Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, varakkaat perheet!

Vierailija
03.05.2010 |

Joilla ei ole rahahuolia. Tienaatte miehesi/vaimosi kanssa hyvin.

Näkyykö varakkuus ulospäin? Ostatteko mitä haluatte, vai mietittekö tarkkaan hankinnat?

Miten opetatte lapsille rahankäyttöä?

Paljonko tienaatte yhteensä kuukaudessa?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, meillä mies tienää n. 4000e/kk brutto. ja minä äitiysrahaa n. 1000 e/kk. meillä on velkanen asunto, 2 uutta autoa, 3 lasta ja pidän meitä onnekkaina ja aina ollaan voitu ostaa mitä tarvitaan. Ei me rikkaita olla, mutta toimeen tullaan mainiosti. Eli mitä ne "rikkaat 12000e/kk" tekee kaikilla rahoillaan? ja tarviiko ihmisen oikeesti tienata niin paljon?

Vierailija
122/152 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät ole vaativia eivätkä saa kaikkea, mitä haluavat.

nettotulot yhteensä 11.500 €/kk lapsilisineen ja vuokratuloineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12000 €/kk käytettävissä ja kyllä sitä meneekin, autoihin ja lapsiin yms.

en aio kieltää työnantajaani maksamasta mulle hyvin.

Vierailija
124/152 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kyllä löytyy ihan oma noitten liisattujen lisäksi.

Vierailija
125/152 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaja, joka kirjoitti lapsensa 600 € kuukausirahasta! Täytyy olola provo, edes rikkaat ei maksa tommosia summia lapsilleen!

Vierailija
126/152 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta edes kuvitella, että miltä tuntuisi saada 12 000. Olemme siis köyhiä, mutta onnellisia. =)

Vierailija
127/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme sijoituksia jatkuvasti, tästä ei tiedä kuin isäni. Lapsillamme on sijoitusvarallisuutta. Ovat niin pieniä, etteivät saa viikkorahaa. Leluja ostamme harvoin. Käytämme ihan tavallisia vaatteita. Matkustamme kun haluamme, mutta emme pröystäillen. Ruokakaupasta ostan parasta. Olen aatteiltani vihreä.

Eikö aatteiltaan vihreä lahjoittaisi luonnonsuojeluun tms. kaiken ylimääräisen mitä tarvitsee? Miksi lasten isoisä on sijoituskuvioissa mukana?

Miksi monelle vastaajalle ylipäätään on jaloa ja "parempaa" tienata paljon ja olla käyttämättä&näyttämättä sitä ulospäin?

Vierailija
128/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei näy muuten kuin joku saattaa arvata siitä että olen hoitovapaalla mutta silti on laajennettu taloa isolla remontilla. Säästeliäästi eletään muuten, isot hankinnat harkitaan tarkoin ja ostetaan aina laatua. Lapsille ei ostella paljonkaan leluja eikä lellitä kauppareissuilla, vaan saavat lahjaksi, ja ansaitsevat jollakin tavalla lelunsa (esim siivous tms auttaminen). Tavallisissa vaatteissa kuljetaan, ostelen paljon kirppariltakin. Lahjaksi annetaan aina laadukasta tavaraa ja esim joululahjat ovat usein kalliitakin muillekin kuin omalle perheelle.

Vierailija
129/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoisin vaan sita harhakuvitelmaa etta varakkaiden elama olisi jotenkin huoletonta tai etta rahasta ei tarvitsisi huolehtia. Oma kokemukseni on USA:sta joten taalla ei ole mitaan turvaverkkoa jos nyt meidan taloudessa joku romahdus tapahtuisi, ehka se osaltaan vaikuttaa siihen etta mitaan huolettomuuden tunnetta ei synny, mutta on kylla jotenkin vaikea uskoa etta huolettomuutta olisi muuallakaan. Varsinkin jos ihmiset ovat omalla tyollaan ansainneet varakkuutensa niin kylla sen sailyttamisesta ja kasvattamisesta on huoli! Meilla on nettotulot n. $14,000 kuukaudessa, mies on yksityisyrittaja ja mina palkkatoissa. Kylla meilla ainakin on jatkuva huoli siita miten saadaan jatkossakin pidettya tulotasomme ja elintasomme tassa saavutetussa asemassa ja viela saada se kasvamaan kun menotkin tuntuvat kasvavan koko ajan.

Vierailija
130/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin merenrannalla, ajamme uusilla autoilla ja minä olen kotiäitinä niin kauan kuin se on lapsille paras vaihtoehto. Mieheni tienaa n.4000e kk. Meidän rahamme ovat suvun rahaa, perittyä, mutta emme törsää mihinkään ja olemme nuukia kaiken suhteen. Vaatteet ovat yleensä hyvälaatuisia enkä käytä rihkamakoruja tms. mutta ihan cittarissa käymme ostoksilla ja yksi ulkomaanmatka riittää/vuosi :) Lapset kasvatamme arvostamaan työntekoa ja ymmärtämään rahan arvon.

Vierailija
131/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan sitä mitä huvittaa, matkustellaan paljon ja kalliisti jne. Toisaalta meidän talo ja autot ei ole mitään erityisen näyttäviä, ykkösauto on kallis mutta siitä on poistettu merkit joten sitä ei tiedä kalliiksi muuta kuin paremmin autot tunteva. Tulot on varmaan jotain 6000-7000 e kuussa nyt kun olen kotona lasten kanssa ja tuosta vähän enemmän sitten kun palaan töihin.

Vierailija
132/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin vasta tänään että joku antaa lapselleen 600e/kk kuukausirahaa. No, me ei todellakaan anneta kuin pari kymppiä, eikä anna kukaan muukaan täällä meillä päin. Ja sekin summa lasten täytyy "tienata". Vaikka meillä käy siivoja kerran viikossan, niin lapset siistivät oman huoneensa aina ja osallistuvat muutenkin perheen yhteisiin töihin, kuten haravointi, ruoan teko, pesukoneiden täyttö ja tyhjennys yms.

Ja mitä taloihin tulee, asutaan seudulla, jossa omakotitaloja on todella vähän. Joten tämä meidänkin "arvoasunto" voi toisista näyttää aivan oudolta: 70-luvun paritalo :-)

Autot ovat myös ihan "tavallisia". Toinen vähän pienempi ja ehkä tehokkaampi, toinen isompi - ja kuten yksi miespuolinen kolleegani totesi: "ei kai sun miehes oikeesti suostu tuolla ajamaan?"

Vierailija
133/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla nakyy varakkuus ulospain siten etta asumme todella hyvalla ja kalliilla alueella, isossa talossa, autoja on 3 (meilla on au pair), ne ovat kaikki hyvia merkkeja. Kaytamme aika paljon merkkivaatteita (ja mina merkkilaukkuja), mutta valtan mitaan ihan kovin helposti tunnistettavaa merkkia koska en tosiaankaan halua nayttaa proystailijalta. Kotimme on sisustettu high-low tyylilla eli on niin kirpputoriloytoa kuin kalliimpia design huonekaluja sulassa sovussa. Matkustamme pari kertaa vuodessa, syomme paljon ulkona. Minulla on ranteessa kallis merkkikello, miehella myos. Mutta tama kaikki on meidan elinpiirissa taysin normaalia joten ymapristostamme emme erotu yhtaan mitenkaan, painvastoin, ymparillamme on viela paljon varakkaampia ihmisia. Kilpailuasetelma syntyy helposti mutta siihen ei saa lahtea mukaan...itseani helpottaa se etta olen Suomesta lahtoisin joten olen paljon enemman jalat maassa ja ajattelen paljon ihmislahtoisemmin kun moni ymapriston ihminen.

Vierailija
134/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkuuteen tarvitaan yleensä perittyä rahaa tai esim. onnistuneita yritys- tai asunto/kiinteistökauppoja tms; palkkatyöllä Suomessa on äärimmäisen vaikea vaurastua.

Vierailija
135/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvätuloisia mutta tällä hetkellä kaukana varakkaasta. Jos joskus 20-30 vuoden kuluttua saan perintöä niin sitten olen varmaan jossain määrin varakas, itsekin siinä vaiheessa kyllä eläkeläinen enkä siis esim. ison asunnon tarpeessa. Tuskin myöskään merkkilaukkujen.

Varakkuus ja hyvätuloisuus on eri asioita

Varakkuuteen tarvitaan yleensä perittyä rahaa tai esim. onnistuneita yritys- tai asunto/kiinteistökauppoja tms; palkkatyöllä Suomessa on äärimmäisen vaikea vaurastua.

Vierailija
136/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nelihenkisellä kaksilapsisella perheellä tämä tarkoittaisi 6 700 euron kuukausituloja. Tällaista summaa aika harvat tienaavat pelkillä palkkatuloilla"

Elämme kädestä suuhun PK-seudulla, lapsia 2.

Juoksevia kuluja kk: korkeat vero%, lasten pk-hoitomaksut

( yksityisellä yhteensä 700€, kunnan paikkoja emme lähiseudulta saaneet ), suuri asuntolaina, lähes tonnin sähkölasku per kk, vakuutusmaksut, autolaina, työhuonevuokrat, matkakulut...jne jne.

Vierailija
137/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10 kuukausitulot. Antaa toivoa :)

Me saamme miehen kanssa nettona yhteensä 4500 euroa kuussa. Mies on uransa alussa joten palkka tulee tuosta tulevaisuudessa huomattavasti nousemaan.

Mun palkka tuskin nouseee kovinkaan paljoa. Itse olen kuvitellut että suurituloiset perheet saa käteen noin 8000 euroa kuukaudessa.

Nykyiselllä rahalla selvitään hyvin joten täytyypä alkaa miettiä mitä kaikkea sitä lisärahalla hankkisi...

Vierailija
138/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettopalkoistaan? Progressiivinen verotus on tehokas leikkaamaan käteenjääviä tuloja.

Meillä yhteenlasketut bruttotulot on noin 12 000€/kk, käteen saadaan aika tasan 6000€/kk + meillä on yksi työsuhdeauto.

Jotta käteen jäisi yli 10 000€, niin bruttotulot kahdelta täytyisi olla 20 000€:n kieppeillä ja sellaisiin palkkatuloihin pääsee ehkä toimitusjohtajat eikä niitä paikkoja eikä palkkoja ole pilvin pimein pienten lasten vanhemmille.

Vierailija
139/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä "matkustamme muutaman kerran vuodessa". Luulisi nyt sillä varakkaimmalla väestönosalla jo jollain tavalla ekologinen omatunto kolkuttavan, mutta siltä ei vastauksien perusteella vaikuta. Koskahan oikeasti ihmiset alkavat vähentää lentämistä ja ainakin kaukomatkailua? Jotenkin olin siinä luulossa, että jokainen tiedostava ihminen on jo kyseenalaistanut ne Malesia/Uusi-Seelanti/Jaappani -reissut ja vähentänyt lentomailejaan.

Vierailija
140/152 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaamme ihan riittävästi, emmäkä tarvitsisi enempää. Asumme suuressa uudessa omakotitalossa ja ajelemme hyvillä autoilla (ihan tavallisia). Ostamme mitä tahdomme, tahdomme harkita tarkasti. Rahankäytön opettaminen lapsille "normaalia".

Ja tsadaa, tienaamme bruttona yhteensä 6000 e/kk, mikä on tietenkin tässä ketjussa aivan naurettava summa, mutta tuollakin rahalla voi elää ilman mitään rahahuolia.