Tyhmä ongelma miehen kanssa!
Mieheni tulee humalaan jo kahdesta oluesta saati kolmesta. Hänen puheensa muuttuu epäselväksi ja keskustelu on vaikeaa, sisällöltäänkin. Minua se ärsyttää suunnattomasti, sillä yhdessäolosta ei silloin tule mitään. Asia toistuu kaksi kertaa viikossa, saunapäivisin. Näen ja kuulen heti, jos hän on juonut yli yhden oluen, sillä se tekee hänestä myös kömpelömmän. Äsken oli viimeisin tilanne, ja se meni riidaksi. Väitin, että olut on hänen suurin rakkautensa. Esim. seksistä on turha haaveilla, jos olen ärsyyntynyt miehen käytöksestä. Tunnelmaa ei oikein löydy. Mies taas pitää minua hirveänä sättijänä, joka ei arvosta sitä, että hän tekee paljon kotitöitä.
Tiedän, että kaksi tai kolme olutta ei ole paljon, mutta hänelle se on. Joku tulee humalaan kymmenestä oluesta, mieheni tulee kahdesta.
Toinen syy, miksi olen pyytänyt häntä juomaan vain yhden oluen on se, että meillä on teinipoika kasvamassa ja mallia ottamassa.
Pitäisikö minun pitää suuni kiinni vai pitääkö mieheni tyytyä yhteen olueen kerralla?
Kommentit (46)
Minä olen nimittäin kanssasi samaa mieltä, ja mun mielestäni aikuisen ei pidä esiintyä humalassa lastensa nähden. Sillä, tuleeko humalaan 2 vai 20 oluesta, ei ole merkitystä, vaan sillä, että tulee humalaan tietystä määrästä, jolloin ennen sitä pitää lopettaa.
Tietysti tähän joku totuuden torvi toitottaa, että kyllähän lapset pitää totuttaa vähän humalassa ja huppelissa olevia aikuisia näkemään, näkeväthän ne niitä kuitenkin jossain. Mun mielestä se ei kuitenkaan ole lasten omien vanhempien tehtävä totuttaa lapsia niihin humalaisiin ihmisiin, vaan vanhempien tehtävä on olla lasten tukena ja turvana - myös silloin, kun lapsi joutuu totuttautumaan siihen humalaa örveltävään juoppoon vaikkapa bussipysäkillä.
Mun mielestä on siis kohtuullista olettaa miehen lopettavan siihen yhteen, jos sen enempi kerran johtaa humalaan. Jos se on miehelle mahdoton tehtävä, miehen on syytä katsoa peiliin ja miettiä, miksi on niin tärkeää saada juoda kaksi tai kolme saunaolutta, miksei se yksi riitä. No, meillä on alkoholikysymys ratkaistu niin, että kumpikaan vanhemmista ei juo lasten läsnä ollessa, ei saunaolutta eikä muutakaan alkoholia. Minä nyt olen muutenkin lähes täysin absolutisti, käyttämäni alkoholin määrä on suurinpiirtein luokkaa siideri puoliksi mieheni kanssa joka toisena saunapäivänä (iltana, kun lapset ovat jo nukkumassa/huoneissaan sängyissään) eli joka toinen viikko. Mies lipittää autuaana sen yhden oluen kerran viikkoon. On joskus ottanut enempikin, mutta sitten on oppinut muistamaan seuraavan päivän krapulan ja miten kiva yhdistelmä se on aikaisen heräämisen kanssa.
Kuin teinitytöllä. Vaikka joisin kuusi olutta osaisin puhua normaalisti.
Mies ei ole pieni. Meillä nyt vain on tämä ongelma, vaikka kaikilla muilla ei olekaan. -ap
jos siitä menee juovuksiin. Tarviiko kenenkään vetää kännejä kotona kahdesti viikossa?
Jossain.. Vetää kaksin käsin siitä kun kerrankin on saanut luvan juoda peräti pari kaljaa. Niin mäkin varmaan tekisin tuossa tilanteessa.
Tiedän, että monella on asiat huonommin, mutta silti oma tilanne ärsyttää. -ap