Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jonkun vauva oppinut kävelemään enenkuin on osannut nousta itse tukea vasten ylös?

Vierailija
05.05.2010 |

Milloin on opittu nousemaan itse pystyyn ja miten?

meillä tyttö 10kk on jo kuukauden päivät kävellyt tukea vasten ja sormesta kiinni pitäen, nyt kävelee jo pitkät matkat itsekseen.

Ryömii, mutta ei konttaa eikä nouse itse istumaan eikä seisomaan.

Neuvolassa kehoitettiin välttämään tuota seisomaan nostamista, että vauva saataisiin kiinnostumaan pystyyn nousemisesta itse.

Yritänkin mahdollisimman paljon saada vauvan viihtymään lattialla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti konttauksen sanotaan olevan tärkeä vaihe.kehittää aivopuoliskojenyhteyttä. jotkut kuitenkin jättää sen väliin.

Vierailija
2/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on adoptoitu, joten ei varmasti mennyt ihan tavallisen kaavan mukaan.

Osasi kuitenkin meille tullessaan kävellä puita pitkin, mutta ei kontata, nousta pystyyn tai istua ilman tukea. Ikää oli 8 kk. Emme itse asiassa olisi tienneet tästä, jos siitä ei olisi sijaisperheessä kerrottu. Itse emme lasta seisottaneet (paitsi kerran oli pakko kokeilla, että voiko tosiaan pitää paikkaansa, etä osaa kävellä puita pitkin :D).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan niin, että lapsi oppi ensin nousemaan pystyyn ja kävelemään tukia pitkin ja vasta sitten istumaan lattialla.

Vierailija
4/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti ei koskaan kävellyt tukea pitkin. Hän pönkäsi 11 kk vanhana itse keskellä lattiaa kyykystä pystyyn ja lähti siitä pikkuhiljaa kävelemään. Toki käveli tuettuna jos esim. kädestä kiinni pidettiin, mutta itse ei ollut kiinnostunut hyllynreunoista ym.

Poikamme taas ei koskaan kontannut polvillaan. Hän käveli neljällä jalalla kuten eläimet, siis kädet ja jalat suorina, ja silleen pääsi niin kovaa että alkoi kävelemään vasta 1v 3kk vanhana.

Että näin ne ovat lapset yksilöitä kehityksessäkin.

Vierailija
5/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuneiti piti saada kävelemään.

2 sisarusta meni istumaan lattialle n. 2metrin päähän toisistaan. Toinen nosti neidin pystyyn ja siitä sitten neiti tepsutteli toisen sisaruksen luo. Ikää tuolloin 7kk.

Meinas ettei konttaa, mutta sisarukset sitten opetti tämänkin jalon taidon pikkuselle kun ikää oli 8kk;)

Vierailija
6/6 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuneiti piti saada kävelemään.

2 sisarusta meni istumaan lattialle n. 2metrin päähän toisistaan. Toinen nosti neidin pystyyn ja siitä sitten neiti tepsutteli toisen sisaruksen luo. Ikää tuolloin 7kk.

Meinas ettei konttaa, mutta sisarukset sitten opetti tämänkin jalon taidon pikkuselle kun ikää oli 8kk;)

nyt kävelee pitkin asuntoa napakasti, tosin välillä saattaa horjahtaa joten pitää olla varuillaan.

Ryömimään oppi pari viikkoa sitten joten kai tuo tyttö hoksaa kohta miten noustaan itse ylös. Istumaan osaa melkein jo nousta, mutta on aika laiska harjoittelemaan...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi