Kuinka moni tekee miehelleen eväät töihin,lataa aamuksi kahvinkeittimen,
Laittaa puuro hiutaleet valmiiksi aamuksi lautaselle,tekee yksin kaikki kotityöt (koska mies tuo leivän pöytään,kuuluu minun tehdä omat hommani kun kerta kotiäitinä olen lapselle 1v):D?
Kommentit (83)
mies on aina osannu huolehtia itsensä, jopa pyykit ja silitykset, ihan ilman keskusteluja ja patisteluja... ja lapset hoidetaan yhdessä, ei siitäkään tarvitse keskustella.
eikä juo aamuisin kahvia. Leipäpalansa saa itse voideltua.
En tod tee kaikkea, vaikka olenkin lapsen kanssa kotona.
Paljon kyllä, mutten kaikkea.
vaan teet työt mitkä sinulle kuuluu,jos siis kotona olet. Jos töissä olette kumpikin niin tuohan kuulostaa ihan kohtuulliselta jaolta. Musta on pikkasen kohtuutonta paasat miehelle että osallistuu kotitöihin jos itse on kotona päivät pitkät lasten kanssa ja mies raataa töissä!
Ja siis mies ei todellakaan imurin varteen usein käy. Jako toimii hyvin koska mies huomaa kun alkaa oma pinna kiristyä ja voimat loppua. Silloin astuu remmiin ja hoitelee kotitöitä. Muuten saa kyllä nauttia vaan lasten kanssa olosta ja minä hoidan arjen. :D
Ei se ole pyytänyt eikä odota, mutta tykkään tehdä sen onnelliseksi:) Laitan sille useimmiten aamupalan ja kahvin ja eväät töihin. Jos joskus harvoin ei huvita niin ei sekään haittaa. Hoidan kahta lastamme kotona ja miehelle on aina ruoka vamliina odottamassa kun tulee kotiin. Mies on ilmoittaunut myös että saan jatkaa kotona oloa vaikka hoitovapaa loppuukin jos itse niin haluan. Joten saatan sanoa itseni irti. En silti kuormita itseäni kotitöitllä vaan meillä käy siivooja säännöllisesti. Aiemmin tein Uraa, isolla kirjaimella, mutta mielestäni kahta uraa ei preheeseen mahdu ja olemme todella onnellisia juuri näin. Juurikin viime perjantaina mies toi minulle kimpun tulipunaisia ruusua -ihan yllättäen. Olemme onnellinen perhe.
Olen Vaimo, en Äiti sille miehelleni! Kyllä se osaa itsekin huolehtia itsestään!
kokenut kotihommia hankalana. samaa jouduin tekemään, kuin töissä olin, mutta silloin aikaa oli huomattavasti vähemmän.
joten kyllä, voin jopa ladata kahvinkeittimen illalla valmiiksi ihan vaikka mies sillä aikaa istuisi katsomassa televisiota. eipä tuo minua rasita.
kun olen töissä, kotihommat jaetaan molemmille. kun toinen on kotona, hän tekee suurinpiirtein kaiken. lasten kanssa olo ei meille kummallekaan koskaan ole koskaan ollut mikään rasitus. molemmat olemme olleet vuorollamme kotona hoitamassa vauvaa riippuen työtilanteesta.
keittimeen happanemaan? mahtaa olla hyvää kahvia?
Mies osaa kyllä huolehtia itsestään. Ostaa lounaansa työpaikan kahvilasta.
ei se ole sitä, että mies ei OSAISI eväitään tehdä tai kahvinkeitintä ladata, vaan että minä teen sen hänen puolestaan häntä miellyttääkseni. Osaisin minäkin lämmittää saunan tai imuroida meillä kotona, mutta kiva, että mies tekee sen. Antaa olla, ei jaksa enää ratakiskoa vääntää .... Kiva oli muuten tänään kaupassa, kun mies halusi maksaa vaateostokseni, koska hän halusi miellyttää minua! Eli suurta etua eväiden teolla ja keittimen lataamisella.
sama kai tuo onko ne suppilossa säilössä vai purkissa.
sama kai tuo onko ne suppilossa säilössä vai purkissa.
jos hän viikonloppuisin tuo minulle aamukahvin vuoteeseen? osaan kyllä hakea sen itsekin, mutta hän tuo sen ihan omasta halustaan. hänen mielestään se on osoitus välittämisestä.
tai siksi että näin "kuuluu tehdä" kuten ap viestissään totesi. Minäkin miellytän miestäni, vaikkapa suuhoidolla tai tekemällä sen lempiruokaa mutta en koe että mun töihini kuuluisi laittaa sille kahvia suppiloon joka ilta.
jos hän viikonloppuisin tuo minulle aamukahvin vuoteeseen? osaan kyllä hakea sen itsekin, mutta hän tuo sen ihan omasta halustaan. hänen mielestään se on osoitus välittämisestä.
hienopieru! fyfan, onko nämä purut olleet purkissa vai paketissa .... suhteuta hyvä ihminen, nyt on sota-aika!
tää on jännä juttu. tasa-arvo heittää heti häränpyllyä, jos mies tekee naiselle jotain joka helpottaa tämän elämää tai vain on mukavaa. mutta toisinpäin se on täysin nounou. miehelle ei saa tehdä mitään mikä tuottaisi tälle mielihyvää, hänen elämäänsä ei saa helpottaa, eikä näyttää tälle että välittää ihan vain arkisilla toimilla.
parisuhteet ovat onnellisempia - ne joissa toinen halutaan tehdä onnelliseksi (ja todennäköisesti erittäin paljon vastavuoroisesti) vai ne "jossa ei todellakaan."
silloin on tietty sama vaikka purut laittaisi suppiloon jo edellisenä päivänä.
Miehelle pitää narista ja vittuilla.
OT: Suomessa juotava "kahvi" on niin pahaa, että ihan sama vaikka taskussaan kantaisi jauhoja. Kokeilkaa vastajauhettua tummapaahtoista kahvia, on ero kuin yöllä ja päivällä.
M ies meni seitsemäksi töihin , nousin kahvin keittooon ja eväitten tekoon.Takaisin sänkyyyn jos lapset nukkuivat. N yt mies keittäää kahvit ja laittaa aamupalan ,tykkään nukkua pitempäään.