Kuinka moni tekee miehelleen eväät töihin,lataa aamuksi kahvinkeittimen,
Laittaa puuro hiutaleet valmiiksi aamuksi lautaselle,tekee yksin kaikki kotityöt (koska mies tuo leivän pöytään,kuuluu minun tehdä omat hommani kun kerta kotiäitinä olen lapselle 1v):D?
Kommentit (83)
Lapset tarhaan ja eukot töihin laiskottelemasta. Kotityöt hoidetaan sitten yhdessä. Mitä nopeammin nainen palaa töihin, sitä tasa-arvoisempana suhde pysyy.
Mies tekee usein itse kaurapuurot koko perheelle ja keittää kahvit, kun herää usein aikaisemmin kuin minä. Meillä aamupalan tekee se, kuka ensimmäisenä ehtii.
Eväät mies tekee itse töihin.
Minä teen eväät miehelleni ja lataan kahvinkeittimen aamuksi. Ei se ole iso vaiva, vaan välittämistä. Keitän myös kahvit illalla, jos hän niin haluaa. Mies palvelee minua sitten vastaavasti, lämmittää saunan yms. Tee pieniä huomionosoituksia miehellesi, itse hyödyt siitä kuitenkin. Kokeile vaikka illalla "kulta, otatko oluen, voin tuoda sinulle". Voiko enää ihanampaa puolisoa olla...
Ei ole kyllä mitenkään "pakko", mutta haluan. Se on mielestäni toisesta välittämistä ja sen ilmaisemista.
Joskus pakkaan eväät jos miehellä on aamulla kiire. Kodin siivoan kyllä pääsääntöisesti ja pesen pyykit sun muut. Käyn yleensä kaupassakin ja laitan ruoan. Mutta kyllä mies tekee kotitöitä mitä jää ja hoitaa lasta, ja keittää aamulla kahvit ja puurot.
kun mies töistä kotiin tulee, on ruoka odottamassa.
Ei mieskään mulle eväitä tehnyt, kun töissä kävin ja hän kotona oli. Hän on aina halunnut tehdä omat eväänsä, kun tietää mitä haluaa. Samoin minä.
6
kyllä koen, että kodin siivoaminen on minun työni kun olen kotona, mutta päähomma on silti se lapsi. Siivoan kodin, mutta jos jonain päivänä jostain syystä en ehdi tai pysty tai jaksa, en ota siitä painetta eikä mieskään sitä minulle aseta.
Mutta kyllä minun mielestäni on minun tehtävä kotona ollessa tehdä leijonanosa kotitöistä ja hoitaa ruokahuolto myös.
Ei silti minusta vähennä tasa-arvoa jos mieskin osallistuu arjen pyörittämiseen töiden ohella, joutuuhan hän sitä tekemään sittenkin kun olen töissä taas.
Rakkautta on viedä miehelle kuppi kahvia tai pullo olutta, kun hän puuhastelee autotallissa tai pilkkoo puita pihalla. Arjen romantiikkaa eikä maksa paljon.
Minä siis teen,en pakosta vaan ihan miellyttämisen halusta ;) Toi oli osuvasti sanottu,kysyy mieheltä kulta haluatko oluen,voin tuoda tai haluatko että hieron sun hartioita?Aijai,kyllä mies tykkää!
Se pitää suhteen hyvänä ja hei oikeesti,mulla ainakin on niiiiin lomaa tämä kotona olo että ihan mieluusti vähän "passaan" miestä joka nousee 05.30 ja on kotona 16.30 fyysisestä työstä väsyneenä.
Ihan laitan mukaan päivälliseltä jäänyttä ruokaa, leipiä ja hedelmän. Ei iso vaiva. Mieheni vastaavasti tekee lasten iltatoimet sillävälin ja lukee sadun kun ei ehdi muuten lasten kanssa niin olla. Teen myös kaikki kotityöt roskien viemistä lukuunottamatta, mies taas on arkisin töissä 8-18 plus matkat.
Molemmat käydään lounaalla ulkona vaikka olenkin kotona. Teen kotitöitä miten pystyn pienten lasten kanssa. Kuitenkin yleensä tehdään yhdessä ja mies ja minä käydään kaupassa molemmat. Voi sitä toista muutenkin helliä, mutta meillä ainakin lapsista huolehtiminen on ihan täyspäivätyö ja tämän kyllä mieskin tietää ja on hyvillään, että sen teen.
Ap, sulla on varmasti onnellinen mies ja sehän tietty heijastuu koko teidän perhe-elämäänne.
Vaikka joka suhteessa on aina ala mäkiäkin,tekipä eväät toisen puolesta tai ei :D Mutta kunhan heitin tänne, koska tiedän että varmaan suurin osa ei tee,ihan vaan vinkkinä miten pienillä asioilla voi ilahduttaa toista,tietysti tämä riippunee siitä pitääkö mies tälläsitä itsestään selvyytenä ja osaako arvostaa ;)
esim. eilen, kun mies makasi jo sängyssä ihan puoliunessa ysiltä ja sillä herätys puol kaks. Mielestä vain huomaavaista ja huolehtivaa huomioimista.
Siis silloin kun olin kotiäitinä. Ihania vuosia olivat ne koko perheelle. En halunnut että mies olisi tuhlannut vähää vapaa-aikaansa kotitöihin vaan ennemminkin minun ja lasten kanssa oloon.
Laittaa puuro hiutaleet valmiiksi aamuksi lautaselle,tekee yksin kaikki kotityöt (koska mies tuo leivän pöytään,kuuluu minun tehdä omat hommani kun kerta kotiäitinä olen lapselle 1v):D?
Tai siis mies ottaa evääksi edellisen päivän ruokaa. Jonka minä yleensä olen tehnyt. Joten perjaatteessa teen hänen eväät :D Illalla jonpikumpi lataa keittimen ja mies ihan itse napsauttaa sen päälle. Aamupalaa ei syödä kun mies lähtee töihin jo ennen kuutta.
Siivouksen hoidan useimmiten minä. Mies kyllä tyhjentää astianpesukonetta ja pesee pyykkiäkin mutta minä laitan vaatteet kaappiin. Tänään imuroi, muuta ei suostu tekemään. Vihaa lattioiden pesua.
Olenko nyt uhrautuja koti-äiti kun hoidan "melkein" kaiken tässä huushollissa?
vaan teet työt mitkä sinulle kuuluu,jos siis kotona olet. Jos töissä olette kumpikin niin tuohan kuulostaa ihan kohtuulliselta jaolta. Musta on pikkasen kohtuutonta paasat miehelle että osallistuu kotitöihin jos itse on kotona päivät pitkät lasten kanssa ja mies raataa töissä!
jos on kotona lapsen kanssa niin olisi kohtuullista tehdä myös suurin osa kotitöistä eikä joku ruoan valmistaminen miehelle kovin suuri homma ole myöskään. Jos miellätte lapsen kanssa olemisen työnä niin kyllähän pph:tkin tekee ruoat ja siivoaa vaikka niillä on paljon enemmän vahdittavia.