Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan nämä abortin vastustajat seksuaalisesti rajoittuneita. Esim. seksiä vain avioliitossa

Vierailija
02.05.2010 |

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kykenee myöntämään, että minusta ei ole hoitamaan tätä lasta, minä en pysty, voimavarani ei riitä tms.

mitä se osoittaa, että väkisin hankkii lapsen, jota ei haluaisi ja jonka hoitamiseen voimat ei riitä, koska "en vaan hyväksy aborttia".

nähdä vastuullisena toimintana esimerkiksi sellaista, että hetken huumassa sekstaillaan ilman ehkäisyä ja sitten "kannetaan vastuu" seurauksista tekemällä abortti.

Itse hyväksyn abortin silloin, jos raskaus vaarantaa äidin hengen, jos sikiöllä on jokin sellainen kehityshäiriö, jonka johdosta se ei kykene elämään kohdun ulkopuolella tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta. Kuitenkin Suomessa hyvin pieni osa aborteista tehdään näistä syistä. Mä oletan, että seksuaalisesti aktiivinen ihminen tietää, miten raskaaksi tullaan, ja tietää myös, ettei mikään ehkäisy ole ihan satavarmaa. Ei ihminen ole mikään himojensa vietävissä oleva alkukantainen eläin, vaan rationaalinen olento.

-8

Vierailija
22/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on mahdoton ajatus. Äiti tietänee lääkityksestään ennen raskautta. Tuo raiskauasia ja äidin hengenvaara tulikin esille aiemmin. Hyvin harvinaisia syitä aborttiin molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kykenee myöntämään, että minusta ei ole hoitamaan tätä lasta, minä en pysty, voimavarani ei riitä tms.

mitä se osoittaa, että väkisin hankkii lapsen, jota ei haluaisi ja jonka hoitamiseen voimat ei riitä, koska "en vaan hyväksy aborttia".

nähdä vastuullisena toimintana esimerkiksi sellaista, että hetken huumassa sekstaillaan ilman ehkäisyä ja sitten "kannetaan vastuu" seurauksista tekemällä abortti.

Itse hyväksyn abortin silloin, jos raskaus vaarantaa äidin hengen, jos sikiöllä on jokin sellainen kehityshäiriö, jonka johdosta se ei kykene elämään kohdun ulkopuolella tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta. Kuitenkin Suomessa hyvin pieni osa aborteista tehdään näistä syistä. Mä oletan, että seksuaalisesti aktiivinen ihminen tietää, miten raskaaksi tullaan, ja tietää myös, ettei mikään ehkäisy ole ihan satavarmaa. Ei ihminen ole mikään himojensa vietävissä oleva alkukantainen eläin, vaan rationaalinen olento.

-8

kaunis ajatus, mutta ei ole kovin realistista.

Vierailija
24/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä ei saa harrastaa koska kaikki ehkäisymenetelmät voivat pettää ja abortti ei ole vaihtoehto jos ei ole kyseessä raiskaus, hengenvaara tai elinkelvoton yksilö?

-8

Vierailija
25/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut jalkaan, jos ei voi ottaa vastuuta mahdollisesta raskaudesta.

Vierailija
26/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa aborteista tehdään silkan huolimattomuuden ja laiskuuden takia. Ei sitä ehkäisyä useimmiten ole käytetty.

Vierailija
27/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee, ettei mitenkään kykeisi kantamaan vastuutaan vanhempana, JOS sattuisi se äärimmäisen epätodennäköinen, että huolella käytetty ehkäisy pettäisi. Saman pitäisi päteä myös miehiin. Sillä kyllähän vähintään elarit joutuu maksamaan, jos ei isäksi ala.

Vierailija
28/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntevat omantunnonpistoksia jostain asiasta.

Näin se kuulkaa aina menee: jos ihminen tietää tehneensä vääriä tai moraalisesti arveluttavia päätöksiä, hän kehittää suojamekanismin omalle minuudelleen, käytännössä nostamalla itsensä muiden yläpuolelle vähättelemällä ja haukkumalla toisinvalinneita, sekä koittamalla luoda heistä halveksuttavaa ja naurettavaa mielikuvaa omassa päässään, ja tietysti anonyyminä netissä. Helpottaa omaa oloa varmaankin, kun uskottelee itselleenkin, että oma päätös johtuukin omista myönteisistä ja hienoista ominaisuuksista.

Mahtavaa, ap, tiedät oikeasti itsekin, että kuningasajatuksessasi on yhtä paljon perää kuin aprillipäivän jutuissa.

Vierailija
29/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä tai toisesta (lisää) lapsia eivät saisi harrastaa ollenkaan seksiä.

Housut jalkaan, jos ei voi ottaa vastuuta mahdollisesta raskaudesta.

Vierailija
30/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on mahdoton ajatus. Äiti tietänee lääkityksestään ennen raskautta. Tuo raiskauasia ja äidin hengenvaara tulikin esille aiemmin. Hyvin harvinaisia syitä aborttiin molemmat.

Mutta jos kuitenkin sattuu tulemaan raskaaksi niin vastuunsa voi kantaa joko a) tekemällä abortin, koska ei kykene lapsesta huolehtimaan tai b) pitämällä lapsen. Vastuun kantamista ei ole se, että pidetään lapsi, vaikka ei olla kykeneviä huolehtimaan siitä pienestä ihmisestä.

Vierailija
31/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä abortin edelle. Eli C. Annat lapsen adoptioon.

Vierailija
32/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä että jos lapsi ei missään oloissa ole tervetullut seksiä ei saa harrastaa koska kaikki ehkäisymenetelmät voivat pettää ja abortti ei ole vaihtoehto jos ei ole kyseessä raiskaus, hengenvaara tai elinkelvoton yksilö?

Kyllä. Minä ainakin olen, vaikken ehkä olekaan se henkilö, jolle kysymys osoitettiin.

Vierailija
33/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

C. Annat lapsen adoptioon.

Kannatetaan!

Vierailija
34/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja typerä myös: jos raskaus vaarantaisi hengen ja ehkäisy on hoidettu mutta silti tulisi raskaaksi niin abortti on ok. Jos tilenne on muuten sama mutta raskaus ei vaaranna henkeä abortti ei ole ok ja seksiä ei sinusta saisi harrastaa ennen kuin hedelmällinen ikä on ohi.

Kyllä. Minä ainakin olen, vaikken ehkä olekaan se henkilö, jolle kysymys osoitettiin.

Vierailija
35/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miten adoptioon antaminen vaikuttaa mudien ihmisten suhtautumiseen

-miten adoptioon antaminen vaikuttaa siihen lapseen

-etenkin jos perheessä on ennestään lapsia

-jos adoptioon annettava on vammainen/pahasti sairas niin mitkä ovat todennäköisyydet saada uusi koti

kyllä abortin edelle. Eli C. Annat lapsen adoptioon.

Vierailija
36/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitataan ihmisiin, jotka eivät hyväksy aborttia MISSÄÄN tilanteissa. Nämä ihmiset lienevät kuitenkin tosi harvassa. Harva ajattelee näin mustavalkoisesti.

Itse vastustan "mukavuussyistä" tehtyjä abortteja, myös teiniabortteja, jos ehkäisystä ei ole huolehdittu. Mutta jos äidin henki olisi vaarassa tai sikiöllä ei olisi esim. aivoja tai keuhkoja, ymmärrän abortin. Samoin raiskaus/insestiraskaudet. Tosin mun yksi kaveri piti raiskauksesta syntyneen lapsen eikä ole katunut hetkeäkään.

Ja kun puhutaan, että ei voi antaa lastaan adoptioon, niin eikös se kerro siitä, että on loppujen lopuksi kiintynyt omaan lapseensa.

Vierailija
37/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa eitoivotun lapsen adoptioon. Eikä välitä tuolloin ihmisten mielipiteistä. Sitä on vastuunkantaminen. Abortti ei ole vastuullinen teko.

Vierailija
38/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa eitoivotun lapsen adoptioon. Eikä välitä tuolloin ihmisten mielipiteistä. Sitä on vastuunkantaminen. Abortti ei ole vastuullinen teko.

etkä sinä voi sitä päättää, mikä niistä on oikea. Jokainen tekee valintansa itse.

Vierailija
39/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä ei saa harrastaa koska kaikki ehkäisymenetelmät voivat pettää ja abortti ei ole vaihtoehto jos ei ole kyseessä raiskaus, hengenvaara tai elinkelvoton yksilö?

-8

ihan oikeasti sitä mieltä, että muista kuin mainitsemistani syistä tehdyt abortit ovat moraalisesti väärin. Itse pitäisin housut jalassa tai ainakin pidättäytyisin yhdynnästä, jos raskaus olisi täysin mahdoton ajatus.

-8

Vierailija
40/74 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ihminen joka on sairastanut pahan synnytyksen jälkeisen masennuksen eikä siksi halua lisää lapsia tai joku jolla on esim. vaikea perinnöllinen sairaus tai joku joka vain tunee olevansa täysin epäkelpo äidiksi ei sinusta saisi harrastaa seksiä koska mikään ehkäisykeino ei ole 100 % varma. Vain äärimmäisen harva parisuhde kestää esim. 30 vuoden seksittömyyden, joten luultavasti sinun tyylilläsi suurin osa perheistä hajoaisi.

Minun on todella vaikea tajuta miten kukaan voi olla noin tuomitseva, fanaattinen ja todellisuudentajuton.

ihan oikeasti sitä mieltä, että muista kuin mainitsemistani syistä tehdyt abortit ovat moraalisesti väärin. Itse pitäisin housut jalassa tai ainakin pidättäytyisin yhdynnästä, jos raskaus olisi täysin mahdoton ajatus.

-8