kummanko pitää olla tärkämpi miehelle vaimon vai äidin vai voiko näitä edes laittaa järjestykseen
Omat lapsethan tulee ensimmäisenä (toisaalta olen tästäkin kuullut, että puoliso ja lapset olisivat tärkeysjärjestyksessä samalla sijalla tai jopa niin, että puoliso ykkösenä).
Mutta tuleeko sitten oma äiti (ja missä isän sija tässä on)? vai oma vaimo? vai sekä että?
Mutta jos joku ulkopuolinen voima käsiksi valitsemaan niin mikä pitäisi olla arvojärjestys? Minusta 1. lapset, 2. puoliso, 3. vanhemmat.
Toisaalta eihän omia lapsiakaan keskenään voi laittaa tärkeysjärjestykseen.
Kommentit (28)
kyllä mulle ainakin mies on tärkeämpi kuin isä, vaikka isä rakas onkin.
vanhemmat lakkaavat olemasta se primääri-ihmissuhde, ja oma perhe nousee tärkeämmäksi.
Niin hurjalta kuin se varmaan sitten tuleekin tuntumaan, kun mun oma mammanpojanmussukkani kasvaa isoksi ja mun on aika väistyä taka-alalle.
Miksi ihmisillä ei voisi ollal samaan aikaa monia tärkeitä ihmissuhteita? Ei niistä muista tärkeistä ihmisistä tarvi olla mustasukkainen (vaikka av:lla tosi moni tuntuu olevan).
Vaimo on vaimo ja äiti on äiti. Erityisiä ihmisiä molemmat. Ja hyvä niin.
Miksi ihmisillä ei voisi ollal samaan aikaa monia tärkeitä ihmissuhteita? Ei niistä muista tärkeistä ihmisistä tarvi olla mustasukkainen (vaikka av:lla tosi moni tuntuu olevan).
Vaimo on vaimo ja äiti on äiti. Erityisiä ihmisiä molemmat. Ja hyvä niin.
molemmat tärkeitä...ap
Tottakai miehen kuuluu irrottautua vanhemmistaan ja perustaa perhe vaimonsa kanssa. Eli sen puoleen vaimon kuuluisi olla tärkeämpi.
Kuitenkin ihmissuhteet ovat mitä tänäpäivänä ovat ja aika moni mies eroaa vaimostaan ja tämän jälkeen yhteys häneen jää varsin pinnalliseksi, sen mitä lasten takia on pakko. Harva kuitenkaan katkaisee noin suhdettaan omaan äitiinsä. Eli varmaan se äiti-suhde on kuitenkin pohjimmiltaan vahvempi ja kestävämpi.
Tai siis en eri mieltä siitä etteikö moni aviopari eroa, mutta olen eri mieltä siitä että olisi merkki vahvasta ihmissuhteesta etteivät ihmiset yleensä vedä välejään äitiinsä täysin poikki. Tunnen erittäin paljon ihmisiä joiden suhde äitiinsä on vain etäisen ystävällinen, vähän niin kuin puolituttujen kanssa, kuten myös niitä joiden suhde äitiinsä on sellainen että jos äitiä tarvitsisi nähdä yhtään useammin kuin sen pari tuntia kuukaudessa niin välit olisivatkin vaarassa mennä poikki.
moni mies eroaa vaimostaan ja tämän jälkeen yhteys häneen jää varsin pinnalliseksi, sen mitä lasten takia on pakko. Harva kuitenkaan katkaisee noin suhdettaan omaan äitiinsä. Eli varmaan se äiti-suhde on kuitenkin pohjimmiltaan vahvempi ja kestävämpi.
pitää olla vanhempia tärkeämpi mun mielestä.
Tottakai miehen kuuluu irrottautua vanhemmistaan ja perustaa perhe vaimonsa kanssa. Eli sen puoleen vaimon kuuluisi olla tärkeämpi.
Kuitenkin ihmissuhteet ovat mitä tänäpäivänä ovat ja aika moni mies eroaa vaimostaan ja tämän jälkeen yhteys häneen jää varsin pinnalliseksi, sen mitä lasten takia on pakko. Harva kuitenkaan katkaisee noin suhdettaan omaan äitiinsä. Eli varmaan se äiti-suhde on kuitenkin pohjimmiltaan vahvempi ja kestävämpi.
Ja omat vanhempani jäävät kaus taa miehestäni ja lapsistani, niin se vaan on. Minulle tulee sairaalasta ensimmäisenä soitto, jos on jotain tapahtunut.
mies sanoi, että mä olen tärkeämpi. Olin ymmärtänyt väärin. ap
koska lapset on tärkeimmät ja vaimo on niiden äiti. Sen jälkeen tulkoon sitten anoppi:-) Näin ainakin meillä, onneksi.
on sanonut mulle että ykkösenä tulee lapset, kakkosena minä. muusta ei oo ollu puhetta, mutta tuosta ymmärtää että omat vanhemmat ja kaikki muutkin tulee vasta meidän jälkeen. :) kyllä itsekkin ajattelee et jos pitäis valita, niin ekana ottasin kyllä lapset, sitten puolison ja sitten vasta vanhemmat.. tosin ennen omia vanhempia tulee vielä mun sisarukset..
on sanonut mulle että ykkösenä tulee lapset, kakkosena minä. muusta ei oo ollu puhetta, mutta tuosta ymmärtää että omat vanhemmat ja kaikki muutkin tulee vasta meidän jälkeen. :) kyllä itsekkin ajattelee et jos pitäis valita, niin ekana ottasin kyllä lapset, sitten puolison ja sitten vasta vanhemmat.. tosin ennen omia vanhempia tulee vielä mun sisarukset..
äitihän on sitä verta ja vaimo vettä...ap
vaikka toivottavasti suhde äitiinkin säilyy aikuismaisella tavalla, mutta esim. riitatilanteissa miehen kuuluu olla mielestäni vaimon puolella (tietty riippuen riidan aiheesta).
miehen ja naisen välinen rakkaus, joka on kaikken vahvin ja menee tuollaisen sanonnan ohi heittämällä! :)
Avioliitossahan ikään kuin "tullaan yhdeksi", siinä vaiheessa siirrytään tuon veri/vesi-homman toiselle puolelle.
Avioliitossahan ikään kuin "tullaan yhdeksi", siinä vaiheessa siirrytään tuon veri/vesi-homman toiselle puolelle.
entä jos on saanut avoliitossa lapsia? onko avopuoliso (vaikka olisi yhteisiä lapsia) vaan vettä ja tuleeko hänestä vasta naimisiin mennessä verta? ap
Voiko rakkaita ihmisiä asettaa arvojärjestykseen?