Te, varakkaat perheet!
Joilla ei ole rahahuolia. Tienaatte miehesi/vaimosi kanssa hyvin.
Näkyykö varakkuus ulospäin? Ostatteko mitä haluatte, vai mietittekö tarkkaan hankinnat?
Miten opetatte lapsille rahankäyttöä?
Paljonko tienaatte yhteensä kuukaudessa?
Kommentit (152)
Mieheni ja minä tienaamme vuodessa suunnilleen 1milj. Molemmat ollaan sydänkirurgeja. Meillä kaksi autoa pihassa, yhteensä 600k. Meillä on iso kivitalo Helsingissä. Minulla ja tytölläni Louis Vuittonin ja Hermèksen laukkuja. Matkustelemme paljon, mm Monacossa ja Amerikassa.
Kommenteista päätellen, olen varakas, vaikka en itse edes ajatellut kuuluvani varakkaiden joukkoon.
Kuukausitulot 10.000-12.000€/kk netto, josta menee melkoinen siivu kiinteistöjen hoito- ja ylläpitokustannuksiin. Ja eletään ihan tavallista elämää. Autotkin on vuosia vanhat. Pari sijoitusasuntoa ja osakesalkkuja, joiden arvot ovat viime kuukausina laskeneet. Asuntona kaupunkikoti ja maatila. Velkaa ei juuri ole.
Emme elä röistäillen ja lapsetkin ovat siihen tottuneet, koska varallisuutemme on seinissä kiinni, eikä sieltä revitä ylimääräistä rahaa.
Toisaalta ihmettelen, miten 8000€ tai 12.000€/kk brutto voi elää "rikasta" elämää, kun vähennetään verot ja vähennetään varallisuuden hoito- ja ylläpitokustannukset, vaikka velkaa ei olisi.
Ollaan rikkaita. Tulot 400 000 e/v. Nyt miljoonatulot.
Ei näy ulospäin ja toivon, ettei kukaan tietäisi. Autot keskivertoja. Monta sijoitusasuntoa ja kolme huvilaa. Siis ollaan niin tavallisia kuin olla voi. Huviloista voitais luopua kun ei ehditä käyttää.
Ei kiinnosta törsäily yhtään. Lapset harrastaa ja vaatteet perusvaatteita. Opetetaan niitä ostamaan tarjouksista yms.
Muutama matka vuodessa.
En ole kiinnostunut muodista ja nytkin päällä sittarin 10 € pusero.
Siitä olen onnellinen, että lapset voi harrastaa. Ja että voidaan käydä yksityisellä hammaslääkärillä yms
Näkyykö varakkuus ulospäin? Luulisin että näkyy, meillä on molemmilla uudet hieman kalliimmat ja "eksoottisemmat" autot. Lisäksi lapsille ollaan aina ostettu autot uutena kun ovat täyttäneet 18 ja saaneet kortit. Omakotitalomme on hyvällä alueella ja se on iso. Pihasta löytyy allas. Kaupunkikotimme on Helsingin keskustassa ja muutama mökki löytyy, yksi Hangosta, toinen Turun saaristosta ja kolmas Lapista. Ulkomailta löytyy myös asunto-osake, jossa voi lomailla silloin kun huvittaa.
Ostatteko mitä haluatte, vai mietittekö tarkkaan hankinnat? Kyllä sitä tulee harkittuakin mitä ostaa, en osta mitään turhaa. Toki usein voi tulla satunnaisia mielihaluja saada jotain ja toki sen sitten voi ostaakin.
Miten opetatte lapsille rahankäyttöä? Olemme yrittäneet opettaa ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin kuin meillä ja että rahaa saadakseen pitää ansaita se. Olemme passittaneet lapset 14-vuotiaista kesätöihin.
Paljonko tienaatte yhteensä kuukaudessa? n. 50 000e nettona siis
No nyt alko tuntua köyhältä!
Vaikka luin vaan viimeiset viestit.
Me asutaan velattomassa 250 neliön omakotitalossa. Tulot nettona n 6000.
Voidaan matkustella monta kertaa vuodessa, lapset voi harrastaa mitä vaan. Autot vanhoja ja velattomia
Mutta köyhän lapsuuden tuoma säästäväisyys
Kuukausituloja en tarkalleen tiedä mutta minun ei tarvisi käydä ollenkaan töissä ja pärjättäisiin silti hyvin.
En vain viihdy kotona, pakko olla jotakin tekemistä.
Velkaa ei ole. Iso omakotitalo, mökki merenrannalla, kaksi autoa joista toinen pari vuotta vanha ja toinen vanhempi. Sekä juuri ostin kolmanneksi autoksi avoauton kesäkäyttöön.
Ulkomailla käydään kerran vuodessa.
Rahaa ei tuhlata vaan ostan kaupasta sen minkä tarvin. En kumminkaan kalliita merkkilaukkuja ym.
Lisäksi omistamme metsää ja peltoa.
Ja tämä kaikki on saatu aikaan kovalla työnteolla.
Itse olen aika rikas.Minulla on oma vene ja huvvila ja ihana vaimo ja kaksi poikaa. Itse tianaa todella paljon ja vaimoni ei ole edes töissä.Ja annan lapsilleni kaiken mitä he haluavat.
Bruttotulot reilut 11 000 e/kk.
En miellä meitä rikkaiksi, hyväosaisiksi kylläkin.
Velkaa pääkaupunkiseudulla olevasta isohkosta asunnosta toki on, samoin sijoitusvelkaa, mutta jos kaikki menee suunnitellusti, olemme alle 55v velattomia. Omistamme talomme lisäksi (josta siis vielä velkaa) kaksi autoa ja osuudet kahdesta mökistä.
Satsaamme lasten harrastuksiin. Emme matkusta joka vuosi. Silloin kun matkustamme, hakuamme kyllä korkealaatuisiin matkakohteisiin ja hotelleihin.
Tottakai katsomme mihin rahamme laitamme. Kaikkia ostoksia ei tarvitse harkita, mutta suurinta osaa mietimme tottakai. Välillä jää rahaa säästöön kunnes investoimme johonkin isompaan hankintaan tai tulee yllättäviä menoeriä, sitten taas aloitetaan puskurirahaston keräys.
Luottokortteja käytämme harkiten ja niiden velat maksamme aina kerralla pois.
Aiomme tukea myös aikuistuvia lapsiamme heidän opiskeluaikoinaan. Lapsillemme on aina opetettu, ettei raha kasva puussa.
RoosaThillman kirjoitti:
Mieheni ja minä tienaamme vuodessa suunnilleen 1milj. Molemmat ollaan sydänkirurgeja. Meillä kaksi autoa pihassa, yhteensä 600k. Meillä on iso kivitalo Helsingissä. Minulla ja tytölläni Louis Vuittonin ja Hermèksen laukkuja. Matkustelemme paljon, mm Monacossa ja Amerikassa.
Teettekö paljon iltapumppuja? Miten muut verisuonileikkaukset? Ovatko kaikki kohjut nykyään vaahdotushoitoisia? Otetaanko magnaa ylipäätään enää pois, eikö se pidä säästää graftiksi?
Meillä varakkuus ehkä näkyy talossa jossa on vähän yli 300 neliötä. Varsinainen omaisuus on kuitenkin 20 vuokra-asunnossa joita itse asiassa on kohta 5 lisää. Kaikki on omia. Emme ole pitäneet numeroa varakkuudestamme, ihan normaalia elämää eletään. Autoja ei ole eikä vuokra-asunnoista kovin moni edes tiedä.
Meillä varakkuus näkyy kaikessa talossa autoissa ja jopa lapsissa. Taloja meillä on yhteensä neljä Italiassa, Japanissa, jenkeissä ja Helsingissä. Autoja meillä on kuusi. Italiassa yksi avoauto, Japanissa kaksi maastoautoa, jenkeissä yksi maastoauto ja Suomessa avoauto ja maastoauto. Lapsemme saavat mitä haluavat niinkuin vaimonikin. Elämme loistavaa elämää.
ei käytä 11v meikkejä. aivan turhaa kasvavan lapsen itseensä laittaa kemikaaleja. iho on hyvä vielä lapsella tuossa iässä, on kaunis muutenkin.
tuo tyyppi joka tuon 600 euron jutun kirjotiti on provo. ei noin juntteja voi olla.
muut ketjun kirjoittajat asiallisia.