Onko kellään kokemusta kolmivuorotyöstä? jaksaa
tehsä? miten se häiritsee muuta elämää, onko vaikea sopeutua yövuoroon? meillä ei ole pieniä lapsia.
Kommentit (26)
että kun minun työpaikalla alkoi myös yövuorot (oon ravintelialalla) niin on pakko ollut kysyä vain: Mikä unirytmi?
Nukun silloin kun väsyttää, syön silloin kun on nälkä, mulla ei ole mitään rytmiä mistään, väsyttää kokoajan, LIHON kun syön niin epäsäännöllisesti. Ei tässä touhussa ole mitään järkeä ollut pitkään aikaan.
Aamuvuoroihin herääminen on yhtä tuskaa kun ehkä neljän-viiden pintaan on nukahtanut, jos on nukahtanut ollenkaan.
Uus työpaikka ois kiva. :o)
10vuotta ja rakastan sitä, joka viikko erilainen ja tykkään olla arkipäivänä joskus vapaana. Toki, ekat kaksi vuotta kesti ennen kun opin nukkumaan yövuoron jälkeen, heräsin aina 12-13 aikoihin ja se on liian vähän. On kolmen viikon aikana 3 yövuoroa putkeen, nukun silloin kello neljään asti kun muu jengi saapuu kotiin. Kaikki eivät tykkää, meillä on monilla toivomus että mahd vähän yövuoroja. En liho sen takia, syön vähemmän kun on yöputki menossa. Saan heti käännettyä rytmin takaisin. t kätilö
Viikkovapaat, pitkät vapaat silloin tällöin ja yövuorot on kivoja. Aamuvuorot on se huonoin puoli, mutta kyllä nekin jaksaa jotenkin. Syöminen on kyllä vähän lapsipuolen asemassa, syön silloin kun nälättää, joskus riittää pari kertaa viikossa. Kahvilla ja energiajuomalla pysyy pystyssä.
Ja ei hoitsun peruspalkalla elä varsinkaan täällä Helsingissä. Lisiä on pakko saada. Että vähintään 3-vuorotyö on pakollista, jos meinaa tällä alalla olla ja Helsingissä asua.
tykkään edelleen, vaikka oon kahden lapsen yh, joten käytännössä ei aina niin helppoa.
Suosittelen silti, arkivapaat on ihania ja lisät nostaa palkkaa mukavasti!
3-vuorotyötä olen itse asiassa tehnyt lähes aina, silloinkin kun lapset oli pieniä.
Pitkät viikkovapaat, enemmän lomapäiviä tällä alalla ja lisäksi erinomaiset lisät, joten palkkakin on hyvä. Lasten kanssa olemiseen jää paljon enemmän aikaa kuin tavallisessa aamuvuorossa, esimerkiks meillä ei ole koskaan tarvinnut kiskoa lapsia hirveessä kiireessä päiväkotiin arkiaamuina vaan ollaan saatu hyödyntää kotihoidontuki täysmääräisesti kun lapset on hoidettu kotona.
Jos puskee muutaman ylityötunnin saa helposti 6-7 päivän "miniloman", kun ottaa ylityöt viikkovapaista. Uniongelmia ei ole koskaan ollut, nukun silloin kun olen yksin kotona.
raskasta kolmivuorotyötä kun saa saman summan ja paljon enemmänkin ihan tavallisesta päivätyöstä! Kouluttaudu kunnolla niin sun ei tarvitse paiskia hommia epäinhimillisiin aikoihin.
mulle suurin ongelma ovat iltavuorot, sotkevat rytmiä. Pahin on ilta-aamuvuoroyhdistelmä. Öitä on pari kolmessa viikossa, eikä ne ole pahoja.
Sanotte että ette nyt tee iltoja ja piste. Ei työnantaja mitään sille voi.
Sain hyvin nukuttua yövuoron jälkeen. Iltavuoro oli kaikista tylsin, kun siinä meni jotenkin koko päivä..
Nyt taas kesäksi vuorotöitä, mutta vuorot ei vaihdu viikottain vaan ihan sikinsokin ja lapsi 2v. Saa nähdä kuinka se sujuu..
Voi katkaista vaikka määräyskirjan sitten.
Joihinkin töihin nyt vain kuuluu se, että siel
lä työpaikalla on joku ympäri vuorokauden.
Itse väsyin myös tuohon ja nyt viimeisen vuoden olenkin tehnyt pelkkää yötä. Mulle sopii paremmin tämä, on kuitenkin vaan yhtä vuoroa, vaikka nuo yöt välillä raskaita ovatkin.
istunko lattialle itkemään ja huudan työnanatjalle, etten tee iltoja piste??
Minäkin olen tehnyt sitä ja pitänyt kovasti. Pystyn nukkumaan milloin hyvänsä ja siksi se on helppoa. Se ei sovi sellaisille, joiden unirytmi on kymmenestä kuuteen, vaikka pommi putoais. Kälylle ei sovi edes kaksivuorotyö. Jos työvuoro loppuu kahdeksalta, hän menee kuulemma niin sekaisin ettei pysty rauhoittumaan nukkumaan illalla. Pitää varmasti paikkansa, mutta minusta se kuulostaa todella oudolta.
joka pistää napakasti välit poikki isovanhempiinkin, jos ne erehtyy tarjoamaan Nicoyampalle pullaa lauantaina ennen iltaruokaa haukuttuaan heidät ensin pataluhaksi.
Mitä varten te suostutte vuorotyöhön kun ei ole pakko? Sanotte että ette nyt tee iltoja ja piste. Ei työnantaja mitään sille voi.
raskasta kolmivuorotyötä kun saa saman summan ja paljon enemmänkin ihan tavallisesta päivätyöstä! Kouluttaudu kunnolla niin sun ei tarvitse paiskia hommia epäinhimillisiin aikoihin.
epäinhimillisiin aikoihin tehtävät työtkin on tehtävä..
mitä jos kaikilla tuommoisia toivomuksia? eihän se yksikkö (esim sairaalassa) pyörisi silloin... Saisi kyllä hakea toista työpaikkaa aika nopsaa jos tuommoisia vaatimuksia tulee...
t.anestesialääkäri
Kiitos kannustavasta tekstistäsi ; )
t.anestesialääkäri
kaikki mammat olis kiitollisia, kun anelääkäri ei olis tuikkimassa epiduraaleita iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä ;)
pystytkö nukkumaan päivisin. Minusta 2-vuorotyö on mukavin.