Vanhemmat viikonloppureissuun, minkä ikäinen lapsi voi jäädä hoitoon?
Eli 2 tai 3 yötä oltaisiin miehen kanssa reissussa hoitamassa parisuhdetta, vielä ei olla päätetty minne mennään. Lapsi on 1,5v. Joko voisimme tänä kesänä ajatella, vai pitäisikö lykätä? Mies haluaisi lähteä, minä vielä epäröin. Mummo ja pappa tulisivat hoitamaan ja ovat tuttuja lapselle.
Kommentit (8)
meidän tyttö oli 1,5v teimme jo viikon lomareissun ja hän mummolla. Yökylässä ensimmäisen kerran 2kk iässä.
Me oltiin viikko reissussa kun lapsi 10kk ja hienosti meni! Eli riippuu lapsesta.
mutta itse "pystyin" olemaan tuon ikäisestä lapsesta yhden yön erossa hyvällä omalla tunnolla. Lähdimme la aamuna ja palasimme su iltana kotiin, lapsi oli kotona mummun ja kummitädin kanssa sen ajan. Kyllä pojasta huomasi, että ikävä oli ehtinyt kasvaa suureksi jo siinä ajassa. Lapsemme ei vielä silloin ollut aloittanut päivähoidossa joten oli suuri juttu hänelle tuo eroaika.
poika jäi kahdeksi yöksi siskoni luokse, kun lähdimme miehen kanssa viettämään kahden keskistä aikaa. Hoitaja oli hyvin tuttu, joten mitään ikävöintiäkään ei ollut (lapsi ei ollut siinä vaiheessa missään päivähoidossa tms.) joten periaatteessa tilanne oli uusi hänelle.
Tuokin riippuu niin paljon lapsesta, mutta eihän reagointia saa koskaan tietää, jos ei kokeile =)
sama määrä öitä pois kuin lapsella on ikävuosia.
Itse olin erossa 2 ja 4 v. lapsista 3 yötä. Tosin tuhkapilven takia venyi kuudeksi yöksi ja tuohon, ikävä kyllä, pienempi reagoi siten, että on kovasti perääni ja itkee esim. mummolaan jäädessä, vaikka ei ole koskaan ennen itkenyt/vierastanut/roikkunut minussa.
Mutta esim. tuo la-aamusta su-iltaan kuullostaa hyvältä. Onnelliset vanhemmat on lapselle parasta mitä voi saada!
Pärjää ihan hyvin kotona mummon ja papan kanssa.
jäi ekan kerran 3kk ja tosi hyvin oli mennyt.