Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ollut lasiaisen tai verkkokalvon irtaumaa?? Miten oireili?

Vierailija
07.05.2010 |

Olen etsinyt oireisiini netistä "diagnoosia" ja johonkin tällaiseen ne ilmeisesti liittyvät.

Ensin minulla alkoi näkyä vasemman silmän näkökentässä sellainen valoläntti, joka liikkuu ylhäältä alas tai alhaalta ylös ja katoaa sitten näkyvistä. Tätä tapahtuu useita kertoja päivässä, yleensä hämärässä tai silmien liikuttelun jälkeen.

Nyt on alkanut ajoittain myös näkyä salamointia näkökentän reunoilla. Valot välkkyvät hetken aikaa ja katoavat.

Näitä oireita on ollut pari kuukautta enkä ollut niistä alussa huolissani. Nyt löysin kuitenkin ristiriitaisia tietoja siitä, kuinka kiireellisesti tällainen pitäisi hoitaa. Eli voinko varailla silmälääkäriaikaa esim. parin viikon päähän, vai onko jo kiire??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on lasiaisen irtauma. Kolme viikkoo välähdelly välillä vasemman silmän yläkulmassa esim. silmiä liikuttaessa tai päätä kääntäessä. Googletin oireet ja siitä epäily heräs. En oo menny silmälääkäriin ja en mene ellei nyt pahene tai sit tuu muita oireita tai jos jatkuvat kauan. Käsittääkseni muutamassa kuukaudessa pitäis mennä ohi.

Vierailija
2/4 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos soittaisit terveydenhuollon neuvontanumeroon? Ei tarvitse stressata ja miettiä itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasiaisen mukana voi irrota verkkokalvoakin ja se on jo pahempi juttu.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,2717,16464,16477

Vierailija
4/4 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkokalvon irtauma. Oireili, niin että kuvittelin näkeväni kuolleita :) Tummia hahmoja vilahti "sivusilmässä". Jos tuollaista epäilet, niin äkkiä lääkäriin! Itse menin silmälääkäriin alunperin ihan muiden oireiden vuoksi, mutta vaurioiden paljastuttua olin jo samana päivänä ensimmäisen kerran laseroitavana sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi