Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset hoi! KERÄÄTTEKÖ mitään sarjaa tms.?

Vierailija
09.05.2010 |

Keskustelussa akateemisen kaveriporukan kanssa mietittiin, että onko Muumimukien, lasisarjojen yms. yms. keräily vain ei-akateemisten hommaa. Meidän piirissä näin tuntuu olevan.

Kertokaa havaintojanne; voiko yleistää niin jyrkästi, että akateemiset eivät keräile maallista mammonaa niin suurella antaumuksella kuin ei-akateemiset???

PS. En yritä provoilla, toivon asiallista keskustelua - jos mahdollista :)

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen kyllä, että akateemisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Olen akateeminen, mutta en usko sen vaikuttavan pätkääkään siihen, että olen kerännyt tiettyjä astiasarjoja. Minä pidän kauniisti kattamisesta ja siitä että kaikki ovat samaa sarjaa. Usein kaikkea ei voi ostaa kerralla (taloudellisista syistä), joten ne pitää kerätä vähitellen. Jonkun merkkisarjan kerääminen on silloin turvallisempaa, kun tietää että sitä on jatkuvasti ja monesta paikasta saatavilla.

Vierailija
42/42 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö "keräily" tarkoita että kerätään jotain tarkoituksella saada kaikki samaa sarjaa olevat? Jos perheessä on käyttöastiat samaa sarjaa kaikki niin eihän se nyt mitään keräilyä ole. Vai onko? Meillä ainakin on muumimukit, kaksi isoa sarjaa arabian astiastoja, lasit yhtä iittalan sarjaa. Löytyy myös kivituikkuja, mariskooleja ja vielä aaltovaasejakin montaa kokoa ja väriä. En silti keräilijänä itseäni pidä kun käyttötavaraahan nuo ovat. No vaasit, tuikut ja skoolit lahjoina tulleita. Eikö se nyt ole ihan normaalia että on joku sarja valittu ja sitten kaikki astiat ovat sitä? Ei tarkoita että "kerää" sarjaa. En minä ainakaan tykkää sekalaisista astioista vaan haluan että mätsäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla