onko itsekästä jos ei hanki henkivakuutusta, haali omaisuutta tms jolla maksaa hautajaiskulut?
minusta on outoa että vanhemmillani ei ole omaisuutta, ei rahaa tms. ovat eronneet, kerran kysyin ihan vitsillä äidiltäni (asuu vuokralla) että miksi ei ostaisi omistusasuntoa, etai edes osaomistus jotta kun kuolee niin pystysin maksamaa hänen hautajaiskulut hänestä saadulla perinnöllä, minusta hänen pitäisi ottaa edes vakuutus joka kattaisi nämä.
me ainakin miehen kanssa ostettiin oma asunto myös osaksi sitä varten että lapsille pitää jäädä perintöä edes millä maksaa kunnon hautajaiset ja muutenkin vähän rahaa, oisi törkeetä asustella vuokralla koko elämä ja tuhlata rahat niin ettei tilille jäisi montaa euroa kun kuolee.
eikös hautajaisetkin maksa monta tonnia?
Kommentit (7)
ja jos vainaja on varaton, yhteiskunta maksaa ainakin arkun ja myös hautapaikankin.
henkivakuutus olisi ihan hyvä olla. Ihan sen takia, ettei jälkeläisten/muiden omaisten tarvitsisi miettiä miten hautaus/muut kulut hoidetaan. Kyllähän niitä kuluja tulee muustakin kuin hautajaisista.
Eihän sen henkivakuutussumman tarvitse olla mikään jättisuuri. Mut jokainen tietysti päättää itse mitä pitää tärkeänä. Mulle se vaan on tärkeää ettei omaisteni tarvitse kantaa huolta rahasta kuolemani vuoksi.
sedälle sossu kustansi arkun, hautapaikan ja pienen hautakiven. Hän aikoinaan sanoi, et häneltä ei jää rahaa perinnöksi eikä ketään jätetä maanpäälle mätänemään.
hautajaiskulut laitetaan vähennyksinä vainajan perunkirjaan..
On se kyllä itsekästä. Mutta silti ei ole säästöjä eikä vakuutusta, ei kyllä lapsiakaan. Ehkä valtio maksaa?
JOkainen tekee rahoillaan just mitä lystää, mitään pakkoa ei ole jättäää perintöä kellekään jos ei tahdo. Itse ainakin tahdon vanhana käyttää rahani itseeni, esim. myydä omistusasunnon ja asua sillä hinnalla palvelutalossa paljon mielummin kuin säästää niitä kellekään muulle.
Ja se oikeus on oltava jokaisella.
Totta kai henkivakuutus on hyvä vara, jos on perheellinen ihminen ja toinen kuolee nuorena, ei siinä mitään, hyvä sellainen on ottaa. Vanhana henkivakuutukset ei ole enään voimassa, joten silloin niillä ei ole mitään virkaa.
Miksi perintöä pitää ylipäänsä ruveta laskemaan vaikka ko. henkilö olisi vielä elossa??
Mksi ihminen ei saisi turvata itselleen mukavaa eläkeikää ja elää itselleen, kun jälkipolvi on muuuttanut pois?
Hautajaiset on juuri niin kalliit kuin omaiset niistä tekee. Itse en tahtoisi mitää prameita juttuja, vaan tuhkat mereen, ei muistolaattaa.
kuolee nuorena tms.