Työterveyslääkäri antoi ymmärtää etten saisi enää sairaslomaa...
Olen ollut 4-vkoa sairaslomalla keskivaikean masennuksen vuoksi, sinnittelin ja sinnittelin useamman vuoden, paskaa satanut viim 5v niskaan niin työ-kuin yksityiselämässä, olen mm saattohoitanut läheiseni hautaan jne.
Nyt olisi ensivkolla töihin paluu, mutta en tiedä pystynkö sinne menään:((
Itkettää vain, voisin nuo lapsenikin joka päivä moneen kertaan listiä:´´(
Lääkitys alkoi 3vkoa sitten, eipä näytä auttaneen.
Kaiken kruunaa parisuhteen paska tilanne, ero aika lähellä, pian alkava työttömyys jnejne.
Olen vain ihan loppu, ei minkäänlaista motivaatiota palata 1,5kk ajaksi työpaikalle ja katsella niitä katseita varsinkin työpaikan ilmapiirin myrkyttäjänaisilta.
Välillä tuntuu, kuten nytkin, että olisi parempi kuolla pois.
Työterveyslääkärikään ei innosta asioimaan siellä enää, ei se tyttönen tunnu nuppiasioista paljoa tietävän ja kynsinhampain sain itkien anella lisää sairaslomaa kun siellä kävin 2-vkoa sitten.
En tiedä mitä tehdä, minkään kanssa:´´(
Kommentit (31)
joko niin että työnantaja kustantaa, tai sitten hakeudut julkiselle puolelle. Riippuu vähän työnantajasta sekä asuinpaikkakunnastasi miten asia hoituu. Mutta jos olosi on tuo, et missään nimessä kuulosta työkykyiseltä. Kerrot nämä ajatukset sitten vaikka terveyskeskuksen lääkärille, he ohjaavat kyllä eteenpäin.
Ja työterveyslääkäriinhän minulla on kuitenkin oikeus. Ja tietty oman tervkeskuksen lääkäriin, mutta en taas tiedä vaatiiko työnantaja tuon työterveyshuollon käyttöä..
Ap
Kuulema työtervyden psykiatrien ajat ovat täyteen buukattuina niille joilla ongelmia työpaikan ilmapiirin vuoksi ja minullahan se ei ole se ensisijainen syy tähän olooni.
Ap
tuntuu siltä että voisit vahingoittaa työssä jotakuta niin eiköhän psykiatrille pääse
lopeta se kotona rypeminen ja mene töihin niin alkaa se olokin parantua!
Millähän tavoin se huonoilmapiirisessä työpaikassa ravaaminen ja sitä kautta arjen helvetillisen rumban pyörittäminen tässä auttaisi???
Ap
Et ole koskaan tainnut nähdä masennusta lähipiirissä, saatika että olisit itse kokenut jotain sellaista? Aika ikävältä ihmiseltä kuulostat, osanottoni läheistesi puolesta.
Ja ap:lle sen verran, että kyllä sä sinne psykiatrille pääset kun sanot että jos ei apua ala tulla niin vahingoitat itseäsi. Aika paskamaista toimintaa työterveyslääkäriltä, mutta tuollaisia ne usein ovat. Vetävät ns. taloon päin.
Ymmärsinkö jotenkin oikein että sinulla on 1,5kk töitä jäljellä. Mitä sitten tapahtuu?
tosiaan on haitaksi. Töihin meno voisi saada sinut suosta ylös. Vaihda vaikka mielekkäämpään työhön joka on kevyempi ja matalapalkkaisempi?
sinun yksityiselämän ongelmistasi johtuvat asiat? Minusta on aivan selvää, että työnantajalla ei maksateta sitä, että miehen kanssa asiat eivät ole kunnossa.
Palkaton sairausloma olisi ihan OK eli saisit sen haluamasi loman, mutta ilman palkkaa.
vaikka vastaanotollakin itkin ja tilanteeni tuntui aivan toivottomalta, en saanut sairaslomaa. Menin sitten työpaikalle ja itkin ja puoliksi nukuin siellä. Sitten sain onneksi psykiatrilta ajan ja häneltä sain sairauslomaa. En tajua, miksi se lääkäri ei voinut sitä sairauslomaa silloin antaa, vaikka olin todella masentunut. Muutaman kuukauden sairasloman jälkeen aloin toipua.
Ap on jo suggeroinut itsensä niin vahvasti siihen, että ei töihin voi mennä, niin ei varmaan siellä pärjäisikän. Mutta se, että ei makaa sängyssä päivästä toiseen ja tulee muuta ajateltavaa voi tehdä todella hyvää. Joten nyt itseä niskasta kiinni ja ainakin kokeilemaan työntekoa!! Jos ei onnistu, niin sitten uudestaan lääkäriin. Mistä täällä Suomessa löytyy näin järjettömän paljon nuoria masentuneita? On kyllä varsinainen kansansairaus.
että voisit lapsesi listiä.
Et ole turvallista seuraa lapsillesi. Lapset ovat syyttömiä joten älä kohdista heihin kiukkuasi.
Yrität nyt vaikka neuvolaan jos lapset ovat alle kouluikäisiä ja sitä kautta saada perheellesi apua.
Ihan jo lapsiesi tähden. Pilaat heiltä monta huoletonta vuotta. Sähän jo tiedät mitä paskaa se elämä kuitenkin on.
Sä sanot itsesi irti ja menet oikealle lääkärille.
Sitten laitat asiat elämässäsi uuteen järjestykseen. Sä olet väsy.
Tämä vie aikaa, mutta hitaasti hyvää tulee. Sä olet ihan hyvä ihminen.
sen pitää ohjata sut psykologille, tarkistaa lääkitystä ja tarjota vaikka itse pidempiä keskusteluaikoja. Itse sairastuin keskivaikeaan masennukseen ja kaiken hoidon ja hoitoonohjauksen sain työterveyden kautta.
saikkua tipu niin putoaa päitä. Itsetuhoisuus on ehdottomasti otettava huomioon. Mitä lääkkeitä syöt, millainen annostus? Onko rauhoittavia käytössä?
pidä puolesi tai vaadi toista lääkäriä
lapset olleet nyt 6-vkoa putkeen sairaina.
En jumalauta tajua mikä flunssa pitää tuota yöt valvottavaa yskää yllä viikosta toiseen, ensin toisella sitten toisella ja siihen sitten märkivät korvatulehdukset ja viimetteeksi silmätulehdus viime viikolla ja nyt tänään toisen silmä ihan tulipunainen:(((
Ap