Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloako, varasin lääkäriajan terveysasemalle ja

Vierailija
03.05.2010 |

ko. oli ehkäisyasiaa kun minulle ei meinaa löytyä sopivaa.

Olin aivan sekaisin kun nimeni huudettiin ja lääkärinä oli lukioaikainen koulutoverini miespuolinen henkilö. Hän sitten sanoi eipä ollu nähty pitkästä aikaa jne...ajattelin miten ihmeessä tämä asia selvitetään. Olipa fiksu koulutoveri joka sanoi minulle että jos haluan voi tehdä minulle sisätutkimuksen yms. tai siirtää lääkäriajan toiselle lääkärille. Päädyin toiseen lääkäriin, mitä itse olisitte tehneet, tietty lääkärinä hän sen tekee mut kuitenkin

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan saisi sanoa noin. Vanha tuttavuus pitää ohittaa, jos potilas ei itse ota sitä puheeksi.

Minun opiskeluaikainen tuttavani otti minulta papa-näytteen ja toimi, kuten pitääkin. Itse otin loppuvaiheessa tuttavuuden puheeksi.

En jäisi lääkärille, joka toitottaa vanhaa tuttavuutta heti kättelyssä.

Vierailija
2/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vakiogyneni(mies) lapsi tulee samalle luokalle omani kanssa joten olen nyt häneen törmännyt useamman kerran yhteisissä vanhempainilloissa. En ole mikään superhäveliäs mutta mieluiten pitäisin vähän etäisyyttä gynekologiini... siis niin että pysyttäisiin vaan niissä lääketieteellisissä ympyröissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittu tuon lääkärin kannalta. Tunnisti sinut ja huomasi, että tulit vaivautuneeksi. Hienosti toimittu.

Vierailija
4/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanha tuttavuus kuuluu noteerata jo ihan potilaankin mukavuuden vuoksi!

Lääkäri toimi aivan kuten kuuluukin.

ei koskaan saisi sanoa noin. Vanha tuttavuus pitää ohittaa, jos potilas ei itse ota sitä puheeksi.

Minun opiskeluaikainen tuttavani otti minulta papa-näytteen ja toimi, kuten pitääkin. Itse otin loppuvaiheessa tuttavuuden puheeksi.

En jäisi lääkärille, joka toitottaa vanhaa tuttavuutta heti kättelyssä.

Vierailija
5/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan saisi sanoa noin. Vanha tuttavuus pitää ohittaa, jos potilas ei itse ota sitä puheeksi. Minun opiskeluaikainen tuttavani otti minulta papa-näytteen ja toimi, kuten pitääkin. Itse otin loppuvaiheessa tuttavuuden puheeksi. En jäisi lääkärille, joka toitottaa vanhaa tuttavuutta heti kättelyssä.

Leikkiä, ettei tunne toista??

Vierailija
6/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä toimittu. Mä en tosiaan alkais siinä tuttuni edessä levittelemään yhtään mitään. Mä oisin tehny niin kun sinäkin ap.

Vierailija
7/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuoruusaikainen tuttu oli neuvolalääkärin sairaslomasijaisena. Se ei osannu tietenkään nimestä yhdistää, kun mulla miehen sukunimi ja minä en tiennyt, että sillä kertaa on sijainen, ennen kun se kutsui sisään. No, kun menin sisälle lääkäri ensimmäisenä sanoi, että ei sisätutkimusta tarvi tehdä, ellen halua.

Vierailija
8/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi toimi ihan oikein. Ammattitaitoinen lääkäri on myös hienotunteinen.

Vierailija
9/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aivan opinnoissa opittua :) Kuuluu samaan kastiin muun vaitiolovelvollisuuden kanssa. Itse noudatan, mutta tiedän, että kaikki eivät.

4

Vierailija
10/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siis on mies, ja on ollut meikäläisen jalkovälissä ammattisyistä useasti. Nykyisin heppu on esim. neuvolalääkärinä meillä joskus, ja minusta on lähinnä hupaisaa ajatella, että tuokin mies on meikäläisen värkkiä monet kerrat tiirannut. Ei minua ainakaan haittaa yhtään. Pillu kun pillu.

Vierailija
11/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa osoittaa tuntemistaan ellei potilas sitä itse osoita.

Näin meille opetettiin.

Vierailija
12/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa hoitohenkikökunta ei saa osoittaa tuntemistaan ellei potilas sitä itse osoita. Näin meille opetettiin.

Mutta jos se 'tuttu' on asunut lapsuutenne samassa rakennuksessa ja olette olleet samalla luokalla 12 vuotta ja muutenkin pyörineet yhteisissä porukoissa lapsuuden ja nuoruuden, niin on kyllä tosi kornia ruveta esittämään ettei tunne toista.

-ohis.

Vierailija
13/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aivan opinnoissa opittua :) Kuuluu samaan kastiin muun vaitiolovelvollisuuden kanssa. Itse noudatan, mutta tiedän, että kaikki eivät.

4

Vierailija
14/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuullut, ettei muka saisi tuntea. Varsin omituista olisi leikkiä, ettei ole ikinä nähtykään.

Vierailija
15/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sitä, mitä opinnoissa on opetettu ja opittu ja mitä itse noudatan :D Tiedän kyllä olevani tiukimmasta päästä mitä tulee vaitiolovelvollisuudenkin noudattamiseen, mutta se on minun moraalini ja etiikkani mukaista.

Ja tietysti tutut tietävät, missä työskentelen ja hakeutuvat sitten halutessaan muualle lääkäriin, mutta puolituttujen kanssa tulisi toimia noin.

4

Vierailija
16/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienotunteinen voi olla, eli en tervehdi, jos potilas ei tervehdi ensin. Mutta sitä ei kyllä lääkäriopinnoissa opetettu, että pitäisi vaieta kahdenkeskisessä tilanteessa, jos toisen tuntee. Minusta tuo lääkäri toimi hyvin, ellei huudellut jo käytävällä: Ai sinä täällä. on siitä koulusta jo aikaa... Ei ole pakko katsoa haaroväliin ! Tuotakaan en kyllä usko. Tämä taas osoittaa, että toiset osaa ajatella ja toiset ei.

Vierailija
17/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhun aloituksen mukaisesta tilanteesta eli lukioaikaisesta koulutoverista tai siihen suhteiltaan verrattavissa olevasta tuttavasta. Eli en puhu nykyisistä ystävistä, työtovereista, sukulaisista taikka edes naapureista, joiden kanssa on itsestäänselvyys tuntea myös vastaanotolla. Ja hekin tietävät työpaikkani ja tosiaan hakeutuvat muualle, jos eivät hoitooni halua.

4

Vierailija
18/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa osoittaa tuntemistaan ellei potilas sitä itse osoita. Näin meille opetettiin.

ULKOMAAILMASSA ei saa osoittaa että tuntee, tyyliin kauppakeskuksessa moikata. Tottakai omalla vastaanotolla saa sanoa tuntevansa....

Vierailija
19/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaan on itse osoitetettava tuntevansa. Lääkäri tai hoitaja ei saa itse osoittaa ensin, että "moi, mitä vanha koulukaveri".

Näin se menee vaitiolovelvollisuuden mukaan.

Olen itse esim. otatuttanut papakokeen vanhan koulukaverin toimesta ja hän toimi kuten pitikin. Ei osoittanut tuntevansa vaan teki työnsä. Jälkeen päin kun näimme, ei huudellut, että juu, sun pimppas oli ihan röpelöinen.

Eli potilas tekee aloitteen siitä jos tuntee. Jos ei osoita tuntevansa niin hoitohenkilökunta ei saa tehdä aloitetta ja alkaa muistella, että säähän oot se mun luokkalainen, jota tykkäsin kiusata kun olit niin läski.

Itse asiassa hoitohenkikökunta ei saa osoittaa tuntemistaan ellei potilas sitä itse osoita. Näin meille opetettiin.

Mutta jos se 'tuttu' on asunut lapsuutenne samassa rakennuksessa ja olette olleet samalla luokalla 12 vuotta ja muutenkin pyörineet yhteisissä porukoissa lapsuuden ja nuoruuden, niin on kyllä tosi kornia ruveta esittämään ettei tunne toista.

-ohis.

Vierailija
20/22 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanoton ulkopuolella saa moikkailla potilaitaan :D

Koska olen näin hienotunteinen ;) niin varovasti kysyn, että mitä ammatteja te vastaanväittäjät edustatte? Moniko teistä on lääkäri (no tietysti jokainen :D ) ja mistä valmistunut?

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän