Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi PAKKO hakea kesken hoitopäivän kotiin, jos hän esim. alkaa oksentamaan?

Vierailija
23.01.2009 |

Päivähoidossa ei saa olla sairaana.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oile antanu numeroas päiväkotiin??!!?? Terve vaan ja morjens! Toivottavasti ei ikinä satu lapsenne kohdalle mitään vakavaa päikyssä... Oikeesti, missä tommosii ääliöitä kasvaa?

Vierailija
62/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole ikäluokkansa huomioiden todennäköistä jatkossakaan

yksi on eläkkeellä enkä sen hoiviin tosiaankaan lapsiani luottaisi

suostuuko joku hoitovapaalainen tosiaan siihen että hakee sairaan lapsen luokseen oksentelemaan ja tartuttamaan hänen perheensä?

aika röyhkeää minusta olisi edes pyytää jos kyseessä ei ole TODELLA hyvä ystävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän se tuli

Ihan kuin jos alkasit itse oksentaa ON TIETENKIN PAKKO HAKEA

ET VOI silloin olla missään työpaikalla

TIETENKÄÄN ei voi lapsi olla oksennustaudissa päivähoidossa

Vierailija
64/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin voi lähteä

Vierailija
65/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku sen huolehtii jonnekin muualle.

Vierailija
66/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Oma kännykkä on pois päältä ja työnumero on salainen eikä päiväkodin tiedossa.

Munkin mielestä :) Veikkaan puhelinmyyjä tai prostituoitu.

Vierailija
67/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksit.pph ja tottakai ilmoitan jos lapsi on selkeästi sairaana,eihän se mitään ihmeellistä ole jos lapsi on sairas .kannattaa tu´lla lapsi hakemaan kotiin mahd, pian.ei voi ulkoilla jos lapsi selkeästi kuumeinen ja sairas.olet varmasti hyvä äiti kun kysys tällaista.

Vierailija
68/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ambulanssikuski (joka tänne kirjoitteli) on av:n painostuksesta lähtenyt kesken työpäivän hakemaan lastaan päiväkodista. av:n mielestä kun ei oo niin tärkeää työtä, ettei lähteä vois. no sit kun se sun lapses pääseen sairaalaan leikattavaks niin kirurgi saa puhelun (joo, kyllä ne niitä puheluita saa leikkaussaliin, joku toinen pitää puhelinta korvalla tai ottaa puhelun vastaan) ja lähtee myös hakemaan oksentavaa lasta hakemaan päiväkodista. sun lapses kuolee kun ei saa apua. mut onneks on KAKSI muuta lasta, joden vanhemmat lähti viivana hakemaan lastaa päiväkodista, kun mikään työ ei oo niin tärkeetä, ettei lähteä vois. ja mitä sillä, että yksi kuolee, kaksi saa äidin vierelleen ja se on tärkeintä!

toivottavasti henkilökunnalla on sen verran älyä, että osaavat soittaa 112 eivätkä soita minulle että pitäisiköhän tää lapsi viedä sairaalaan vai mitäs nyt tehdään.

Vierailija
69/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu päivähoidossa joku vakavampi tapaturma, joka vaatii sairaalaan vientiä. Entä jos lapsen henki on minuuteista kiinni eikä teitä saada kiinni tunteihin tai olette jossakin 700km päässä?

ei lapsen terveydellisen edun takia tarvita paikalle. Terveydenhuollon ammattilaiset hoitavat tilanteen, ja joka tapauksessa ohjaavat tai pakottavat vanhemmat syrjään, jotta saavat hoitaa työnsä.

Myöskään lapsi ei tässä tilanteessa tunnista kuka on paikalla tai ei ole. Joten jokseenkin mauton vertaus vedettynä oksennustautiin (johon äärettömän harvoin kuolee edes tunnissa).

Vierailija
70/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisit hakemaan omaa lastasi hoidosta ja näkisit/kuulisit, että jonkun muun lapsi on koko päivän oksentanut, mutta vanhemmat eivät ole hakeneet pois... MItä ajattelisit? Eikö mahtais v...taa, kun on ollut koko päivän siellä muita tartuttamassa? (Tai ainakin siinä vaiheessa voi "vähän" ottaa päähän, kun yön valvoo oksentavan lapsen kanssa ja siivoo niitä jälkiä...)

Vierailija
71/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös saattaa olla tilanne että hieman kestää haku. Lapsi yleensä hoidossa öisin. Eikä olla ainoita joilla haku saattaa kestää, koska hoitouran alussa soittelin yöllä kuulumisia ja parikin kertaa siellä oli oksentava mukula joka haettaisiin vasta aamusemmalla.

Ihan olen minäkin tutustunut naapureihin, mutta en tällä hetkellä tiedä ketään joka oksentavan kersan suostuisi hoidosta hakemaan. Sukulaiset asuu todella kaukana joten se siitäkin.

Mies saattaa olla fyysisesti todella kaukana ja minä saatan saada syytteen jos lähden litomaan ilman että hankin jonkun tilalleni. Se onkin kuulkaa helvetin helppoa klo 02-04 yöllä. Onneksemme on mies ollut suht lähimailla kun on tarvinnut kerran hoidosta yöllä hakea..

p.s. toivottavasti en saa ikinä naapuriini tätiä joka kuvittelee että hakisin hänen oksentavan pentunsa hoidosta kotiini sairastuttamaan lapseni

Vierailija
72/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa on väittää, ettei muka mitenkään voi hakea lasta kesken päivän päiväkodista, mikään työ ei ole niin tärkeä, että sairas tai loukkaantunut lapsi jäisi toiseksi. Ei MIKÄÄN. Lapsi on haettava heti, tosiaan mieluummin tunnin kuin kahden sisällä, ja on aika outoa jos vanhempi ei muka ehdi hakea nopeasti tai ei voi vastata puhelimeen. Lastensuojeluasia, todellakin. Vanhempi on yksin vastuussa sairaasta lapsesta, ei koskaan päiväkoti eikä koulu, lapsen sairastuessa tai vahingoittuessa vastuu hoidosta on vanhemmalla. Myös koulussa on sama juttu, vanhemman on tultava paikalle jos ala-asteelta soitetaan, sillä lasta ei lähetetä mihinkään yksin, ja ainoa paikka odotella vanhempaa voi olla jokin opettajanhuoneen penkki.

Olen autoton yksinhuoltaja, ja olen muutamaan kertaan joutunut ottamaan taksin kesken työpäivän. Ja se on itsestäänselvyys. Mulle on myös sanottu, että tule heti, ja se on ihan ok ja normaalia kun oma lapsi on sairas.

Vierailija
73/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nimeomaan oman lapsen kannalta), mutta toisaalta on fakta, että esim. mahatauti tartuttaa aktiivisesti jo pari päivää ennen kuin ko. lapsella itsellän alkaa tauti. Joten muidden lasten sairastumisen kannalta parin tunnin viiveellä ei ole mitään kliinistä merkitystä.

Sairaan lapsen paikka on aina läheisten, turvalliseksi koettujen vanhempien lähellä, mutta useimmiten toiset lapset ovat jo siinä vaiheessa altistuneet. Osa sairastuu, osa ei.

Nimimerkillä: molemmat aikuiset terv.alalla töissä, ja pöpöjä kantautuu aikamoisen paljon kotiin, mutta lapset eivät sairastu kaikkkin tauteihin, joita töissä kohtaamme.

Vierailija
74/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut nää tän palstan äidit on luusereita jotka on töissä kaupan kassa tmv paikassa ja sieltä on helppo rientää päiväkotiin, kiillottaa sädekehää ja moittia muita! nih!

ambulanssikuski (joka tänne kirjoitteli) on av:n painostuksesta lähtenyt kesken työpäivän hakemaan lastaan päiväkodista. av:n mielestä kun ei oo niin tärkeää työtä, ettei lähteä vois. no sit kun se sun lapses pääseen sairaalaan leikattavaks niin kirurgi saa puhelun (joo, kyllä ne niitä puheluita saa leikkaussaliin, joku toinen pitää puhelinta korvalla tai ottaa puhelun vastaan) ja lähtee myös hakemaan oksentavaa lasta hakemaan päiväkodista. sun lapses kuolee kun ei saa apua. mut onneks on KAKSI muuta lasta, joden vanhemmat lähti viivana hakemaan lastaa päiväkodista, kun mikään työ ei oo niin tärkeetä, ettei lähteä vois. ja mitä sillä, että yksi kuolee, kaksi saa äidin vierelleen ja se on tärkeintä!

toivottavasti henkilökunnalla on sen verran älyä, että osaavat soittaa 112 eivätkä soita minulle että pitäisiköhän tää lapsi viedä sairaalaan vai mitäs nyt tehdään.

Vierailija
75/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nouseekin korkea kuume, eikä tahdo tolpillaan pysyä?

Vierailija
76/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripuloivana ja oksentelevana yritän pärjätä siihen asti että mies pääsee hakemaan mut töistä, bussiin ei oikein viitsi silloin lähteä. Onneksi on oma työhuone minne voi linnoittautua

Vierailija
77/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nouseekin korkea kuume, eikä tahdo tolpillaan pysyä?

menee ainakin tunti, kunnes olen siirtänyt sen päivän ja seuraavan päivän hommat sijaiselle. Siihen työmatka päälle, niin ollaan aika lähellä 2h.

Toki voisin vain lähteä, mutta työn luonne ja ammattietiikka ei anna periksi.

Vierailija
78/101 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa on väittää, ettei muka mitenkään voi hakea lasta kesken päivän päiväkodista, mikään työ ei ole niin tärkeä, että sairas tai loukkaantunut lapsi jäisi toiseksi. Ei MIKÄÄN. Lapsi on haettava heti, tosiaan mieluummin tunnin kuin kahden sisällä, ja on aika outoa jos vanhempi ei muka ehdi hakea nopeasti tai ei voi vastata puhelimeen. Lastensuojeluasia, todellakin. Vanhempi on yksin vastuussa sairaasta lapsesta, ei koskaan päiväkoti eikä koulu, lapsen sairastuessa tai vahingoittuessa vastuu hoidosta on vanhemmalla. Myös koulussa on sama juttu, vanhemman on tultava paikalle jos ala-asteelta soitetaan, sillä lasta ei lähetetä mihinkään yksin, ja ainoa paikka odotella vanhempaa voi olla jokin opettajanhuoneen penkki.

Olen autoton yksinhuoltaja, ja olen muutamaan kertaan joutunut ottamaan taksin kesken työpäivän. Ja se on itsestäänselvyys. Mulle on myös sanottu, että tule heti, ja se on ihan ok ja normaalia kun oma lapsi on sairas.

Aika kauheeta muuten jos lapsi on kuolemaisillaan ja häntä vaan istutetaan opettajanhuoneen penkillä ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
79/101 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siksi, että päivähoito ei ole sairaita lapsia varten ja päiväkodissa on kurja sairastaa. Nopeasti siksi, että päiväkodissa ei ole henkilökuntaa niin paljon, että yksi voisi olla puoli päivää hoivaamassa yhtä yli kahdestakymmenestä lapsesta. Jos näin käy ovat ryhmän muut lapset vaarassa. Oksennustauti on murheista pienin terveille lapsille karkaamisvaaran ja onnettomuusriskin rinnalla.

Kuka hoitaa oman elämänsä järjestelyt niin huonosti: pitää itseään korvaamattomana työssä tai ei järjestä varahakijoita, että on oikeutettu asettamaan lapsensa hoitokaverit jopa hengenvaaraan?

Vierailija
80/101 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kaveri tai naapuri joka saa apuja meiltä niitä tarvitessaan. meilläkin näitä "takapäivystäjiä". Kerran on tarvittu, muuten on päästy itse hakemaan, eli on ollut hyvä tuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän