Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tekee miehelleen eväät töihin,lataa aamuksi kahvinkeittimen,

Vierailija
05.05.2010 |

Laittaa puuro hiutaleet valmiiksi aamuksi lautaselle,tekee yksin kaikki kotityöt (koska mies tuo leivän pöytään,kuuluu minun tehdä omat hommani kun kerta kotiäitinä olen lapselle 1v):D?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäitinä kolmelle lapselle, en tosiaan tarvitse yhtä lisää. Ja kotityöt ja lapsenhoito on 50-50.

Eli miehesi käy siis töissä ja hoitaa kotona kuitenkin puolet lapsista ja töistä? Aika epäreilulta kuulostaa.

ja töistä tultuaan alkaa hommat on 50-50 (tai no, minä lähden usein kyläilemään, saleilemaan jne.), eikä edes valita siitä! :O mulla onkin aikas ihana mies... Osaan minä sitä hellyyttäkin osoittaa, jos sille päälle satun, mutta haastellinen vaimo ja nainen olen, se on tosi ;)

Vierailija
22/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päivisin kotityöt, hoidan lasten kuljetukset kerhoihin, käyn kaupassa, teen ruokaa, ulkoilen päivittäin ja leikin lasten kanssa (vähemmän tätä tosin) ja ehdin silti lukea lehden joka aamu, surffailla koneella ja katsoa tv: tä. Päiväuniaika on omaa aikaani joka päivä, silloin en tee mitään muuta kuin jotain rentouttavaa (kuten nyt av: lla).

Ja kyllä, passaan mielelläni miestäni. En säännöllisesti, mutta aika usein. Tämä siksi, että hänellä stressaava työ ja koen itse pääseväni helpommalla kotona.

kotityöt, koska mies raataa töissä.

Riippuu tietysti töistä, mutta kyllä ainakin minun työpäivääni kuuluu aika paljon kahvi- ja ruokataukoja tai av:lla surffailua ;), paljon enemmän kuin minulla oli "taukoja" kotona lapsen kanssa ollessa. Silloin tein usein vauvan nukkuessa noita kotitöitä. Kyllä kotona olevallekin kuuluu päivän mittaan oikeus hengähtää. Joku voi tietenkin rakastaa kotitöitä niin, että haluaa kuluttaa ne hetket näihin töihin, mutta minusta lapsen kanssa kotona oleminen ei edellytä työssäkäyvän puolison passaamista.

Ilahduttaminen on tietysti mukava asia aina, mutta se ei liity peruskuvioon siitä, miten kotityöt jaetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D!!

Vierailija
24/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ehditään ennen töihin menoa kumpaakin...

Vierailija
25/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mies osaa ihan itse tehdä eväänsä. Vainko tässä nyt joku mamma efekti. Mies onkin nainut äitinsä kaksoisolennon ;)Naiset hei, älkää alistuko ihan mihin tahansa.

Vierailija
26/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies menee aamuvuoroon eli joka toinen viikko. Ihan omasta halusta sen teen.

Vierailija
27/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teillä on vaikka viikonloppuna joku monen tunnin meno, niin onko kotona sitten siistiä ja ruoka pöydässä kun tulette? Meillä ei ainakaan. Joten mieheni ei odota minulta muuta kuin että lapset on hyvin hoidettu.

Minusta on aivan selvää, että kun mies tulee töistä, niin se loppupäivä tehdään hommat 50-50.

Minusta te kuulostatte typeriltä orjilta ja miehenne aika sioilta, anteeksi vaan.

Toisen ilahduttaminen on tietysti kiva juttu puolin ja toisin.

Vierailija
28/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kuitenkin tehdä, jos siltä tuntuu, eikö?

Vierailija
29/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuinen ihminen osaa ja jaksaa itse tehdä aamupalansa sekä ruokaa itsellensä. Onneksi meillä ei moista passaamista odotetakaan. Menisi mies vaihtoon!!!

Kotitöitä joudun tietysti tekemään nyt kotona ollessani enemmän kuin mieheni, mutta vapaa-aika jaetaan ihan puoliksi. Samanlailla se mies vapaa-aikana tekee ruokaa, siivoaa ja hoitaa lapsia kuin minäkin. Ja hyvä näin.

Meillä hemmotellaan toisiamme sitten muilla jutuilla.... ja yhdessä mennään ulos syömään kun halutaan, että kumpikaan ei joudu ruokaa tekemään.

Vierailija
30/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teillä on vaikka viikonloppuna joku monen tunnin meno, niin onko kotona sitten siistiä ja ruoka pöydässä kun tulette? Meillä ei ainakaan. Joten mieheni ei odota minulta muuta kuin että lapset on hyvin hoidettu. Minusta on aivan selvää, että kun mies tulee töistä, niin se loppupäivä tehdään hommat 50-50. Minusta te kuulostatte typeriltä orjilta ja miehenne aika sioilta, anteeksi vaan. Toisen ilahduttaminen on tietysti kiva juttu puolin ja toisin.

Vierailija
31/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mies tai nainen. Herätä työhön lähtijän kanssa samaan aikaan ja tehdä tälle aamupala sekä eväät. Siinä ohessa voi valmistella vauvan aamupalaa tai siivota.

velvollisuus?

Mä jatkan unia kun mies lähtee töihin. Saatan sähistä, että liiku hiljempaa jos kolistelee :)

Vierailija
32/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laittautuu nätiksi ennen työpäivää koska kauneus kuuluu ammattiin. Helposti menee 2 tuntia laittautumiseen.

On kätevämpää että herään hänen kanssaan ja laitan aamiaisen sekä eväät. Saan myös kätevästi omaa aikaa ennenkuin vauva herää.

Vierailija
33/83 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me heräämmekin yhtä aikaa, joten juon itsekin sitä keittämääni kahvia ja syön leipiä, jotka kumpikin tekee itse pöytään katetuista tarpeista. Mies käyttää kahvin keittämisen ja pöydän kattamisen aikana koiramme ulkona ja hakee lehden postilaatikosta. Sitten yhdessä syömme aamupalaa, luemme lehteä ja keskustelemme päivän uutisista, mielestäni paljon romanttisempaa ja parisuhteelle terveellisempää kuin päälle liimattu passaaminen. Jos itse en jostain syystä lähde töihin, en todellakaan herää keittämään miehelleni kahvia, sen sijaan käytän kyllä koiran ulkona sitten, kun herään. Sama toisin päin.

Jotenkin särähtää korvaan tuollainen "mies kehuu töissä, että hänellä on hyvä nainen" -argumentointi, oikeastiko ostatte miehenne arvostuksen passaamisella? Ja tuo termi "nainen", ihan kuin olisi kyse jostain autosta, eläimestä tai muusta omaisuudesta...

Vierailija
34/83 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teillä on vaikka viikonloppuna joku monen tunnin meno, niin onko kotona sitten siistiä ja ruoka pöydässä kun tulette? Meillä ei ainakaan. Joten mieheni ei odota minulta muuta kuin että lapset on hyvin hoidettu.

Minusta on aivan selvää, että kun mies tulee töistä, niin se loppupäivä tehdään hommat 50-50.

Minusta te kuulostatte typeriltä orjilta ja miehenne aika sioilta, anteeksi vaan.

oli koti siisti, pyykit pesty ja ripustettu kuivumaan, ruoka valmiina ja lapset tyytyväisiä kun isä oli puuhastellut heidän kanssaan koko päivän sekä yhteisiä leikkejä, että kotihommia.

Miesparka... niin alistettu. =(

Vierailija
35/83 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini teki aina, vaikka teki kyllä itsekin töitä niiden kaikkien kotitöiden lisäksi.

Oma mieheni ei juo kahvia, ei tarvi keittää kuin itselleni aamukahvit. Eväitä ei ota, käy yleensä syömässä jossain tai jos on sattunut jäämään jotain ruokaa yli edellisenä päivänä niin osaa ottaa purkin mukaansa aamulla lähtiessään. Ja olen kotiäitinä, lapsi alle 1v.

Mies myös siivoa kerran viikossa...

Vierailija
36/83 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt ymmärrän että tulee tehdä kun kotona lapsen kanssa on kun mies töissä, mutta jos aamulla mies haluaa kahvit niin herra on hyvä ja herää sen verran aikaisemmin että ehtii keittää ja hörpätä ne. En ikinä ole miehelleni tehnyt eväitä mukaan tms. En ole mikään orjapiiskuri sentään

Vierailija
37/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kyllä tosiaankaan lataa sitä kaffetta edellisenä iltana keittimeen. Kyllä minä sen aamulla keitän:)

Vierailija
38/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjettömyyden. Tasapainoinen perhe-elämä tulee näiden naisten itsekkyyden ja asenteiden vuoksi täysin mahdottomaksi.

JSSAP!

tää on jännä juttu. tasa-arvo heittää heti häränpyllyä, jos mies tekee naiselle jotain joka helpottaa tämän elämää tai vain on mukavaa. mutta toisinpäin se on täysin nounou. miehelle ei saa tehdä mitään mikä tuottaisi tälle mielihyvää, hänen elämäänsä ei saa helpottaa, eikä näyttää tälle että välittää ihan vain arkisilla toimilla.

Vierailija
39/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsokaas osoitetaan välittämistä pienissä ja vähäpätöisissä arkisissa asioissa eikä kerran vuodessa huippuravintolassa. Ehkä siksi meillä niin ihanaa yhdessä onkin. :)

Vierailija
40/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihanaa toisesta välittämistä!

Mutta nalkuttavien mammojen mielestä näköjään täysin turhaa.