Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuorikate, pitääkö rikkaruohot pois??

Vierailija
25.04.2010 |

Meillä vadelmapensaiden alla kasvaa ihan heinää ja kun se on tuolla pihalla ihan näkyvällä paikalla, ajattelin siistiä sen kuorikatteella. Valtava urakka kääntää maa.. ajattelinkin, että jos oikaisisi ja laittaisi vaan paksun kerroksen kuorikatetta puskien juurelle. Tukehduttaako se heinän vai onko pakko kääntää maa?? Neuvoja kaipailisin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun kitket ja laitat katetta.

Vierailija
2/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että laitat pensaiden alle ensin sanomalehteä, jonka läpi rikkaruohojen on vaikeampi kasvaa (usko pois, kasvavat senkin läpi mutta vähemmän) ja sanomalehden päälle reilu kerros kuorikatetta. Tämä on paars ja toimivin kikka, jos tosiaan haluat siitä heinästä eroon. Pelkkä kate ei siihen auta, vaan heinä tulee läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kääntää tuo heinikko ja kerätä rikkaruohojen juuret pois. On ihan tiiviinä mattona tuo heinä tuolla puskien alla vai riittääkö vaan kunnon kerros kuorikatetta tukahduttamaan heinikon?

Vierailija
4/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä vinkki. Tulikin jo vastaus tuohon kohtaan 4..

ap

Vierailija
5/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laittaisitkin tuon sanomalehtikerroksen, mikä edottomasti kannattaa, niin jos sitä heinää on oikein reilusti, niin kyllä niiden juuret on syytä nyppiä pois. Kun nýt tämän kerran teet perusteellisen työn niin säästät vaivaa tulevina vuosina.

terv. kolmonen

Vierailija
6/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen päälle kuorikate. Tai sitten tarpeeksi paksu kerros sitä sanomalehteä.

Osa heinästä ehkä puskee sieltä läpi, mutta ne on helppo nyppäistä pois.

Itse ainakin olen sen verran laiska, etten jaksaisi alkaa heinänjuuria kaivelemaan.

Vierailija
7/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit muhii siellä katteessa. Voi jopa tappaa jotkut kasvit.

Vierailija
8/8 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tulee muutenkin herkästi virustauteja ja katkaistut oksat tulee hävittää polttamalla ettei taudit leviä.