Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi PAKKO hakea kesken hoitopäivän kotiin, jos hän esim. alkaa oksentamaan?

Vierailija
23.01.2009 |

Päivähoidossa ei saa olla sairaana.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työ on sellaista laatua, ettei numeroita voi antaa. Onko laissa määrätty, että pitää just ÄIDIN numero(t) olla päiväkodin tiedossa? Onko äiti huono äiti, koska sille ei voi soittaa kun lapsi sairastuu hoidossa?

meitähän on monenlaisia äitejä. Itselleni on tärkää että minut tavoitetaan jos lapseni sairastuu hoitopäivän aikana. Jos en itse pääse hakemaan niin järjestelyjä tekemällä lapsi pääsee mahdollisimman pian kotiin sairastamaan.

Vierailija
42/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kännykkä on pois päältä ja työnumero on salainen eikä päiväkodin tiedossa. Mies pystyy sentään pitämään kännyä päällä mutta vastaamiseen voi mennä muutama tuntikin. Se oliskin hankala tilanne, jos pitäs lähteä lasta hakemaan...

Päiväkodin henkilökunnalla on oltava numero, josta sinut tavoittaa päivisin, entä jos lapsellesi tapahtuu jotain vakavampaa kuin tavallinen kuume/oksennustauti... Oman lapseni hoitajilla on sekä oma- että työpuhelimeni numero, jotta saavat minut varmasti kiinni tarvittaessa...

Mut vaikeesti tavoitettava. Jos mun lapselle tapahtuu jotain niin vakavaa, että mut on PAKKO saada kiinni, niin sairaala kyllä saa minut kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään vaikka taksiin. Kyllä on elämän arvot jollain sekaisin.

Vierailija
44/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne juorutakseen soittele

Vierailija
45/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä sen varahakijan tempaisen??? Kukaan sukulainen ei asu alle tunni ajomatkan päässä ja kaikki tutut ovat töissä tai kotiäiteinä. Pitääkö minun palkata joku jatkuvaan päivystysvalmiuteen? Mieheni käy kimppakyydillä töissä ja on välillä työmatkoilla. Hän harvemmin kykenee lasta hakemaan, on niin kaukana töissä. Minä kykenen aina, mutta voin olla kokouksessa tai jossain, missä en kykene puhelimeen vastaamaan. Lähden kyllä heti, jos saan tiedon, mutta siitäkin voi bussilla mennä vielä 45 min ennen kuin olen päiväkodilla.

Vierailija
46/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan lapsensa kotiin sairastamaan. Onko teistä ihan ok, että oman lapsen ryhmässä, jossa nykypäivänä on muutenkin vähän hoitajia, yksi hoitaja hoitaa jonkun sairasta lasta. Mitäs jos se onkin joku toinen lapsi ja omalle lapselle sattuisi silloin jotain tapahtumaan ? Kyllä sitten nostettaisiin äläkkä, miksei ole tarpeeksi hoitajia. Ei hyvää päivää. Tämän täytyy olla nykypäivän nuorten itsekkäiden vanhempien tärkeilyä.

Vierailija
47/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään vaikka taksiin. Kyllä on elämän arvot jollain sekaisin.

Sunko mielestä äiti on huono äiti, koska hänelle ei soiteta ensimmäisenä? (meillä on perheessä nimittäin isä, joka on täysin tasa-arvoinen huoltaja äidin kanssa ja siksi ihmetyttää)

Vierailija
48/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on palaveri, minä lähden heti kun olen saanut rehtorille briiffattua loppupäivän tunneille tekemistä ja bussit kulkevat.

Meillä on hoitaja ohjeistettu soittamaan ensimmäisenä miehelle, koska hänellä on auto ja pääsääntöisesti pääsee helpommin lähtemään (+ pääsee puhelimeen ylipäätään helpommin). Itselläni on kännykkä aina äänettömällä, mutta oppituntien aikaan en aina pysty siihen vastaamaan (enkä aina edes huomaa sen soimista, koska harvemmin istun pöytäni ääressä).

Elämä on joskus sellaista, että aina ei välittömästi pääse lähtemään, vaikka ei maailman napa olisikaan. Hyvänä esimerkkinä kirurgi, joka on juuri leikkaamassa. Enpä tahtoisi olla potilaana juuri sillon kun hänelle lapsen hakemisesta ilmoitetaan. Tosin tuskin hänelle sitä kesken leikkausta edes ilmoitetaan. Mutta se on kyllä totta, että jos työ on sellainen, että tuntitolkulla menee ennen kuin pääsee lähtemään, on varahenkilöitä oltava. Harmi, että meilläkään ei naapurissa asu ketään eläkkeellä olevaa. Onneksi ollaan vielä toistaiseksi päästy helpolla. Ja mies on pystynyt jäämään kotiin, jos aamulla on ollut pienintäkään viitettä siitä, että lapsi saattaisi tulla sairaaksi. Halleluja etätyön mahdollisuudelle. Itsellä sitä ei ole.

Vierailija
49/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta lasta hoitoon minkään, varsinkaan töistä johtuvan syyn takia. Kipeän lapsen paikka on kotona lepäämässä!

Miten kellekään voi tulla tollasta edes mieleen? Kannattaisko antaa ne lapset sellaiselle joka oikeasti välittää niistä ja jolla on aikaa ja halua olla lasten kanssa!

Vierailija
50/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on töissä, voiko sieltä lähteä saamatta sijaista tilalleen, kuinka kauan matkassa menee ja onko lähistöllä mummoja ja vaareja jotka pystyvät milloin vain hakemaan sairaan lapsen.

Hyvähän tässä keskustelussa on päteä omalla erinomaisuudellaan kun omista töistä pääsee tuossa tuokiossa singahtamaan vieressä sijaitsevaan päiväkotiin ja turvaverkotkin ovat kunnossa.

Vierailija
51/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on järjestelykysymys. Ei kai se ambulanssikuskikaan aina ole töissä. Molempien numerot ja toisen tavoittaa tai ainakin sen kauhean vaihtoehdon, varahakijan.

Vierailija
52/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistää pakosta puhuttu - mutta jos on päikystä soitettu, niin yleensä olen kyllä 2 h kuluessa hakemassa.

Meillä on varahakijoina mun äiti ja anoppi, jotka on molemmat perhepäivähoitajia - jos mua ja miestä ei saa pariin tuntiin kiinni (potilastyötä ja luentoja...) niin ei he kyllä puolestaan saa niitä mussukoita pois hoidosta niin nopeasti, että ehtisivät meidän lapsia hakemaan 2 h sisällä.

Vierailija
53/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan.

Iitse en pysty töissä aina vastaamaan puhelimeen ja viimeksi kun soittivat meni varmasti yli tunti ennen kuin saivat minut kiinni. Mies oli silloin työmatkalla ja mun äitiä eivät saaneet kiinni. Lapsi oli kaatunut ja piti viedä tikattavaksi. Meni varmasit 2h ennen kuin olin päiväkodilla. Ihmettelin vaan, että eivät itse vieneet vertavuotavaa lasta lääkäriin. Verta tuli paljon.

Vierailija
54/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävällisesti ja asiallisesti selittää, että lapseni eivät ole heitteillä, mutta sinä päivänä minua ei saatu kiinni puhelimella siksi että.... tai en päässyt ihan heti lasta hakemaan siksi että... ja jos se syy ei ole se että olin liian kännissä niin ei siitä mitään seuraa.

Vierailija
55/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle voisi soittaa siltä varalta että isin kännykästä on akku loppu.

Vierailija
56/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin jo aiemmin, että meillä kummallakin on välillä sellainen tilanne, että on vaikea päästä esimerkiksi fyysisen etäisyyden vuoksi hakemaan. Saatan siis olla tosiaan päiväseltään Oulussa.

Meillä ei myöskään sukulaiset asu Helsingissä, mutta mä olen ottanut tavaksi tutustua naapureihini. Kun asutaan rivarissa, niin kyllä meidän taloyhtiössä (24 osakasta) on tämän viiden vuoden aikana ollut aina joku äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Kaikki heistä eivät tietenkään ole erityisen hyviä ystäviä, mutta näin olen varmistanut, että jos meistä vanhemmista ei pääsisi kumpikaan heti hakemaan, niin naapureista joku. Jos siis meillä on tiedossa ylitsepääsemätön päivä, niin jätämme avaimen sille äitiyslomalaiselle.

Meillä on ihan normaalijärjestelynäkin se, että naapurin lapset voi ottaa mukaan, jos vanhempi on jumissa liikenneruuhkassa tms. Päiväkotiin on vain ilmoitettu pitkä lista varahakijoita.

Tämä ei ole vaatinut muuta kuin, että tutustun naapureihini ja hiukan järjestelen asioita etukäteen.

Tosiaan meille ei eteen ole tullut vielä tositilannetta kesken päivän, mutta pakkohan ihmisellä on oltava joku ratkaisu olla.

Vierailija
57/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole PAKKO pitää lasta, voit antaa sen myös adoptioon.

Lapsi tarvitsee vanhemmat, jotka haluavat tämän parasta ja huolehtivat aina tämän fyysisestä ja psyykisestä hyvinvoinnista.

Vierailija
58/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Oma kännykkä on pois päältä ja työnumero on salainen eikä päiväkodin tiedossa.

Vierailija
59/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET VOI silloin olla missään työpaikalla

TIETENKÄÄN ei voi lapsi olla oksennustaudissa päivähoidossa

Terveisin muuten erittäin huono äiti joka tänään haki lapset 16:55

Vierailija
60/101 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uramuijat tilittää omaa tärkeyttään! Uutinen teille: kukaan teistä ei ole siellä työpaikalla korvaamaton, mutta omalle lapsellenne saatatte sitä olla!

Ymmärrän sen, että kirurgi ei voi kesken leikkauksen heittää hanskoja tiskiin ja lähteä siltä seisomalta, mutta joku Tärkeä Kokous ei voi koskaan olla niin tärkeä kuin oma lapsi, joka sairastuu. Kyllä pitäisi elämän opettaa joitakuita ihan rankemmalla kädellä. Mitäs jos lapsi sairastuukin vakavasti, esimerkiksi syöpään - löytyykö uramuijilta aikaa silloinkaan omalle lapselle vai viekö Tärkeä Kokous ja Tärkeä Työ silloinkin voiton?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi