Jestas että mua ärppii ihmiset, jotka ei osaa alkellisempiakaan
äidinkielen alkeita! Esim. tumma tukkainen, rentoutumis yö, niimpä, ja listaa vois jatkaa loputtomiin....
Kommentit (21)
Ja siitä ymmärtää heti, mitä sillä tarkoitetaan.
Ärppii ei ole oikea sana.
ja toisekseen ap haluaa vain tässä tuoda esille omaa erinomaisuuttaan.
Kenelle tahansa voi tulla pieniä kielioppivirheitä, joten tuollaisista ärsyyntyvät ovat melkoisen ylikireitä ihmisiä.
en ymmärrä näitä menempä, teimpä, olempa jne.
Eihän noin kirjoittava henkilö kirjoita kuitenkaan menem, teim, olem, joten miksi ei huomaa virhettään?
Miksi kummassa muuttaa sen m-kirjaimeksi vain koska sanan perään tulee jatketta?
Ei voi ymmärtää ei
ihan samaa mieltä! Virheet ihan perusasioissa antaa ihmisestä niiiin tyhmän kuvan!
Olin niin onnellinen, kun poika toi äikänkokeen kotiin ja yhdyssanaosio oli mennyt viimeistä sanaa myöten oikein. :D Vuoden paras koe!
kun laitetaan sitä pilkkua joka väliin. Yleensä sinne mihin se ei todellakaan kuulu!
enään, sisarrus. Ja tietysti kaikista yhdys sana virheistä ;)
vanhenpien, kuullostaa
että tahtoisitte satuttaa fyysisesti näitä väärin kirjoittajia?
Ei minua häiritse.
En tosiaan ymmärrä, mistä tämä rappeutuminen juuri yhdyssanojen suhteen on lähtenyt. Niissä on niin äärettömän yksinkertaiset säännötkin.
Kuullostaa, niimpä jne. ovat ärsyttäviä ja typeriä virheitä, mutta niitä voi sentään perustella sillä, että puhuttaessa kuulostavat tuolta. Kukaan tuskin sanoo "astian pesu kone" erikseen?
Joskus siis on se pilkkukin paikallaan :D
Ärsyttääkö ne siinä määrin että tahtoisitte satuttaa fyysisesti näitä väärin kirjoittajia?
Ei minua häiritse.
Ennenvanhaan opettajia ärsytti virheet niin paljon että he löivät karttakepillä näpeille virheen tekijää.
Ei todellakaan ole!
Siinämäärin on yhdyssana.
Ei todellakaan ole!
se o maisteri etuoikeus ja vittu, jos joku haluu et kirjottele oikei ni siit pitää hei maksaa. emmä ilmatteeks ala sivistyst jakelee
T: pUnKkARi äIti
onse
Ei todellakaan ole!
"Ensi herne keittoa ja sitten täyte kakkua"
Huomasin saman. Vähän noloa. Ei taida hänellä itsellään olla pilkkusäännöt hallussa.