Onko luontonimet (Pyry, Sade, Tuisku, Kukka, Kuura, Lumi jne) jo ihan out?
Onko ne nykyään enää vain höpsähtäneiden huurupäiden lasten nimiä vai antaako vielä vähän parempi väki noita?
Kommentit (13)
ja on aina ollut mielestäni kaunis ja ihmiset ovat aina kehuneet:) Eli aika ajattomia ovat.
Nainen 30v.
Etenkin sukunimissä ovat ikisuosikkeja.
Se mihin olen itse vähän kyllästynyt on ne tietyt koko ajan toistuvat nimiparit, eli että siskokset ovat Meri+ Tuuli ja sisar ja veli Lumi + Pyry.
Itse tykkään nimestä ja kuvastaa pojan luonnettakin hyvin. Me emme antaneet muille lapsille luontonimiä koska minusta on jotenkin tylsää "leikkiä" nimillä niin että lapset joutuvat siitä esim koulussa kuulemaan.
noista nimistä ei ole koskaan ollutkaan kovin suosittuja, mutta Lumi (ja Lumia) on edelleen täällä Espoossa jokaviikkoisia tuttuja kastettujen listoilta.
Ei minusta nimi ole sellanen asia, josta tommosta mietitään.nimi kestää ihmisen eliniän ja kauemminkin hänet muistetaan, tiedetään tietyn nimisenä. Luontonimet ovat ajattamia.
Mitä sillä on väliä, jos itse pidät niistä nimistä?
Nimet nyt tulee ja menee. Omillani ei luontonimiä.
ap
siis, jos aiot lapsellesi antaa sellaisen nimen. Mä ainakin halusin lapselleni sellaisen nimen, joka ei todellakaan ole "muodissa" silloin.