Tyhmä ongelma miehen kanssa!
Mieheni tulee humalaan jo kahdesta oluesta saati kolmesta. Hänen puheensa muuttuu epäselväksi ja keskustelu on vaikeaa, sisällöltäänkin. Minua se ärsyttää suunnattomasti, sillä yhdessäolosta ei silloin tule mitään. Asia toistuu kaksi kertaa viikossa, saunapäivisin. Näen ja kuulen heti, jos hän on juonut yli yhden oluen, sillä se tekee hänestä myös kömpelömmän. Äsken oli viimeisin tilanne, ja se meni riidaksi. Väitin, että olut on hänen suurin rakkautensa. Esim. seksistä on turha haaveilla, jos olen ärsyyntynyt miehen käytöksestä. Tunnelmaa ei oikein löydy. Mies taas pitää minua hirveänä sättijänä, joka ei arvosta sitä, että hän tekee paljon kotitöitä.
Tiedän, että kaksi tai kolme olutta ei ole paljon, mutta hänelle se on. Joku tulee humalaan kymmenestä oluesta, mieheni tulee kahdesta.
Toinen syy, miksi olen pyytänyt häntä juomaan vain yhden oluen on se, että meillä on teinipoika kasvamassa ja mallia ottamassa.
Pitäisikö minun pitää suuni kiinni vai pitääkö mieheni tyytyä yhteen olueen kerralla?
Kommentit (46)
pilata kuorsauksellaan ja käytöksellään toisen yöunet ja yhteisen illan? -ap, joka on tosi vihainen ja pettynyt lupauksen pettämisestä
On ikävää, jos yhteinen ilta menee pilalle, mutta sellaisen järjestämisenhän pitäisi olla miehenkin tahto. Sen pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen. Se että nainen "ei salli" tai "ei anna" tai "ei päästä" kuulostaa mun korvaan aivan järkyttävältä. Mietin, että mitä jos mies puhuisi minusta samaan tapaan: "Joo mä en enää ollenkaan päästä sitä kahville kavereiden kanssa, kun se kuitenkin on aina pidempään kuin mitä oli puhe ja syö jonkun leivoksen ja lihoo tai pahimmassa tapauksessa ostaa jotain vaatetta matkan varrelta ja tuhlaa rahansa..."
Ja mitä kuorsaukseen tulee: mun mies kuorsaa aina, ja joskus joudun pyytämään sitä vaihtamaan huonetta tai menemään itse muualle, jos tuntuu, että en saa nukuttua.
pilata kuorsauksellaan ja käytöksellään toisen yöunet ja yhteisen illan? -ap, joka on tosi vihainen ja pettynyt lupauksen pettämisestä
En ole koskaan määrännyt kieltänyt miestäni juomasta tai tekemästä yhtään mitään, vaan kertonut, mikä vaivaa minua ja mitä toivoisin. Kokonaan lopettaminen oli mieheni oman pohdinnan lopputulos. Juuri siksi minusta tuntuukin kurjalta, että ne olivatkin vain sanoja. -ap
Alkoholismi ja kahvittelu on kaks aivan eri asiaa.
Meilläkään ei juoda alkoholia. PISTE.
Ja minä en viestissäni vastannutkaan sinulle, vaan sille "en salli" -tyypille... Ja siihen sinä sitten kommentoit, ja kommentistasi sai sen kuvan, että olet samoilla linjoilla sen tyypin kanssa.
En ole koskaan määrännyt kieltänyt miestäni juomasta tai tekemästä yhtään mitään, vaan kertonut, mikä vaivaa minua ja mitä toivoisin. Kokonaan lopettaminen oli mieheni oman pohdinnan lopputulos. Juuri siksi minusta tuntuukin kurjalta, että ne olivatkin vain sanoja. -ap
kaks olutta vielä meni, mutta kolmannen jälkeen oli jo ihan huppelissa ja sössötti ja puhu mitä sattuu, eli ei puhettakaan mistää henkevistä keskusteluista... hän on urheilullinen normaalipainonen mies, ei vaan kestä paljoa alkoholia.
joten uskon kyllä että ap:n mieskin voi humaltua kahdesta...
Seuraavana saunapäivänä mies joi kuitenkin yhden oluen (ja ruoan kanssa kaksi lasia viiniä)ja seuraavalla kerralla eli eilen kaksi olutta. Samaa sössötystä oli ilta. Yön hän kuorsasi ja minä taas heräilin ja valvoin. Pahinta on kuitenkin se, että miehen sana ei ollut minkään arvoinen, enkä minä ole hänelle edes kahden oluen uhrauksen arvoinen. Siltä nyt tuntuu. Hän perusteli oikeuttaan kaljan juomiseen sillä, että hän tekee valtavasti kotitöitä. Miten minä perustelisin oikeuteni selvään mieheen? Minusta hän käyttäytyy kuin selkärangaton valehtelija. Ja noin pienen asian vuoksi. On aika arvoton olo. -ap
Siis kaksi olutta ja sinulta menee yöunet. No olet kyllä aika nipo suoraan sanottuna.
yöunet menevät järisyttävän kovan kuorsauksen takia. Juotuaan ne pari olutta mies ei herää, vaikka tönin ja käsken kovalla, varmaan naapuriin kuuluvalla äänellä, häntä heräämään. Minä taas en saa unta sohvalla, joten valvon joka tapauksessa. -ap
sähän oot niin täydellinen kuitenkin.
Jos miehesi tykkää ottaa muutaman ja rentoutua, niin en näe siinä mitään väärää. Ei kuitenkaan ole kyse mistään rapajuoposta kuitenkaan. Relaa vähän tai sitten sun täytyy etsiä täysraitis ukko. Monelle perheelliselle alkoholi kuitenkin suo hiukan rentoutumista.
rentoutumiskeino. Olut voittaa kuitenkin minut. -ap
Onko sulla ehkä kokemuksia alkoholistivanhemmista tai aiemmasta alkoholistimiehestä, miksi huomaat nuo humaltumisen merkit ja ne ärsyttää?
Huomaan humaltumisen siitä, että en saa miehen puheesta selvää ja hän puhuu töksäyttäen ihan hölmöjä lauseita. Emme voi siis jutella. Olemme riidelleet aiheesta jo vuosikaudet. Minä taidan olla se toiseksi rakkain miehelleni, sillä hän ei tee myönnytystä. -ap
Meillä seitsemänä. Ja viikonloppuisin reilusti, siis reilusti. No arvattavasti en tykkää. Rahasta tiukkaa ja se olut maksaa.
Joten lohduttaa en osaa. Yritän vain peitellä perheemme tilannetta, isä on alkoholisti.
Ai sinä et salli? Mä olen aina ihmetellyt, että onko näitä ihmisiä todella olemassa, jotka kuvittelevat että aikuista ihmistä voi kieltää tekemästä jotain. Sinä et varmaan myöskään päästä miestä tapaamaan kavereitaan? Lasketko hänet joskus ulos kuitenkin, vai pidätkö ihan neljän seinän sisällä?