Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin pettynyt ihmisiin :(

Vierailija
08.05.2010 |

Etenkin oma akateeminen naisvaltainen ala on yhtä kieroilua ja juonimista, takinkääntöä ja temppuilua, pelaamista ja alistamista, mustamaalaamista jne.

Tätä myötä minusta on tullut aika kyyninen ihmisiä kohtaan noin yleensä. En usko enää oikein kenestäkään hyvää ja aina taustalla on ajatus että mitähän toikin tahtoo/ajaa takaa pinnan alla.

Olenkin miettinyt, että mahtaisiko duunariammateissa olla helpompaa? Suorempia, simppelimmän iloisia ihmisiä? Olisin valmis vaikka vaihtamaan alaa kunhan pääsisin näistä kuvioista. Työpaikan vaihto ei ole vaikuttanut, samanlaista tällä alalla on näemmä kaikkialla!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun haulla "pettynyt ihmisiin".

Minä olin aikaisemmin, nuorempana, hyväuskoinen, sinisilmäinen, optimistinen ja uskoin ihmisiin, ystäviin, rakastettuihin, sukulaisiin ja niin edelleen. Katselin vanhempia kollegoita töissä, ja ihmettelin ja paheksuin heidän kyynisyyttään.

Kymmenen vuotta myöhemmin. Olen pettynyt ihmisiin. Naiiviuttani ja nuoruuttani käytti moni hyväksi. Anteliaisuuttani ja hyväntahtoisuutta samoin. Ottajia oli aina.

Sitten kun itse eräänä päivänä liityin tarvitsevien joukkoon, lähes kaikki katosivat. Mitäs annoit, sanottiin. Mitäs luotit, sanottiin. No, niinpä. Enää en luota enkä usko.

Silti: olen päättänyt, että toimin kuitenkin pääsääntöisesti edelleen niiden ihanteiden puolesta, joihin silloin uskoin ja uskon edelleen yleisellä tasolla. Olen rehellinen, vaikka se olisi näennäisesti tyhmää. Olen antelias, jos minusta tuntuu siltä, vaikka se toinen ei sitä arvostaisikaan eikä enää koskaan muistaisi. Olen hyvä, vaikka minulle ollaan pahoja.

Minun on pakko toimia näin, koska muuten menisin rikki sielusta. Olen jo tarpeeksi rikkinäinen muutenkin, en halua enää sellaista.

Vierailija
22/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiin ei juuri ole luottamista. Harvassa on ne ihmiset, joihin voi luottaa ja vielä harvemmassa ne joilta voi hädän tullen saada apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virheellinen ja puutteellinen ihminen itsekin. En onnistu toimimaan aina hyvin, en tosiaankaan.

Viestini teille kaikille ihmisille jotka tällaisia mietitte on kuitenkin tuo. Että älkää luopuko ihanteistanne. Ihmiset ovat mitä ovat, valitettavasti, maailma on paha paikka, ympärillämme, juuri täällä koko ajan. Ihmisessä on paljon alhaista ja epäonnistunutta.

Mutta ponnistelkaa ettette laskeutuisi samalle tasolle. Yritetään toimia omien ihanteidemme mukaisesti! Maailmassa on myös paljon hyviä ja epäitsekkäitä tekoja, koko ajan, ja aitoa lähimmäisenrakkautta voi löytyä yllättävistä paikoista.

Vierailija
24/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmä potkasee sua just sillon ku sitä ärsyttää, eikä suunnittele tekevänsä sitä ylihuomenna. Karjaset sille P****LE ja tilanne on selvitetty :)

Vierailija
25/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät ole ilkeitä tai pahoja, vaan väsyneitä, alistuneita, yksinäisiä, kokevat olevansa loukussa siinä omassa arjessaan...

Vierailija
26/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa usko ihmiskuntaan pettämään, kannattaa ensinnäkin lopettaa näissä netin sikakaukaloissa pyöriminen ja vaihtaa ala sellaiseen, joka on miesvaltaista. Yhtäkkiä asiat sanotaan suoraan eikä työntekoon liity mitään turhaa sosiaalista venkoilua.

Vierailija
27/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kukaan ei voi käyttää henkilökohtaisia asioitasi sinua vastaan ja jos puhut niin puhu vain hyvää.

Olen tämän nyt vasta oppinut kantapään kautta.

Viiltää ei voi jos ei ole mistä ottaa kiinni.

Vierailija
28/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain niin masentavalta, ettei puhuisi enää mistään omaan elämään liittyvästä. Olen avoin ja sosiaalinen ihminen kuitenkin.

Vierailija
29/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kukaan ei voi käyttää henkilökohtaisia asioitasi sinua vastaan ja jos puhut niin puhu vain hyvää.

Eli mitään ei saa puhua henk. koht. asioista paitsi positiivista?

Entä jos on möhlinyt ja puhunut negaa niin voiko sen korjata puhumalla positiivista? Mä olen möläyttelijä ja sitten siitä se lähtee. En mä vuodata kellekään negatiivisia asioita mutta muuten. Eli pitää tehdä ryhtiliike parempaan.

Vierailija
30/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla avoin ja sosiaalinen ja silti jättää kertomatta raha-mies-jne huolet, jos niiden kertomisesta seuraa harmia (esim. kantautuu pomolle että ei jaksa panostaa töihin kunnolla kun mies jätti jne). Se on vain fiksua. Ihmiset kun vaan on lörppiä.

Vierailija
31/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sanoa jopa simppelimpiä ihmisiä.

Vierailija
32/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on paljon oikeita kavereita tai on jossain harrasteryhmässä, missä ollaan kuin suurta perhettä.

Ja kun oikeasti siinä kaveriporukassa kaikki haukkuu toisiaan selän takana ja harrasteporukassa verisesti tapellaan kuningattaren paikasta.

Kaikki ihmiset on tuollaisia pohjimmiltaan, ei vain naiset, akateemiset tai muut ryhmät. Sad but true.

Vierailija
33/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun yli ei kävellä, samalla käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan asiallisesti. Ei ystävysty työkavereiden kanssa jne vaan pitää asialliset välit

Vierailija
34/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on luottamuksellinen työyhteisö, on hyvä jos kertoo esim. pomolle omista kuormituksistaan- huono pomo puukottaa, jos alaisella on kotona vaikeaa

ja on hyväntahtoisia ihmisiä ja on pahantahtoisia ihmisiä

jos on hyvä ja rakentava ja positiivinen työilmapiiri pahanilmanlinnut joko muuttavat käyttäytymistään enemmistön mallin mukaiseksi TAI VAIHTAVAT ORGANISAATIOTA

Vierailija
35/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa maailmassa käydään pudotuspeliä pienestä määrästä virkoja ja rahoitusta. Tohtoreita valmistuu enemmän kuin koskaan, eikä yliopistoihin mahdu lisää tutkijoita. Se on sama juttu joka alalla.

Vierailija
36/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. naisvaltaisella alalla 30 v työskennellyt

Vierailija
37/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa usko ihmiskuntaan pettämään, kannattaa ensinnäkin lopettaa näissä netin sikakaukaloissa pyöriminen ja vaihtaa ala sellaiseen, joka on miesvaltaista. Yhtäkkiä asiat sanotaan suoraan eikä työntekoon liity mitään turhaa sosiaalista venkoilua.

Miesvaltaisella alalla elämä on vaan yksinkertaisempaa :)

Vierailija
38/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole. Kieroilua ja selkäänpuukotusta tapahtuu myös muilla aloilla, mutta luulen, että kunnianhimo vaikuttaa asiaan. Itse en ole pahemmin kyynistynyt, kun en ole törmännyt itseäni koskeviin negatiivisiin juttuihin. Saattaa niitä olla, mutta en tiedä niistä, niitä ei siis ole.

Kyllä suurin osa ihmisistä on avoimia ja hyväntahtoisia, mutta se negatiivinen murto-osa saa enemmän huomiota, usko vain.

Vierailija
39/45 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole vallasta kysmys on helpompaa- voi keskittyä perustehtävään

ps miehet ovat suorempia

Vierailija
40/45 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tämän ketjun haulla "pettynyt ihmisiin".

Minä olin aikaisemmin, nuorempana, hyväuskoinen, sinisilmäinen, optimistinen ja uskoin ihmisiin, ystäviin, rakastettuihin, sukulaisiin ja niin edelleen. Katselin vanhempia kollegoita töissä, ja ihmettelin ja paheksuin heidän kyynisyyttään.

Kymmenen vuotta myöhemmin. Olen pettynyt ihmisiin. Naiiviuttani ja nuoruuttani käytti moni hyväksi. Anteliaisuuttani ja hyväntahtoisuutta samoin. Ottajia oli aina.

Sitten kun itse eräänä päivänä liityin tarvitsevien joukkoon, lähes kaikki katosivat. Mitäs annoit, sanottiin. Mitäs luotit, sanottiin. No, niinpä. Enää en luota enkä usko.

Silti: olen päättänyt, että toimin kuitenkin pääsääntöisesti edelleen niiden ihanteiden puolesta, joihin silloin uskoin ja uskon edelleen yleisellä tasolla. Olen rehellinen, vaikka se olisi näennäisesti tyhmää. Olen antelias, jos minusta tuntuu siltä, vaikka se toinen ei sitä arvostaisikaan eikä enää koskaan muistaisi. Olen hyvä, vaikka minulle ollaan pahoja.

Minun on pakko toimia näin, koska muuten menisin rikki sielusta. Olen jo tarpeeksi rikkinäinen muutenkin, en halua enää sellaista.

Aivan kuin minun kirjoittamani. Tuhottu ihminen olen. Päivä oäivältä yritän eheytyä. Liian kiltti ei elämässä pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän