuvaivoja, eivät itse niistä tiedä mitään.
Olen niin supertyytyväinen, ettei tarvitse enää syödä vatsakipuun asti purkkaa/pastilleja sosiaalisissa tilanteissa saati vältellä niitä; sosiaalinen tyyppi kun olen 😀
Suosittelen ehdottomasti proppuvaivoihin nr-leikkausta!
Vierailija kirjoitti:
Eilen just oli ihan hirveä proppuhyökkäys, suuhun tuli monta isoa kun yskäisin (*oksu*). Ja kun vähän kaivelin niin tuli tosi monta ulos. En tiedä mikä aiheuttaa ja miksi ne välillä oikein villiintyvät.
4+5 puhuu eri asiasta, ole onnellinen ettet tästä vaivasta kärsi.
Sinun pitää leikkauttaa risasi. Proput aiheuttavat kehoon tulehdustilan. Minulla tuli proppujen lisäksi reuma ja proput pahensivat kehoni tulehdustilaa.
Mulla ollu toi vaiva lapsesta asti. Tosi inhottava vaiva, kun henki saattaa haista, vaikka kuinka pitäis huolta suuhygieniasta. Proppuja sitte tökin säännöllisesti pois jollain tylpällä.
Nielurisaleikkaus on sen verran iso toimenpide, että sitä ei kovin helpolla tehdä enkä itekään oo uskaltanua hakeutua.
Muistan kun äiti vei mut pienenä lääkäriin proppujen takia. Sain antibiootit.
Nyt 31v ja ainut tauko propuidta oli raskausaikana ja ekat puol vuotta synnytyksestä.
Söin vitamiineja ei alkoa. Muutenkin hieman paremmin. Lisäsin lihan ruokavalioon. Pysyin terveenä. Jätin purkan.
Koska purkkaa meni. Jouhoin ennen 24/7 purkkaa siihen löyhkään:D
Kaivelin pikkulusikalla pois.
Nyt 10kk synnytyksestä tekevät paluuta. Voi voi