Halpashampoot yhtä hyviä kuin kampaamoshampoot - saksalainen tutkimus
Saksalaisen tuotetestausäätiö Stiftung Warentest vertailee Ylen mukaan säännöllisesti eri shampoomerkkejä. Säätiö julkaisi uusimmassa lehdessään vertailun 18:sta eri shampoosta, jotka oli tarkotettu rasittuneille hiuksille.
Vertailun mukaan hyvinkin halvalla voi löytyä shampoo, jolla saa aikaan yhtä hyvä tuloksia kuin huippumerkillä. Yksi vertailun parhaista shampoista oli Lidlin myymä Cien Repair & Care, joka Saksassa maksaa 0,69 senttiä pullo. Se sai yhtä hyvät arvosanat kuin kampaamoissa myytävä L'Oreal Professional Seriesin Absolut Repair. Pullo Absolut Repairia maksaa kuitenkin 20 Cien-pullon verran.
- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders Ylen mukaan. - Hyvän shampoon saamiseksi ei tarvitse käyttää kovinkaan paljon rahaa.
Saksalaistutkijoiden mukaan yhtäkään testatuista shampoista ei voinut pitää huonona.
Kommentit (50)
750 ml pullo maksoi viime vuoden heinäkuussa 13,50€ ja siitä on vielä puolet jäljellä vaikka mulla on pitkät hiukset.
kanssa - siksi en suostu maksamaan pelkästä nimestä tai merkistä!!
kampaamon shampoot on minun hiuksille liian hoitavia ja latistavat hiukset, ja rasvoittavat ne nopeammin. Halppishampoolla hiukseni ja päänahkani voivat hyvin:)
Halvalla saa hyvää, kun löytää ne helmet sieltä. Siellä on huonoa ja hyvää, ihan kuten kalleimmissakin kampaamotuotteissa. Itse löysin tähän mennessä parhaan sarjan mun hiuksille ja se on TreSemme.
Mulle ainakin tulee finnejä markettien halpis tuottteista,olen nyt 6 kk käyttänyt hoitolakosmetiikkaa niin ei enään ole finneistä tietoakaan edes menkkojen aikana...
En sit tiedä onko hygienia huonompi näissä halpis tuotteissa vai mikä ne finnit aiheuttaa,kaikki niveasta lidlin voiteisiin testattu.
sampoota, siis päänahka reagoi. Muuten käy mikä tahansa missä ei ole hoitoainetta samassa.
Samoin kasvot reagoivat kovasti jos vaihdan yhtäkkiä voidetta, mutta tottuvat alle viikossa uuteen.
omaisuuksia turhasta. Olen iät ja ajat käyttänyt eläimillä testaamattomia shampoita, joita saa luontaistuotekaupoista ja en todellakaan huomaa hiuksissa yhtään mitään eroa siihen aikaan kuin olin ääliö ja ostin kampaamotuotteita.
Selvää on se, että silikoni tekee hiuksista liukkaat - sitähän on noissa Elvitaleissa yms, mutta itse en halua, että fleda menee liimana päätä pitkin.
miehelle hilseongelmaan vanhaa kunnon Tervashampoota, itse käytän saman sarjan Erittäin hienoa suomalaista shampoota. Ennen olin tarkka ja käytin vain kampaamon tuotteita, olen lopettanut sen kauan sitten.
tervashampoota ja Herbinaa. Sama pätee hoitoaineisiin, vain Erittäin hieno suomalainen ja Herbina käyvät. Sama koskee hoitoaineita. Oli muuten yksi vielä, sellainen sinivalkoinen pullo, litteä. Muuten kutisee pää ihan sairaasti ja hilseilee. Noissa ei ole silikonia.
Kai vastaavat kampaamotuotteetkin kävisivät joissa ei ole silikonia, mutta olisi tosi typerää maksaa itsensä kipeeksi kun kaupasta löytyy hyvät shampoot :)
sellaisia markettiaineita joissa ei ole silikonia. Sitä ei ole kampaamotuotteissakaan.
Mistä ihmeestä sä tämmösen käsityksen olet saanut ettei olisi? Joissakin (hyvissä) tuotteissa silikoni ei ole heti ekana INCI:listassa vaan tuotteessa on enemmän hoitavia ainesosia. Eikä silikoni automaattisesti ole pahasta, niitäkin on erilaisia.
Entäs TRESemme? Lasketaanko se markettituotteeksi?
Sopii nimittäin minulle.
Riippu myös paljon hiuksista. Esim Paul Mitchel kampaamosta ei sovi mulle ollenkaan, mutta toisaalta ei sovi myöskään kaupan Elvital, Garnier ym. Käytän kaupan XZ-merkkiä. Fudge olisi mulle kampaamon sarja, mutta en raaski kuin silloin tällöin.
Tietenkin. Markettishampoilla tulee hyvät hiukset. Paitsi jos käyttää jotain ällöttävän hajuista, kuten fructis. Normaali tuoksuton tms, niin hyvä tulee. On täysin järjetöntä maksaa kampaamotuotteista.
Kyllähän niitä halvempia käyttäisi ihan mielellään, kun on pitkä tukkakin ja shampoota kuluu. Tällä hetkellä maksan purkista vähän yli 10€. Ei ole montaa muuta shampoota, jota voisin käyttää, koska saan karmean päänahan ihottuman miltei kaikista.
on taas vissiin palstalla ollut liikaa vääriä aloituksia kun pitää nostaa ikivanhoja 7 vuoden takaa
Miksi šampoissa on vitamiineja yms., kun hiuksethan ovat kuollutta materiaalia, ei niiden ravitsemisesta ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs TRESemme? Lasketaanko se markettituotteeksi?
Sopii nimittäin minulle.
No lasketaankohan?
- Mr. Tokmanneu, nice to see you!
- Mr. Tres-Aime!
Vanha ketju mutta ihan kiinnostavaa asiaa. Minulla om hartioille ulottuvat luonnonkiharat hiukset. Hius on ns lasimaista ja liukasta. Olen jo varmaan 15 vuotta käyttänyt Panthenea. Aina välillä olen testannut kampaajien suosituksesta jotain merkkituotteita, mutta aina palannut Pantheneen. Sopii minulle.
shampoita ja hoitoaineita mitä on vastaan kävelly, mut aina mä lopulta päädyn ostaan taas Erittäin Hienoa Suomalaista. Se on ainaki mun hiuksille ehdottomasti paras mitä mä oon tähän asti löytäny.
Mul on kans pitkät hiukset, melkein vyötärölle. Ne on sellasta kiiltävää ja sileää ja liukasta laatuu, ei ihan suorat, aika taipuisat.