Miksi tytöt opetettiin aikoinaan?
Liian kiltiksi sillo 80-luvulla? Piti olla kiltti ihmisille jotka ei sitä ansaitse. Pojat sai tehdä mitä vaan. Niiltä ei odotettu mitään käytöstapoja varmaan. Sai pelata pelejä toisten tunteilla ja muulla. Vai tuleeko traumat ihmisille mistä? Lapsuudesta jossa oli tarkat säännöt ettei tunteita näytetä. Piti olla vahva. Silti piti olla nöyrä. Tuliko vanhempien käytöksen seurauksena lapsille jokin ennakkokäsitys miten toisia kohdellaan. Ite kärsin kai liiasta kiltteydestä. No olen myös kohtelias. Tosin niistä ei nykymaailmassa ole hyötyä. Kun näitä itseään täynnä olevia on liikaa.
Vasta aikuisena aloin oppia laittaa rajat ihmisten käytökselle. Kas kummaa ihmisiä tippuu elämästä. Kaikki halusi hyötyä minusta jotenkin. No sit parempi ilman niitä. Parempi olla yksin kuin huonossa seurassa. En etsi mitään enää. En edes rakkautta liikaa saanu turpiin sillä saralla. Kiitos niistä opetuksista. Keräsin vaan kaikkea vääriä ihmisiä vaikken ollut edes missään Tinderissä. Siellä niitä ongelmia vasta saisi. Jos muuten ei ole. Kaiken maailman sekopäät kukaan ei oo se mitä väittää olevansa. Niin moni heitti viä henkensä rakkauden takia.
Ehkä minun pitää ruveta myös 100%kä kusipääksi koska niillä pyyhkii hyvin aina.
Vai iskeekö Karma silti?
Kommentit (14)
Onko ap aika yksinäinen? Tai onko kaikki ok?
Elämä opettaa. Miksi en saisi olla katkera? Opin pettymyksien kautta. Annoin itselle anteeksi että voin jatkaa vihdoin elämää. Ei silti tarvi hyväksyä toisten tekoja vaikka antaa anteeksi. Eikä olla tekemisissä. Vaikka yritin ei tuu mitään. Liian syvät haavat vielä.
Miksi toiset saa enempi kuraa päälle ku toiset.
Itse olet joku blondi joka ollu suhteessa ikuisuuden ilman yhtäkään pettymystä?
Taidan olla aika yksinäinen. Pettureita ollu liikaa elämäs. Nyt vaan heitin lopullisesti muutamia pois elämästä. Turha repiä auki arpisia haavoja. Ei se auta mitään. Ehkä jossain olisi viä ihmisiä joihin voi luottaa. Niitä vaan harvassa enää. Henkistä taakkaa ei pois saa. Huumori auttaa pääsemään yli pahimman.
Pitää yrittää uskoa silti että hyvä voittaa vaikka tuskaa ollu liikaa.
Ja Karma lopulta palkitsee hyvät teot.
Ja ne jotka tekee toisille pahaa kohtaa tekojen seuraukset myös.
Olen kai yksinäinen. Kun en jaksa ihmisten osa todellista luonnetta. Ap
Ei oo kyse mistään alkoholista. Ihan selvinpäin olen. Mistä niin päättelit.?
Ehkä siksi, että kilttien ihmisten kanssa on mukavampi elää 🤔
Mistä tunnistaa naisen? Se syyttää omista ongelmistaan muita ihmisiä 100 % kerroista.
Sukupuoliroolit.
Niitä on ppetettu aina tavalla tai toiisella. Nykyään väljempää, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Ap opettele kirjoittamaan!
Ei opetettu kirioittamaan 1980luvulla tytöt opetettiin vain olemaan kilttejä
No onhan tuo totta.
Aikuisikä menee sitten siinä, että opettelee pitämään itsestäänkin huolta ja puolistamaan omia etuja.
Tajuamaan sen, mikä on itselle tärkeää.
Jos on kasvatettu sivuuttamaan omat tunteet,niitä ei osaa tunnistaa.
Onnea uuteen vuoteen.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo totta.
Aikuisikä menee sitten siinä, että opettelee pitämään itsestäänkin huolta ja puolistamaan omia etuja.
Onnea uuteen vuoteen.
T. Ei ap
Tarkoitat varmaan että puoltamaan omia etuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo totta.
Onnea uuteen vuoteen.
T. Ei ap
Tarkoitat varmaan että puoltamaan omia etuja...
Puolustamaan.
Et kyllä kauhean kiltiltä kuulosta. Pikemminkin ahdistuneelta ja katkeralta.
Kiltit tytöt ei valita ja on positiivisia ja reippaampia. Ihan luonnostaan.