Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autokoululussa ei opeteta kunnolla?

Vierailija
08.05.2010 |

Ajelin eilen töistä kotiin ja edessäni ajoi autokoulun auto. Nopeusrajoitus alueella oli 50 mutta körötteli reilusti alle 40 ja kaamee letka perässä. Ryhmittyminen risteykseen tehdään keskelle eikä siihen reunaan kun ollaan kääntymässä ja kukaan ei pääse ohi. Liikenneympyrässä väistetään liikenneympyrään tulevia autoja.

Nämä nyt kaikki vain eiliseltä matkalta. En yhtään ihmettele, että pelti rytisee kun autokoulun opit on tuota luokkaa....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eiköhän kaikilla se ekakin ajotunti ole.

Vierailija
2/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi tehdä sillä tavalla että ensin opettaa sen nuoren ajamaan ja sitten vasta pääsee ajamaan liikenteeseen.

Siinä on se autokoulukolmio perässä ihan sen takia että tiedät että kuskilla ei ole vielä korttia ja hän vasta HARJOITTELEE.

Vaikka ne asiat olisikin jo käyty läpi kuivaharjoitteluna niin se harvemmin silti onnistuu ensimmäisellä tai vielä toisellakaan ajotunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin vieressä. Jos tuollaiseen ei puututa niin eihän sitä silloi opikaan.

Minulle ainakin sanottiin ja neuvottiin. Vaudista huomauteltiin, jos siis meni liian alhaiseksi. Rymitttelyä harjoiteltiin jos ei mennyt oikein.

ap joka käynyt autokoulun noin 15 vuotta sitten.

Vierailija
4/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä päättelet että yhdessäkään Suomen autokoulussa ei opeteta kunnolla? Justiinsa...

Vierailija
5/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin vieressä. Jos tuollaiseen ei puututa niin eihän sitä silloi opikaan.

Minulle ainakin sanottiin ja neuvottiin. Vaudista huomauteltiin, jos siis meni liian alhaiseksi. Rymitttelyä harjoiteltiin jos ei mennyt oikein.

ap joka käynyt autokoulun noin 15 vuotta sitten.

Kaikilla se sanominenkaan ei heti alkuun auta kun ovat niin kipsissä että hyvä jos suoralla tiellä pystyvät ajamaan.

Vierailija
6/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvottiin. Jos vauhti meni liian hiljaiseksi niin sanottiin. Ja minä vastasin että en vielä uskalla tässä kohtaa ajaa lujempaa. Onhan sillä opettajalla siinä kaasupoljin joo, mutta ei liene kovin järkevää painella sitä jos toinen sanoo ettei uskaltaisi vielä lujempaa.

Ja mistä sinä päättelet että ne eivät harjoittele sitä ryhmittymistä? Sitähän ne juuri tekivät eilenkin kun satuit ajamaan perässä.

Ja ihan rehellisesti sanottuna, jos ollaan taajamassa ja kohta on sellainen että tietä ei ole levennetty ryhmittymistä varten niin minä ryhmityn keskelle tietä siksi koska inhoan niitä hulluja jotka puoliksi penkan kautta kurvaavat ohi kun olen kääntymässä.

Vierailija
7/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laitonta ajaa alinopeutta?

Vierailija
8/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että kuskina on ollut sellainen joka on ensimmäisiä kertoja ajelemassa? Ehkä se ei ole ympyrässä vain yksinkertaisesti ripeesti liikkeelle.

Mä olen usesti ajanut autokoulun auton perässä, jotkut ajaa hyvin ja joistakin huomaa että ovat ihan aloittelijoita vielä.

Mä en ikinä tööttäile autokoulujen autoille, mun mielestä se typerää, sehän saattaa vaan hermostuttaa entistä enemmän oppilasta.

Mä olen ajokortin saanut jo 20 vuotta sitten, mutta muista kun inssiä ajoin ja auto ei edes sammunut eräissä valoissa ja mun mielestä lähdin ihan kivasta liikkeelle, silti mun takana oleva töräytti torveaan. Onneksi mulla on ihana inssi-katsastaja joka tokas samantien "älä välitä idiooteista" :)

Vierailija
9/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan ajatetaan kymmeniä tunteja autokoulun kalliilla autolla ja opettajan kanssa, kun homma toimii aivan yhtä hyvin sillä, että käydään liikennesääntö- ja asenneoppi hakemassa koululta ja itseopiskellen ja ajaminen harjoitellaan itse. Liukkaan kelin harjoitteluun ratatreeni on hyvä.

Vierailija
10/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kokemuksesta. Ajoin kortin n. 3v sitten 18-vuotiaana ja minä olin todella huono sen kaasun käytössä. Matkalla kaupunkiajoon 300km päähän lähimpään kaupunkiin, me oppilaat ajoimme vuorotellen maantiepätkiä, ja lähellä sitä kaupunkia oli yksi moottoritiepätkä, jota sitten piti opettajan mukaan mennä kokeilemaan... No, minusta ei löytynyt uskallusta painaa tarpeeksi kaasua, opettaja sitten painoi.

Vierailija
11/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajokortin saanut jo 20 vuotta sitten, mutta muista kun inssiä ajoin ja auto ei edes sammunut eräissä valoissa ja mun mielestä lähdin ihan kivasta liikkeelle, silti mun takana oleva töräytti torveaan. Onneksi mulla on ihana inssi-katsastaja joka tokas samantien "älä välitä idiooteista" :)

mulla pyörä stumppas (yhden sun toisenkin) kerran liikennevaloissa, ja joku tööttäs. Mun aivan mahtava opettaja totes samaan tyyliin: sulla on valkoinen kolmio perässä, voit jättää tuollaisten idioottien tööttäilyt omaan arvoonsa. Rauhassa käynnistä.

Monta muutakin kertaa törttöilin ja ajoin liian hiljaa, mutta miten olisin voinut osata kaiken oikein? Miten olisin voinut hallita sekä liikenteen että pyörän käsittelyn kuin vanha tekijä? (Mulla ei siis ollut B-korttia alla.) Varsinkin kovempaa ajaminen tuntui aluksi ahdistavalta, kun autokoulun pyörässä ei ollut pleksiä (siis sitä ns. tuulilasia) ja kaikki tuuli tuli suoraan syliin. Omalla pyörällä oli jo helpompaa, mutta kyllä mä ajoin pitkään 90 km/h, koska mulla on sellainen pysty pyörä, jota tuuli riepottaa helposti, ja siihen kesti tottua kyllä.

Vierailija
12/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan ajatetaan kymmeniä tunteja autokoulun kalliilla autolla ja opettajan kanssa, kun homma toimii aivan yhtä hyvin sillä, että käydään liikennesääntö- ja asenneoppi hakemassa koululta ja itseopiskellen ja ajaminen harjoitellaan itse. Liukkaan kelin harjoitteluun ratatreeni on hyvä.

onko se ajoharjoittelun opettaja (vanhempi, puoliso, tms) hyvä opettamaan vai ei. Kaikki ei ole.

Vierailija
13/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin NIIN arka. Suorastaan pelkäsin autolla

ajamista. Ei olisi tullut ikinä mitään jos olisi itse pitänyt opetella, tai jonkun muun, esim. äitini tmv kanssa. Koska minua piti todella rohkaista, jopa painostaa. Olin aivan surkea ja todella kiitollinen että joku sai minut opetettua lopulta ajamaan autolla.

Ja kiitollinen olen myös siitä että nykyään on tuo kakkosvaihe ja liukkaanajo. Muuten en olisi varmaan ikinä alkanut ajamaan autolla uudestaan. Nimittäin päästyäni inssistä läpi en ajanut autolla kertaakaan ennen kun oli pakko suorittaa se kakkosvaihe. Nyt vuosi kakkosvaiheesta ajelen ihan mielelläni eikä se enää pelota.

Kaikki eivät ole virtuooseja syntyessään.

t. Kahden automekaanikon ja ralliakin ajaneen vanhemman lapsi, omena putosi todella kauas puista...

Vierailija
14/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistaisin omilta ajoilta että ei olisi ollut kuin kytkin ja jarru, ehkä muista väärin?

Vierailija
15/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistaisin omilta ajoilta että ei olisi ollut kuin kytkin ja jarru, ehkä muista väärin?

autoon asennetaan vain jarru. Autokoulun tilanteesta en tiedä.

Vierailija
16/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä opettajalla ollut kaasupoljinta, ainoastaan jarru ja kytkin.

Vierailija
17/17 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin perheen isän oli aikanaan opettanut ajamaan hänen isänsä ja mieheni olisi ollut valmis opettamaan myös meidän lapset ajamaan, mutta ainakin kaksi vanhinta kieltäytyivät kunniasta. Ei olisi kuulemma hermot kestäneet. Vieraan kanssa on helpompi harjoitella :D

Meidän kulttuuri nyt vaan näyttää olevan sellainen, että perheet eivät tee tätäkään asiaa yhdessä.

onko se ajoharjoittelun opettaja (vanhempi, puoliso, tms) hyvä opettamaan vai ei. Kaikki ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi